hugohonnie
Cool Novice
- Waardering
- 2
[Link niet meer beschikbaar]
Welk product is dit? en wordt het al gebruik in BB?
Welk product is dit? en wordt het al gebruik in BB?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
kevinlorenzin zei:als ik zo de bijsluiter lees dan is het wel een goed spulletje voor je ballen!! ideaal voor na de kuur om weer (vruchtbaar te worden) en zelf weer goed je testproductie op te starten het gaat meschien een beetje richtng clomid ofzoiets dergelijks..
lijkt me ok om mee na te kuren!
groeten
huh wat bedoel je??eddycaminos zei:inderdaad volgens mij best goed spul om na te kuren...verder zul je er weinig aan hebben...
hoe kom je daar opeens bij?..
kevinlorenzin zei:
kevinlorenzin zei:
tswhey zei:
hugohonnie zei:Ik kwam dat tegen in een artikel over de laatste doping methoden, en vroeg me af wat het was? misschien een merknaam voor een bekender middel ofzo.
Gonadoreline en analogen
Plaatsbepaling
* Gonadoreline, ook nog LHRH of “luteinizing hormone releasing hormone”, LRH, LRF of GnRH genoemd, is een synthetisch decapeptide; het natuurlijke hypothalamische decapeptide is verantwoordelijk voor synthese, opstapeling en afscheiding van de hypofysaire gonadotropines FSH en LH.
* Busereline, gosereline, leuproreline, en triptoreline zijn synthetische analogen van het gonadoreline met agonistische werking.
Indicaties
* Gonadoreline.
o Diagnostische doeleinden.
o Anovulatoire infertiliteit bij de vrouw: in pulsatiele injectie met een draagbaar pompje, subcutaan of intraveneus. Bij dergelijke pulsatiele toediening is hyperstimulatie met risico van ovariumcysten zeldzaam.
* Busereline, gosereline, leuproreline en triptoreline.
o Inhibitie, na initiële stimulatie, van de hypofysaire gonadotrope functie, met reversibele inhibitie van de gonadale functie bij toediening volgens een aangepast schema. Dit wordt toegepast bij de behandeling van hormoondependent prostaatcarcinoom met evolutieve en/of symptomatische metastasen, bij premenopauzaal gemetastaseerd mammacarcinoom en bij endometriose en uteriene fibromen.
o Bij ovariële stimulatie als voorbereiding op in vitro fertilisatie worden deze derivaten frequent gecombineerd met humaan menopauzaal gonadotropine (HMG) om een premature LH-piek te vermijden.
o Bij gebruik voor chemische castratie bij prostaatcarcinoom wordt, omwille van de initiële stimulatie, bij het begin van de behandeling dikwijls een anti-androgeen geassocieerd.
o Voor de verschillende analogen zijn de indicaties in de bijsluiters verschillend.
Belangrijkste ongewenste effecten
* Bij het begin van de behandeling ovariële cysten door initiële stimulatie van de gonadotrofinesecretie.
* Na de initiële stimulatie frequent ongewenste effecten door het wegvallen van de oestrogeeneffecten, zoals warmte-opwellingen, atrofische vagina en, op lange termijn, gedaalde botdensiteit.