MuscleMeat

Advies laptop/notebook en Microsoft Windows vs Google Chrome OS

Bezoekers in dit topic

Allemaal prima, je moet wel even overwegen 512gb opslag te kiezen. 256 kan krap zijn als Windows besluit meer ruimte nodig te hebben of als je toch een keer een game wil installeren. 512 is wel safe wat dat betreft. Ik denk dat je moet denken aan 600-700€
Ik heb een 3TB NAS, dus zit wel goed. Ik game nooit.
Hoezo, als je dat er makkelijk voor neer kunt leggen ben je juist geen retard. ;)

Daarnaast werkt het wel makkelijk als je allemaal Apple producten hebt.
Ik heb een iPhone SE van m'n werk en die heeft mij grijze haren bezorgd. Gelukkig kan ik nu kiezen dus ga voor Android, zal een een Galaxy worden.
Of je nou een fan bent of niet, het zijn solide producten. Aan bias heb je niks, gewoon halen wat goed is. Zoals ik zei heb ik geen verstand van andere laptops, maar m'n macbook staat al jaren 16 uur per dag aan met nog nooit een ongeplande update, een crash of laadtijd voor wat dan ook.
Goed zal het zeker zijn, maar zoals ik al zei heb ik diverse redenen om niet voor Apple te kiezen. Allereerst heb ik er het geld niet voor over, je betaalt te veel voor het merk. Daarnaast heb ik verder niets van Apple en vind ik het bezwaarlijk dat een merk alleen goed compatible is met producten van hetzelfde merk. Dat begon in het verleden al met de iPod. Ik vraag me ook af of alle Office-applicaties wel volledig werken. Stel ik wil € 700 besteden. Dan denk ik dat ik voor een ander merk meer waar voor m'n geld krijg. En ik heb slechte ervaring met een iPhone SE.
 
Begrijpelijk, vandaar ook dat ik zei indien je het geld hebt. Maar in jouw situatie (en die van de meeste lol) is het te duur.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Waarom overigens geen desktop? Vaak ben je dan wel iets goedkoper uit en voor twee a drie beeldschermen wil je wel een "redelijke" videokaart hebben.
 
Begrijpelijk, vandaar ook dat ik zei indien je het geld hebt. Maar in jouw situatie (en die van de meeste lol) is het te duur.
Normaal gesproken zou ik het geld wel hebben, maar heb nu e.e.a. 'vastzitten' in investeringen en de laatste geld vliegt het er te gemakkelijk uit. En wat uitgaven in het vooruitzicht (motor, vakantie).

Overigens geloof ik je zeker (want dat hoor ik heel vaak) dat iedereen die over is gestapt niet terug wil en het super werkt.
Waarom overigens geen desktop? Vaak ben je dan wel iets goedkoper uit en voor twee a drie beeldschermen wil je wel een "redelijke" videokaart hebben.
Omdat ik elke week sowieso 2 dagen van huis ben (voor Corona 4 dagen) en dan ook niet thuis slaap. Daarnaast is mijn eettafel in de woonkamer mijn werkplek en verder zit ik eigenlijk heel de dag al achter mijn laptop van werk en wil ik er eentje privé naast kunnen hebben staan.
 
Normaal gesproken zou ik het geld wel hebben, maar heb nu e.e.a. 'vastzitten' in investeringen en de laatste geld vliegt het er te gemakkelijk uit. En wat uitgaven in het vooruitzicht (motor, vakantie).

Overigens geloof ik je zeker (want dat hoor ik heel vaak) dat iedereen die over is gestapt niet terug wil en het super werkt.

Omdat ik elke week sowieso 2 dagen van huis ben (voor Corona 4 dagen) en dan ook niet thuis slaap. Daarnaast is mijn eettafel in de woonkamer mijn werkplek en verder zit ik eigenlijk heel de dag al achter mijn laptop van werk en wil ik er eentje privé naast kunnen hebben staan.
Duidelijk. Laatst kwam ik dit YouTube kanaal tegen die wat desktops ging testen etc, misschien hebben ze ook wel wat laptop video's. En anders gewoon op Tweakers rondspeuren, die hebben vaak wel top 5's. Top 5 beste dektops onder de 1000,-. Top 5 bluetooth koptelefoons onder de 100 etc.
 
  • Love
Waarderingen: BB_
Zeker, tahnks, deze citeerde ik hierboven zelf al (van een eerdere maand) en imnewhere dezelfde link als jij. :)
Tweakers gebruik ik als voornaamste bron en daarnaast is m'n ma lid van de consumentenbond, dus daar kan ik inloggen. (De consumentengids gebruik ik m.n. voor gewone huishoudelijke apparatuur, vaak mooie overzichten met beste koop en + en - punten voor alle aspecten.)

De Lenovo Yoga Slim 7 trok mijn aandacht. Voor 800 vond ik een iets geupgrade versie (16 GB werkgeheugen); binnen de prijsklasse niet verkeerd.
 
Topic kan wel gesloten worden. Heb de Lenovo Yoga Slim 7 vorige week gelijk besteld. :)
 
Back
Naar boven