Fitness Seller

marine / landmacht technieken

kinky4life

Novice
Waardering
0
heey allemaal

ik heb een vraagje:

wie weet of er een boekje of een site is of iets anders waarmee je de gevechtstechnieken van de marine of de landmacht kunt leren?

ik weet niet of dit het goede subforum is ..... maar er stond : trainingen en oefeningen dus dacht ik dat dit hier wel kon

iemand een idee?

Volgens mij kan je het nergens lezen in een boekje ofzo. In het handboek militair staat het ook niet. Ik denk ook dat het niet het doel is van Defensie dat burgers zoiets gaan leren.
Krav Maga wordt wel redelijk veel gebruikt door militairen/politie enzovoort.

Dat is echt super simpel.

Heb zelf lang in het leger gezeten en daar krijg je MZV ofwel Militaire ZelfVerdediging. Dat stelt niets voor. Beetje mengsel van kickboksen en het gebruik van wapens in verdediging en aanval.

Ik weet niet wat je precies gaat doen maar als je een paar lessen kickboksen neem dan ben je goed op weg!!

Inderdaad, ik heb er ook in gezeten. Je moet niet denken dat je allemaal speciale ik-breek-je-nek-in-2-seconden technieken leert ofzo.

Heb wellis een les meegedaan met millitaire zelfverdediging, was vooral een mix tussen boxen en dat soort vechtsporten. Als je gaat kickboxen heb je 80% hetzelfde als wat hun leren.

• Topic Starter Topic Starter
kan ik mij zo opgeven dan voor zon training of moet ik die opleiding volgen?

kan ik mij zo opgeven dan voor zon training of moet ik die opleiding volgen?

Ik liep stage bij de landmacht in oirschot, dus opgeven voor training gaat niet lukken.

Ik neem aan dat het alleen gegeven wordt als je ook in de landmacht zit. Je zou kunnen kijken of er ergenseen sportschool kan zijn die het geeft. Maar dat lijkt me wel sterk.

Maar waarvoor wil je dit leren? Je leert er eigenlijk bijna niks meer dan bij boxen en kickboxen.

Ik zie nu dat je 16 bent, je kunt wel als je nog stage moet lopen naar banenwinkel gaan bij jou in de buurt en proberen een stage te regelen. Maar als je dit alleen voor die les wil is het wel erg veel om te doen en het is niet eens zeker dat je zo'n les ook krijgt dan.

Maar als ik in de landmacht geintresseerd bent is het natuurlijk ook leuk. Heletijd op het veld zitten, trainen, klimmen etc. En het eten is daar zo ****ing goed te eten.

Zo goed dat ik 1 blik cola opdronk 2 hamburgers en 1 friet waar ik een half uur later moet hardrennen door de bossen:P

1 - 3 peletons M109 houwitzers 4 maal snelvuur... (liefst met DP-munitie)
2 - Als ze dichterbij komen snelvuur uit een .50 (en beschermend vuur van mede-strijders)
3 - Nog dichterbij uzi of ander handwapen.
(of gewoon terugtrekken naar je fallback positie en begin bij stap 1)

hand to hand combat is wel het aller aller laatste waar je jezelf mee in zult laten. Zo snel mogelijk buiten gevecht stellen is zo'n beetje het motto.

ik heb ooit ergens een programma voor SWAT-teams ofzo gezien. Of het echt was, en waar het stond, geen idee. Maar het was wel pittige shit.

Terug
Naar boven