MuscleMeat

Mass gainer?

venomdude

Novice
Waardering
0
hallo,

ik zag in de fitness een paar potten mass gainer staan.
ik vroeg wat info maar degene achter de balie kon me niet echt informeren...
daarom vraag ik het aan jullie.
om jullie te helpen , heb ik al een paar vragen opgesteld:
wanneer moet je het exact innemen?
moet je het dagelijks doen of enkel als je gaat trainen?
wat gebeurt er met je lichaam en zijn er neveneffecten?
wat kan je verwachten dat je bijkomt en na hoeveel tijd?
wat gebeurt er als je na een maand ofzo er mee stopt ?
ook zou ik graag jullie ervaringen willen weten...
alvast bedankt
met vriendelijke groeten

hangt een beetje van je doelen af. als je erg mager bent moet je 3 shakes per dag nemen.
Ik zou het als volgt doen. 3 shakes met ong 50gram poeder mengen met 500ml melk.
En dan ochtend 1ntje smiddags(1500) en da na trainen of voor slapen gaan.
Er gebeurt verder niks bijzonders(denk niet dat een wondermiddel is) je zult als je het goed bijhoudt en daarnaast goed eet hopelijk een paar kilotjes zwaarder worden.
Er gebeurt verder niks als je stopt ermee je zal dan wel je eff kcal te kort moeten aanvullen met gewoon goed eten.

Een weightgainer zal een beginner goed op weg helpen. Maar je moet ook echt zelf meer eten ,( een weightgainer is niet beter dan gewoon eten hoor)

Dus als je weightgainer hebt genomen en je stopt ermee val je niets af (als je goed blijft dooreten)?
Niet dat je bv 3kg bent bijgekomen en als je stopt val je 1,5kg af en houdt nog maar 1,5kg over.

Als je zorgt dat je voldoende calorieën blijft binnenkrijgen zal je niet afvallen:

je eet meer calorieën dan dat je lichaam verbruikt -> je komt aan
je eet minder calorieën dan dat je lichaam verbruikt -> je valt af
je eet evenveel calorieën als je lichaam verbruikt -> je gewicht blijft stabiel

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties , hebben mij al wat vooruit geholpen!
dus je moet eig die mass gainer regelmatig nemen? en niet enkel juist voor de training?
want stel nu , ik ga minstens 2 x gaan trainen per week, ma ik moet dan elke dag die mass gainer nemen? of gwn juist de dag dat ik ga gaan trainen?
en verdik je dan over je hele lichaam of juist daar waar je aan traint?

Als je wil groeien moet je meer dan twee keer per week gaan trainen.
Als je mass gainer neemt moet je dit elke dag nemen. 's Morgens zeker 1 na de training en 's avonds. (zoals mammoth al gzegd heeft). Op niet trainingdagen moet je dit ook innemen.
Het is een hulpmiddel om te groeien en voor herstel.
Het belangrijkste is nog altijd de voeding en daarop het supplement. Goed trainen is zeker een vereiste.

bedankt voor de reacties , hebben mij al wat vooruit geholpen!
dus je moet eig die mass gainer regelmatig nemen? en niet enkel juist voor de training?
want stel nu , ik ga minstens 2 x gaan trainen per week, ma ik moet dan elke dag die mass gainer nemen? of gwn juist de dag dat ik ga gaan trainen?
en verdik je dan over je hele lichaam of juist daar waar je aan traint?

zou gewoon 1 shake maken en die tussen je maaltijden door opdrinken.
als je te hoog in je kcal komt te zitten zul je vet massa aanzetten, maar aangezien je schijnbaar moeilijk aankomt zal dat zo'n vaart niet lopen.
overigens zal het over je hele lichaam aankomen m.n buik eerst en dus niet plaatselijk

Terug
Naar boven