Fitness Seller

Maarten van Rossem over angst en veiligheid in Nederland

Is wel duidelijk dat jullie alleen maar filmpjes van Maarten bekijken ipv daadwerkelijk op dat soort plaatsen komen.
De criminaliteit zou er best omlaag mogen, heeft niks met je hardwerkende Nederlanders te maken Eric.

Ik kom er niet wekelijks, maar ben vaak genoeg in.de bijlmer geweest.

Is ook Nederlands eigen schuld dat Bijlmer helemaal zwart is met al het goedkoop woonaanbod. Niet gek dat dat immigranten aan trekt. En op de een of andere manier heb ik altijd geluk want ik heb nog nooit problemen gehad met Marokkanen Antillianen en dergelijke. Ik kom nooit in Bijlmer maar wel op zat achterstand wijken en vind het persoonlijk een beetje overdreven allemaal. 9/10 mensen gaan er ook al van uit als ze een groepje jongens met baseball petjes en lage broeken zien dat ze er niet langs kunnen lopen. Terwijl als ze er langs zouden lopen er niets zou gebeuren. Dat die groepjes lawaai maken en blowen en muziek aan hebben staan maakt het voor veel mensen al criminelen terwijl dat toch meestal juist de onopvallende figuren zijn.

Ik kijk nooit naar filmpjes met van Rossem. Maar toch, we worden overgenomen. Laten we de straten terug veroveren!!! Nederland ontwaak!!

Ik word een beetje bang van u EricR, we moeten toch niet allemaal aanslagen van jou gaan plegen, hé?

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 14:52 ----------

Is ook Nederlands eigen schuld dat Bijlmer helemaal zwart is met al het goedkoop woonaanbod. Niet gek dat dat immigranten aan trekt. En op de een of andere manier heb ik altijd geluk want ik heb nog nooit problemen gehad met Marokkanen Antillianen en dergelijke. Ik kom nooit in Bijlmer maar wel op zat achterstand wijken en vind het persoonlijk een beetje overdreven allemaal. 9/10 mensen gaan er ook al van uit als ze een groepje jongens met baseball petjes en lage broeken zien dat ze er niet langs kunnen lopen. Terwijl als ze er langs zouden lopen er niets zou gebeuren. Dat die groepjes lawaai maken en blowen en muziek aan hebben staan maakt het voor veel mensen al criminelen terwijl dat toch meestal juist de onopvallende figuren zijn.

Dergelijke flats in de bijlmer platgooien en er duurdere huizen op bouwen, zo komt er een mix van de wat armere kant van Nederland en de wat rijkere kant. Een strijd tegen de ruimtelijke polarisatie. En daarnaast zal de sociale polarisatie mogelijk flink afnemen.

En btw. de groepjes jongens met baseball petjes en lage broeken die joints roken, zijn meestal geen criminelen, maar vaker wel vandalisten, vandaar dat mensen ze liever niet in de buurt hebben of er langs willen lopen, zodat hun spullen tenmiste heel blijven.

Laatst bewerkt:
Maarten hoeft zich geen zorgen te maken nee, die smeerlap is zo ranzig, geen straatcrimineel die hem aanraakt al is het zelfs om hem op zijn bek te slaan. Waarschijnlijk heeft hij de bijbehorende draak van een vriendin/vrouw. Maar ga eens met je lekkere blonde mokkel een dagje door rotterdam lopen, of erger, laat haar er alleen een dagje rondlopen. Of 1 van de meeste wijken in de grote steden van NL.

Nee nederland wordt niet overgenomen, maar het is toch jammer dat er meer 'buitenlanders' dan nederlanders wonen in de grote steden. En als je niet weet wat een nederlandse identiteit is, en of die uberhaupt wel bestaat dat kan zijn, maar als je in wijken loopt waar de voertaal arabisch is (zie de bijbehorende verkeersregels op borden in het nederlands en 1 of ander jibber jabbisch wat niet eens uit letters bestaat), er enkel wijven met burka's en hoofddoeken rondlopen en bebaarde mannen in jurken, dan weet je iig wel wat níet de nederlandse identiteit is. Loop daar eens een supermarkt in en een speel 'spot de blanke', waarschijnlijk dat 1 van je beter oplettende vrienden wint en na ongeveer 25 minuten.

