XXL Nutrition

LOONHEFFING wordt er ziek van

Bezoekers in dit topic

beachman

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
288
Waardering
0
hey mensen
wie werkt er hier ook bij meerdere bazen?
word er dan bij jullie ook zoveel loonheffing van af gehouden?
en het is toch zo dat bij je baas waar je het meeste verdiend alleen daar loonheffing van af wordt gehouden of heb ik het mis.
werk nu bij 3 bazen en wordt overal even veel loonheffing van afgehouden dit kan toch niet kloppen??
vertel me hoe het bij jullie zit?
 
Je moet bij het invullen van die belastingpapieren altijd invullen dat je nog niet ergens anders werkt, dan betaal je niks. Zo doe ik het altijd, van mij krijgen ze geen cent!
 
ik kreeg zo een formulier voor de loonheffingskorting bij mijn ene baan, dit kun je maar bij 1 baan toepassen, bij de ander betaal ik dus wel belasting. Maar alles wat ik teveel betaal kan ik volgend jaar terug vragen.
 
Het is niet de bedoeling dat je bij 3 werkgevers loonheffingskorting krijgt, nee. Als je een loobelastingverklaring invult, kun jeaangeven dat je bij die werkgever geen lonnheffingskorting wilt ontvangen. Deze korting kun je het beste gebruiken bij de baan waar je het meeste verdient.
 
Maar je kunt het wel als zodanig regelen. Let wel; ik ben student en hoef sowieso geen belasting te betalen, ik zou het, mits ik het zou betalen, tóch terugkrijgen. Dus bij mijn aangifte is er niks aan de hand. Uiteraard tot een bepaald bedrag.
 
D. zei:
Je moet bij het invullen van die belastingpapieren altijd invullen dat je nog niet ergens anders werkt, dan betaal je niks. Zo doe ik het altijd, van mij krijgen ze geen cent!

maar daar komen ze op een gegeven moment toch achter dat je bij meerdere bazen hebt gewerkt en dan kun je als nog alles terug betalen.
 
Loonheffing laat je toepassen bij de baas waar je het meeste werkt/meeste verdient. Bij de andere werkegevers laat je dan géén loonheffing toepassen.
Daardoor draag je 60% van je loon bij andere bazen af aan de Staat.

Dit jaar controleert de Belastingdienst extra streng de papieren van mensen die freelancen of meerdere werkgevers hebben.
 
beachman zei:
maar daar komen ze op een gegeven moment toch achter dat je bij meerdere bazen hebt gewerkt en dan kun je als nog alles terug betalen.
Klopt, dan geldt de uitleg van DBC. Als je student bent en sowieso geen belasting hoeft te betalen kun je het wel zo regelen. Aangezien je niet op geld zit te wachten dat je pas over een jaar krijgt, wanneer je het misschien helemaal niet nodig hebt.
 
Back
Naar boven