MuscleMeat

M&S Full body?

mazzix

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
76kg
Hey allen, ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende schema's en soorten dat ik geen idee heb wat voor soort schema ik nu het beste kan kiezen met welke oefeningen.
Ik heb wel iets ervaring, heb een jaar gefitnessd in de sportschool, ben daarna een jaar wezen reizen en sinds ik weer terug ben heb ik dat zelfde schema eigenlijk weer opgepakt, alleen doe ik het nu thuis. (Heb dumbells/barbell/bankje en squat rack) Dat was een 3daagse split. Ik heb me destijds nooit echt serieus met voeding e.d. bezig gehouden. Dat heb ik nu wel op orde, mijn dagelijkse caloriebehoefte is +- 2800. ( Weeg 76kg, 182cm, 23 jaar), wat ik dagelijks binnen krijg is +- 3200 cal.

Nu ben ik sinds 2 weken met DIT schema begonnen. Is het verstandig om met deze door te gaan, of hebben jullie tips of een beter idee? Ik wil voornamelijk meer massa gainen.

Alvast mij dank!
Mark

Hey Mazzix,

Ik heb een tijdje terug datzelfde schema ook gevolgd van Muscle And Strength en best wat vooruit gegaan, sowieso is een Fullbody een goede optie als je massa wilt pakken, wel belangrijk is om er goed bij te eten aangezien je spiergroepen meerdere keren per week pakt, en deze moeten ook weer herstellen. Belangrijk is ook om te focussen op 1 schema en achteraf niet gaan twijfelen, er zijn verschillen wegen naar Rome, en jij moet er achter komen welke het beste voor jou is, als je iets niet probeert kom je er ook niet achter. Ik zou hem gewoon gaan volgen en over circa 2/3 kan je eventueel een ander schema kiezen. De spiegel en de weegschaal zijn goede indicatie bronnen om te kijken of je vorderingen maakt. Als je merkt dat je niet vooruit gaat dan ligt dit meestal aan te weinig eten, dus dan zul je je kcal moeten verhogen met stapjes van 200/300. Na een tijdje leer je ook je eigen lichaam kennen en welke dingen goed voor je werken en welke niet,en wat je onderhoud etc is, maar uiteraard moet je verschillende dingen testen (trial and error). Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ohja ook is dit schema redelijk geschikt aangezien hier de belangrijkste (compound)oefeningen in zitten namelijk: Benchpress , Squat, Deadlift, Overhead Press en Barbell Row.

• Topic Starter Topic Starter
hey!

Top, bedankt voor je reactie! Hier heb ik wel wat aan! Ik blijf het schema voorlopig nog volgen, bevalt me wel namelijk. Nu hopen dat ik er wat winst mee kan pakken. :) en ik zal lekker blijven eten uiteraard!

Terug
Naar boven