Bovendien werkt van die groep mensen het grootste deel niet. Ze hangen wat in theehuizen en bezoeken een moskee om gehersenspoeld te worden met fabeltjes over hoe slecht wij westerlingen zijn. Ja dankzij het vrije kapitalistische westen heb jij uberhaupt de kans om hier je leven te leiden zoals je dat doet.

En dan kan die van Rossum de boel gaan lopen bagataliseren met zijn flauwe grapjes, maar dat pvda gelul heeft in de eerste plaats voor een groot deel van de ellende gezorgt, dus die baas moet gewoon lekker in een kroegje in nijmegen gaan staan flauwekullen voor een clubje idealistische sociale wetenschaps studenten en de echte universiteiten met rust laten.

Laatst bewerkt:
Jij vindt dit niet zo een leuk topic hé?

Bovendien werkt van die groep mensen het grootste deel niet. Ze hangen wat in theehuizen en bezoeken een moskee om gehersenspoeld te worden met fabeltjes ovrr hoe slecht wij westerlingen zijn. Ja dankzij het vrije kapitalistische westen heb jij uberhaupt de kans om hier je leven te leiden zoals je dat doet.

Bron? Oh wacht die heb je niet, je roept maar wat. Je hebt eigenlijk wel van Rossem trekjes maar dan minder onderbouwd en aan de andere kant van het spectrum.

Ik heb wel een bron : http://www.nu.nl/werk-en-prive/2438994/werkloosheid-niet-westerse-allochtonen-verder-opgelopen.html Maar goed zijn natuurlijk ultralinkse cijfers, kan niet kloppen.

Valt me nog mee dat je niet zegt dat het merendeel crimineel is, maar ik neem aan dat je dat idee eigenlijk ook wel hebt.

Ken trouwens geen wijken waar verkeersborden ook in het Arabisch zijn opgesteld, maar daar heb je vast ook wel een bron voor? Wijken waar mensen alleen in burka's rondlopen, jurken en/of hoofddoeken dragen ken ik evenmin. Weet je zeker dat je nog in Nederland woont en niet toevallig in een parallel universum bent belandt in Jeddah of Mekka?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Rob G weet het allemaal beter dan een hoogleraar

Dergelijke flats in de bijlmer platgooien en er duurdere huizen op bouwen, zo komt er een mix van de wat armere kant van Nederland en de wat rijkere kant. Een strijd tegen de ruimtelijke polarisatie. En daarnaast zal de sociale polarisatie mogelijk flink afnemen.

Werkt niet, is al vaker geprobeerd maar stedelijk plannen op basis van het mixen van bevolkingsgroepen met grote inkomensverschillen zorgt er alleen maar voor dat je twee langs elkaar levende groepen krijgt in een wijk. De cohesie in een wijk zal er niet door toenemen.

:popcorn: Altijd amusant dit soort discussie's omdat de waarheid meestal in het midden ligt met dit soort dilemma's.

Bron? Oh wacht die heb je niet, je roept maar wat. Je hebt eigenlijk wel van Rossem trekjes maar dan minder onderbouwd en aan de andere kant van het spectrum.

Ik heb wel een bron : http://www.nu.nl/werk-en-prive/2438994/werkloosheid-niet-westerse-allochtonen-verder-opgelopen.html Maar goed zijn natuurlijk ultralinkse cijfers, kan niet kloppen.

Valt me nog mee dat je niet zegt dat het merendeel crimineel is, maar ik neem aan dat je dat idee eigenlijk ook wel hebt.

