Fitness Seller

Lowe Chest

Onderuit gezakt op een machine press! Wel met een rechte rug :D

Cable fly, recht staan en van boven naar beneden.
Niet voorover buigen en achter de pulley staan

weet er nog iemand een goede lower chest oefening? het liefst met cabels.

zou je niet gewoon wat meer focussen op de grote oefeningen zodat de 'gehele' chest zich ontwikkelt. accenten leggen lijkt me niet zo belangrijk op jouw gewicht

ik zeg benchpress, dumbbell press (incline/flat/decline wat jij wilt), dips en evt. een fly variant.

En waarom het liefst cable?

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het opzich fijner om met cables te werker dan met dumbells want heb het idee dat er met cables constante spanning is en met dumbells niet, maar welke oefeningen zijn dan goed om gelijk heel mijn chest mee te pakken?

Dippen met die hap!

Je kan heel moeilijk een bepaald gedeelte van je borst isoleren. Wanneer jij je borst oefeningen goed uitvoert stimuleer je de hele borst. Als ik decline bench press (wat vele beweren dat het enkel voor de lower chest is) heb ik 3 dagen flink spierpijn aan de gehele borst, ook de bovenkant. Een decline/flat/incline press zal het werk moeten doen om meer massa op te bouwen.

Je kan heel moeilijk een bepaald gedeelte van je borst isoleren. Wanneer jij je borst oefeningen goed uitvoert stimuleer je de hele borst.

Waarom dan toch flat, incline, decline als het heel moeilijk is?

Het gaat niet om isoleren, maar accentueren!

decline press , decline cable fly .

Maar wel gek dat je dat vraagt aangezien de meeste trainees steeds klagen van een achterlopende bovenkant borst !

verder gaat een decline press de gehele borst ontwikkelen , en een incline press gaat de onderkant minder ontwikkelen

Chest dips

denk dat 71kg, 12% op 1,77m over het algemeen helemaal niks hoeft te accentueren :p

Terug
Naar boven