Fitness Seller

Log Trippie

Trippie88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
69kg
Vetpercentage
8%
Hey, ik zal voortaan een log bijhouden en zien hoe de training/voeding verloopt.

Ik begon op 15 december, met de volgende ~statistieken

1,87
~62 kg
~7% vp

Met de novice rippetoe methode

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power cleans

En mijn voedingsschema (varieert dagelijks)

9:00

100 gram bio muesli
200ML volle yoghurt
500ML water
400ML volle melk
200ML volle chocolade melk
fruit (sinaasappel/kiwi/banaan/lychee)

11:30

3 XL eieren
50 gram beenham
100 gram jong belegen kaas
2 boterhammen (roomboter)
400 ML volle melk

14:00

150 gram pasta
100 gram jong belegen kaas (geraspt)
400ML volle melk
500ML water

16:30

100gram brinta
600ML volle melk
200ML volle chocolademelk

19:00

standaard groente/vlees/aardappelen
500ml water
200ml melk

21:00

volkoren stokbrood
belegd met 300 gram rollade (doorregen)
groente/fruit
400ML volle melk

23:00

500 gram volle kwark
150 gram noten (cashew/walnoten)

00:00/09:00 slaap

Sta momentaal op ~67kg, hoop morgen/overmorgen weer te trainen herstel zit toch nog op 4/6dagen.

Beginfoto's zijn hier te vinden;

http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/begin-fotos-trippie-262400/

Succes met loggen kerel, goed dat je begin foto's hebt gemaakt. Dan kun je leuk je progressie bij houden!

Succes gast. Ik ga je volgen

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt,

vandaag helaas geen training ivm een lichte stijfheid in de hamstrings, kuiten, linker tricep en rechter bicep. Daarnaast ook nog eens ~10 uren geslapen.

Me laatste training was vorige week donderdag

5x5x65 SQ
3x5x45 BP
1x5x70 DL

Na de SQ, BP was ik toch goed leeg hoewel de DL me wat onbevredigd achterliet. Ik had toch zeker zwaarder kunnen gaan :mad: Daarnaast las ik dat je met Rippetoe je gewichten verhoogd na setjes ipv een constante. Als iemand tips heeft over percentages qua verhoging, dan graag :)

Net klaar met trainen, naar mijn mening k*tste training tot nu toe en waarschijnlijk ook de beste

(deep)SQ
6x40
5x60
5x65
5x70

Half tollend op me benen :D

MP
5x40
1x50(fail, te zwaar)
1x45(fail, te zwaar
3x42,5(4de herhaling begonnen me schouders pijnlijk te steken :rolleyes:)
4x40

Power clean

2x3x40

me techniek is afschuwelijk, vergeet de ademhaling en houding. Zwaar misselijk kan net me eten net binnen houden.

Hey, ik verhoog elke training telkens met 2 kg en dat werkt (voor mij dan) zeer goed hoor. Kan je mischien ook doen? Of was het niet dat wat je bedoelde?

Hey, ik verhoog elke training telkens met 2 kg en dat werkt (voor mij dan) zeer goed hoor. Kan je mischien ook doen? Of was het niet dat wat je bedoelde?

Nou ja en nee, ik bedoel dat je na elke set het gewicht verhoogt, maar iedere daarop volgende training ook het totaal gewicht verhoogt. Dat zal waarschijnlijk een kwestie van aanvoelen zijn.

Ik zou het niet doen moest ik van jou zijn. Gewoon elke training met 2 kilo verhogen en datzelfde gewicht blijven die training aanhouden. De training daarna weer verhogen enzoverder

Deze keer 6 rustdagen gehad maargoed ik zie vooruitgang in kracht, gewicht en techniek dus klagen doe ik niet.

SQ
8x40
5x65
5x70
4x72.5

BP

8x20
5x40
5x50
3x52.5
3x52.5

DL

1x5x80

Algoed nu precies een maand bezig, stabiel 5 kg aangekomen. De 67kg voorheen was op volle maag, nu ~67kg op lege maag (s'óchtends). Qua training vind ik het jammer dat Rippetoe maar één set van 5 op DL voorschrijft terwijl ik toch het gevoel heb dat ik d'r nog 1 á 2 setjes kan doen.

Me voeding is verre van acceptabel. Ik heb gewoon dagen er tussen zitten dat ik maar 3 á 4 maaltijden eet. Pluspuntje qua voeding is dat ik redelijk snel me voedsel naarbinnen hap, waar ik eerst gewoon 40min deed om 200gr pasta+75gr kaas erin te proppen.