Ken trouwens geen wijken waar verkeersborden ook in het Arabisch zijn opgesteld, maar daar heb je vast ook wel een bron voor? Wijken waar mensen alleen in burka's rondlopen, jurken en/of hoofddoeken dragen ken ik evenmin. Weet je zeker dat je nog in Nederland woont en niet toevallig in een parallel universum bent belandt in Jeddah of Mekka?

Ik weet niet of je je eigen bronnen leest Eric, maar daarin kan je de regeks vinden "In 2010 was 12,6 procent van de niet-westerse allochtonen werkloos, zo blijkt uit de cijfers (pdf). Onder autochtonen lag de werkloosheid op 4,5 procent". Dat wil dus zeggen dat dat een behoorlijk verschil is. Bovendien gaat dat om gemiddelden, het type buitenlander in de grote steden hanteert over het algemeen een andere levensstijl dan de wat meer ambitieuze allochtonen in betere buurten van NL.

Over de criminaliteitscijfers onder de welbekende twee groepen niet westerse afrikaanse stammen hoef ik niet eens een punt te maken, dat is denk ik al wel algemene kennis, niet? Of wil je dat ook ff wegbagataliseren?

Die verkeersborden hangen btw in Amsterdam osdorp en nee dat heb ik helaas geen foto's van. En ik koerier in Amsterdam en trust me, genoeg delen in die stad waar je smiddags alleen het type volk kan vinden wat ik omschreef. En idd, dat lijkt behoorlijk op Mekka.

Rob G weet het allemaal beter dan een hoogleraar

Ja en als je zelf op een universiteit zal rond leren, dan wordt je juist aangeleerd dat je niet zomaar iedereen met een titel al te serieus moet nemen. Hij zal best hoogleraar zijn, hij zal ook best kennis van feiten hebben, hoe je die verder interpreteerd en daar je conclusies uit trekt is een heel ander verhaal. Bovendien heeft het behalen van een diploma in NL ook niet altijd zijn waarde, ga eens een gesrek voeren met een in holland student of erger nog, een student pabo, die zijn te dom om te schijten. Omdat iemand een witte jas aan heeft maakt hem dat niet direct een goede arts.

Ik word een beetje bang van u EricR, we moeten toch niet allemaal aanslagen van jou gaan plegen, hé?

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 14:52 ----------

En btw. de groepjes jongens met baseball petjes en lage broeken die joints roken, zijn meestal geen criminelen, maar vaker wel vandalisten, vandaar dat mensen ze liever niet in de buurt hebben of er langs willen lopen, zodat hun spullen tenmiste heel blijven.
Dan krijg je weer mensen die ouwehoeren omdat ze teveel hangjongeren zien die dan uit de bijlmer zijn gekomen. Het is gewoon zodat je in een multiculturele samenleving veel frustraties hebt en er eigenlijk geen oplossingen zijn die voor beiden partijen werken. Het beste is toch gewoon met elkaar samen leven in de samenleving.

Marokkanen
Net als in andere jaren was van de vier grootste niet-westerse groepen de werkloosheid het hoogst onder Marokkanen en het laagst onder Surinamers, namelijk 14,6 en 10,3 procent.
Vooral onder Marokkanen en overige niet-westerse allochtonen is de werkloosheid in 2010 toegenomen. De laatstgenoemde groep betreft vooral personen uit het Midden-Oosten.

Uit die bron, Marokkanen wonen hoofdzakelijk in de grote steden. Je stelling gaat dus niet op Rob. Zelfs als je verder gaat verbijzonderen (op bijvoorbeeld jongeren) kom je niet uit op het merendeel.

Aangaande de criminaliteit ken ik de cijfers maar al te goed. Maar bepaalde brulapen willen nog wel eens beweren dat het vele malen erger is en dat in feite de meerderheid van bepaalde groepen allochtonen gewoon crimineel zijn. Aangezien jij al stelt dat het merendeel van de niet Westerse allochtonen in steden bestaat uit werklozen mag ik hopen dat jij ook niet zo'n brulaap bent.

