Fitness Seller

Mars - One

Gek inderdaad dat het geen internationale samenwerking is en puur uit NLers bestaat.
Maar dat het amerikanen zouden moeten zijn slaat natuurlijk nergens op. Wat is er mis met de europese ruimtevaart volgens jou?

Vijf miljard lijkt me trouwens ietwat weinig. Wel leuk en ambitieus plan!

Idd, 5 miljard is wisselgeld bij dit soort projecten.

Lijkt me opzich wel heel wijs om dat mee te maken maar om er nou de rest van je leven te blijven? klimaat is ook niet alles daar, dacht iets van -100 ofsow?

EDIT : De oppervlaktetemperatuur op Mars kan tussen -140 °C (in de poolwinter) tot 20 °C (in de zomer) variëren. De enorme variatie in temperatuur is een direct gevolg van de dunne atmosfeer en de lage warmtecapaciteit van het marsoppervlak.[

• Topic Starter Topic Starter
Klimaat is zoals hier. Niet te koud en niet te warm. Een dag duurt enkel 37 minuten langer.
Het grootste probleem is dat er maar een zwakke atmosfeer is en er dus meer kans is op blootstelling van verschillende stralen.

Ik zeg niet dat Amerikanen het zouen MOETEN doen, maar meestal zijn zij het toch dat zoiets zouden willen doen?

Zou er persoonlijk wel over na willen denken. Gewoon het feit dat je naam de geschiedenisboeken ingaat en dat je als eerste op een nieuwe planeet stapt..

edit : dunno waarvan je jouw -140graden haalt hoor Erwin?

Laatst bewerkt:
Temperatuur −63 °C

Probleem met Mars is dat er eigenlijk een ''broeikaseffect gone bad'' is, zeer grote hoeveelheid co2 in de lucht waardoor oa de atmosfeer/ozonlaag etc vrijwel nihiel is. Voordeel is wel dat mars in de habitable zone van de zon ligt.

Het idee dat de vier pioniers over een aantal jaren 24 uur per dag te volgen zijn, staat mij niet aan. Ik krijg er een soort van 'Big Brother on Mars' gevoel bij.

@flyingNederland

Verschil is dat deze mensen er zelf voor kiezen om gebigbrothert te worden.

@flyingNederland

Verschil is dat deze mensen er zelf voor kiezen om gebigbrothert te worden.
Over welk verschil heb je het?

Als het de bedoeling is het project onder andere te financiëren door middel van deze tv-show, kunnen ze het best een Justin Bieber/ Taylor Swift figuur mee de ruimte in slingeren. Zijn wij er van af en hebben zij de kijkcijfers/ middelen ter financiering = win-win!

Buiten dit geinig gedoe is het uiteraard een fantastische onderneming.

o sorry, dat had ik even niet meegekregen dat ze het willen financeren van de tv show.

En dat van justin is niet genoeg, ik wil zien dat ze zijn helm eraf trekken wanneer hij in de ruimte zit;)

• Topic Starter Topic Starter
lol, kan ie daar wat gaan zingen. Dan is ie meteen wel officieel de gayste persoon op de planeet :p

Ik theorie: niemand heeft mars geclaimd -> geen oveheid -> geen wetten -> geev vervolging voor moord -> justin bieber naar mars -> ... :D

Terug
Naar boven