Me nachtrust is wat moeizaam, erg warm, meer zweten en blijkbaar word je hondsgeil van al dat eten en trainen.

Qua fysiek zit me vetpercentage nog redelijk op hetzelfde, het is uiteindelijk ook maar +5kg. Me benen zijn zonder twijfel me sterkste punt.

Al om al een goede maand met genoeg ruimte voor verbetering. Nog steeds erg licht met 67kg bij 1,87 maargoed je moet ergens beginnen.

SQ

8x40
5x70
5x75
2x80

MP

5x35
3x37,5
3x,37,5

PowerClean

5x45
3x55
3x55

Squatten gaat als een trein, met MP/PC werk ik nog steeds veel aan me techniek dus het gewicht is relatief laag. Daarnaast moet ik echt meer hameren op me voeding/nachtrust.

Ik vind je dieet vrij ongezond, al die melk en chocolademelk. Daar word je echt niet oud mee. En dat terwijl je nu nog een gezond lichaam hebt.

Ik vind je dieet vrij ongezond, al die melk en chocolademelk. Daar word je echt niet oud mee. En dat terwijl je nu nog een gezond lichaam hebt.

Ik heb onderhand me melkinname verhoogt naar 3 á 4 liter. Daarnaast drink ik me hele leven zowat al melk hoewel niet in zulke hoeveelheden. Weet ook niet hoe je erbij komt dat dit slecht is ???

Ik heb onderhand me melkinname verhoogt naar 3 á 4 liter. Daarnaast drink ik me hele leven zowat al melk hoewel niet in zulke hoeveelheden. Weet ook niet hoe je erbij komt dat dit slecht is ???

Melk in beperkte mate zal niet zoveel schade aanrichten, maar je zult er ook niet veel aan hebben. Echter 3 a 4 liter melk per dag? Denk ook aan je gezondheid kerel. De meeste mensen die zoveel melk drinken zien er uit als ongezonde permabulkers. En dan heb ik het nog niet eens over al die suikers die in chocolademelk zitten.

Eigenlijk is alles wat je drinkt wat geen water is, overbodig. Hou het bij de basis, water + paleo dieet net boven onderhoud en dan kun je nog altijd aan de eiwitjes komen. Diegene die jou chocolademelk heeft aangeraden mogen ze wat mij betreft en plein public opknopen.

Melk in beperkte mate zal niet zoveel schade aanrichten, maar je zult er ook niet veel aan hebben. Echter 3 a 4 liter melk per dag? Denk ook aan je gezondheid kerel. De meeste mensen die zoveel melk drinken zien er uit als ongezonde permabulkers. En dan heb ik het nog niet eens over al die suikers die in chocolademelk zitten.

Eigenlijk is alles wat je drinkt wat geen water is, overbodig. Hou het bij de basis, water + paleo dieet net boven onderhoud en dan kun je nog altijd aan de eiwitjes komen. Diegene die jou chocolademelk heeft aangeraden mogen ze wat mij betreft en plein public opknopen.

Nou bedankt voor de tip, zal er wat naslagwerk op doen. Voor de rest nooit last van winderigheid of acne, qua vet zal het meevallen, op me 18de was ik 1,85/65kg/6,7%vp. Ik heb niet het gevoel dat me lichaam eronder lijdt.

Nou bedankt voor de tip, zal er wat naslagwerk op doen. Voor de rest nooit last van winderigheid of acne, qua vet zal het meevallen, op me 18de was ik 1,85/65kg/6,7%vp. Ik heb niet het gevoel dat me lichaam eronder lijdt.

Zoiets merk je pas over de langere termijn.

Fijne training, herhaling van gewicht van de vorige keer ivm techniek.

SQ

6x40
5x70
5x75
4x80

BP

5x45
5x50
4x52.5

DL

1x5x90

Voeding moet daarnaast beter, wil in juli toch wel op 80kg staan. Optimistisch maar kan haalbaar zijn denk ik :D

Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcals je per dag binnen krijgt als je je hele schema volgt? Volgens mij is je voedingsschema wel heel optimistisch, op melk en chocomel alleen krijg je al 2200 binnen. En 150g cashewnoten.. ga er maar aan staan :P Dat zijn ook al 750kcals.

Terug
Naar boven