Uit die bron, Marokkanen wonen hoofdzakelijk in de grote steden. Je stelling gaat dus niet op Rob. Zelfs als je verder gaat verbijzonderen (op bijvoorbeeld jongeren) kom je niet uit op het merendeel.

Aangaande de criminaliteit ken ik de cijfers maar al te goed. Maar bepaalde brulapen willen nog wel eens beweren dat het vele malen erger is en dat in feite de meerderheid van bepaalde groepen allochtonen gewoon crimineel zijn. Aangezien jij al stelt dat het merendeel van de niet Westerse allochtonen in steden bestaat uit werklozen mag ik hopen dat jij ook niet zo'n brulaap bent.

Het kan zijn dat ik gisteren te veel bier heb gedronken met er staat toch echt dat de werkeloosheid onder Marokkanen buitenproportioneel groot is, bijna 3x zo hoog als onder nederlanders. En ja die wonen in grote steden, wat dus mijn eerder gemaakte punt bevestigd.

En ja, criminaliteit onder mocro's en antilianen in grote dteden is een groot probleem. Dan kan dat nog steeds een relatief klein percentage zijn, maar volgens mij is nog steeds bijna de helft bekend bij de politie.

Het kan zijn dat ik gisteren te veel bier heb gedronken met er staat toch echt dat de werkeloosheid onder Marokkanen buitenproportioneel groot is, bijna 3x zo hoog als onder nederlanders. En ja die wonen in grote steden, wat dus mijn eerder gemaakte punt bevestigd.

En ja, criminaliteit onder mocro's en antilianen in grote dteden is een groot probleem. Dan kan dat nog steeds een relatief klein percentage zijn, maar volgens mij is nog steeds bijna de helft bekend bij de politie.

Het bevestigt helemaal niks, je punt was :

Bovendien werkt van die groep mensen het grootste deel niet.

Misschien toch eens minder zuipen dan.

haha Rob, laat je niet zo kennen man, denk om je hart.

Hahaha troll beginnerbb is erook weer :D

EricvanR, is niet zomaar dat de bijlmer zwart ziet.
Vriend van me is er binnen 1 week 2 x overvallen, maar jij zal vast wel weer een cijfertje hebben dat aantoont dat het allemaal wel meevalt.

Geloof wat je wilt.

Hahaha troll beginnerbb is erook weer :D

EricvanR, is niet zomaar dat de bijlmer zwart ziet.
Vriend van me is er binnen 1 week 2 x overvallen, maar jij zal vast wel weer een cijfertje hebben dat aantoont dat het allemaal wel meevalt.

Geloof wat je wilt.

Toeval, mijn vriend, toeval

Het bevestigt helemaal niks, je punt was :

Misschien toch eens minder zuipen dan.

Percentage ligt op 15%, in combo dat de meeste pauper allochtonen in grote steden wonen, dus het resultaat is dat de allochtonen in de steden voor een groot deel werkeloos zijn. Lekker in sociale huur woningen zitten, in zelfde woningen waar andere mensen 3x zo veel voor betalen.

KomopEric, kom jij wel eens in utrecht kanaleneiland, amsterdam osdorp, Adam slotervaart? Wil je nou echt gaan beweren dat het daar allemaal wel mee valt met de problemen?

Ik ben echt niet bang dat de shaira hier wordt ingevoerd, maar het feit is dat het knuffelbeleid, het subsidieren van alles wat je kan verzinnen (cursus hoofdoek vouwen en meer van dat soort bs) en het decenia lang ontkennen van de problemen dit resultaat heeft gegeven. En van Rossum is daar het tyoische voorbeeld van. Eerst jarenlang een bepaald beleid promoten waarvan ieder weldenkend mens inziet dat het niet gaat werken, en zodra het overduidelijk faalt gaan lullen dat het nu te laat is en er toch niets meer aan te veranderen valt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven