AndroidHealthClinic

Maskeren reuk van zweet

Doelt hij niet op de smerige ammoniak lucht
die beetje kenmerkend is voor BB'ers ;)
Voor de rest goed/vaak douchen en deo gebruiken

Gebruik de Deoleen roller die werkt het beste tegen zweetgeur.

Ook zou ik de oderex extra dry halen, deze moet je 2 a 3x in de week deppen voor je naar bed gaat. Dit brand als het ware je porieen dicht onder je oksels waarna je niet meer transpireerd onder je oksels

@Maniak: dan heb je je shirtje waarschijnlijk te lang vochtig laten liggen waardoor het is gaan verstikken, dan blijft die geur idd hangen

bellafonte zei:
Ik heb op de site van therme gekeken; ziet er goed uit hoor!
Is dat gewoon bij de normale drogisterij te halen?

Bedankt!

Ik haal deze bij de DA drogist idd. Bij de apotheek is het ook wel verkrijgbaar denk ik.

Je lul uit je broek hangen tijdens het trainen wil ook wel eens helpen tegen dat geklaag over zweetlucht.

of

Haring kopen en ergens in een hoekje van je sportschool neerleggen. (achter verwarming is een goede plaats.) dit zal zeker jouw geur maskeren na een paar dagen.

jehmarjeh zei:
Ook zou ik de oderex extra dry halen, deze moet je 2 a 3x in de week deppen voor je naar bed gaat. Dit brand als het ware je porieen dicht onder je oksels waarna je niet meer transpireerd onder je oksels

En dat is gezond :scratch: ...

Maar verse zweet ruik je niet, zou me toch eens vaker gaan wassen ;) .

Mjah, ik heb sinds ik wat aan het cutten ben ook wel dat mijn zweet ferm naar ammonia ruikt en dat komt inderdaad gelijk weer op als zo;n shirtje weer vochtig wordt, dus die pleur ik idd ook maar weg :/

Iedereen die ik erover gesproken of mee gediscuzerud heb op fora zegt toch hetzelfde:
Pas op je Carbs. Zorg dat je daarvan genoeg binnen blijft krijgen. En drink genoeg water...

Maar als mensen er echt over zeuren zou je ook eens in een shirt kunnen trainen ipv hemdjes etc... Ervan uit gaande, dat de enige mensen waarbij ik zelf wel eens zoiets heb van :eek: altijd hemd-dragers zijn. Een shirt houdt de luch wat meer bij je, denk ik.

@jinsu: "als het ware" brand het je porieen dicht en als het ongezond zou zijn zouden ze het niet bij iedere drogist en supermarkt verkopen denk ik

Negatieve effecten van producten worden nooit vermeld, alleen de positieve kanten ervan. Anders verkoopt het zich moeilijk ;) . Hoe kun je in godsnaam iets gaan gebruiken waardoor je porieen niet meer hun werk kunnen doen. Vooral onder de oksels waar ook nog eens de lympfklieren klieren liggen. Je moet kunnen zweten om je lichaamstemperatuur te kunnen controleren.

jehmarjeh zei:
@jinsu: "als het ware" brand het je porieen dicht en als het ongezond zou zijn zouden ze het niet bij iedere drogist en supermarkt verkopen denk ik

Er worden zoveel ongezonde dingen verkocht daarzo ;) Als je minder wilt gaan zweten is er maar 1 permanente oplossing:

Verbeter je cardiovasculaire conditie. Als die in orde is zweet je een stuk minder :) (uiteindelijk dan. Tijdens het opbouwen ervan zul je vele shirts moeten uitwringen :p )

Wat de meeste mensen hier al hebben gezegd..
- Schone kleren aan doen
- 2 á 3x per dag douchen
- extra kleren meenemen --> tussendoor van shirtje verwisselen
- veel en vaak deo/oksels wassen
- veel water drinken

Maar even hoor.. hoeveel stink jij wel niet ????

gewoon je reet ermee af vegen na het schijten, dan is die zweetlucht ook zo weg !!

;)

Neem je tijdens het trainen extra snelle KH? Zo ja, dan weet ik het niet. Zo nee, dan kan je dat tenminste nog uitproberen.

ik heb vaker gehoord dat zweet niet stink, oud zweet wel.

Yff zei:
- Schone kleren aan doen
- 2 á 3x per dag douchen
- veel water drinken

2 a 3 per dag douchen wtf?

Yff zei:
- Schone kleren aan doen
- 2 á 3x per dag douchen
- veel water drinken

jezus idd WTF, zweet iedereen hier zo veel dan?

Marijn zei:
ik heb vaker gehoord dat zweet niet stink, oud zweet wel.

klopt, al gaat dat niet 100% op denk ik, en in de zomer kan het goed zijn dat je al wat zweet alvorens je traint en dat zou dan ook al oud zweet zijn

Jopske zei:
Er worden zoveel ongezonde dingen verkocht daarzo ;) Als je minder wilt gaan zweten is er maar 1 permanente oplossing:

Verbeter je cardiovasculaire conditie. Als die in orde is zweet je een stuk minder :) (uiteindelijk dan. Tijdens het opbouwen ervan zul je vele shirts moeten uitwringen :p )

zal mss wel schelen maar echt niet veel of in ieder geval niet bij iedereen, toen ik 75kg woog en 5 keer per weer voetbalde/mountainbiken zweette ik me ook een ongeluk terwijl ik een erg goede conditie had.

hoe meer massa hoe sneller je zweet denk ik, hoe hoger je bf hoe sneller je zweet weet ik

ik ken trouwens ook een gozer bij mij op het werk die gewoon mager is en die zweet heel erg snel en stinkt ook nog.....
toen mijn bf hoger was, zweette ik ook meer. Toen was mijn conditie ook minder goed. Nu is die top hoewel ik niet weer of hier een verband inzit.

Mars zei:

Ik douche ook elke dag 2 keer... Eén keer 's ochtends (ik ga niet naar school zonder te douchen) en een keer na het trainen, als je dan ook voordat je naar bed gaat douched zit je al op 3 keer.. niet zo heel gek vind ik, en dan douche ik niet alleen maar om het zweet

Te vaak douchen is erg slecht voor je huid. Kan best zijn dat je goede huidbacteriën het loodje leggen door al dat douche- en zeepgeweld.

Je hebt nog niets over je eetpatroon geschreven. De enige keren dat mijn zweet vies ging ruiken was toen ik met te weinig KH erg fanatieke en langdurige intervalcardio ging doen. Extra KH tijdens je training om gluconeogenese (omzetten van eiwitten in KH) te voorkomen is erg zinvol. Het is met name het ureum dat je uitplast en uitzweet, dat verantwoordelijk is voor de smerige zweetgeur. En dan is het toch echt de voeding. Of te weinig KH tijdens de training of een overmaat aan eiwitten in de voeding. Dat laatste kan ook.. sommige weirdo's zitten op ruim 300g eiwit/dag.. ja dan wordt daar ook bijna alles van uitgeplast/gezweet.

Terug
Naar boven