MuscleMeat

Newbie -nieuw met supplementen-MASS GAINER

Bezoekers in dit topic

Kenn__

Novice
Lid geworden
15 feb 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
57kg
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben 19 jaar oud, 1m70 en 57 kilo.
Ik ben sinds 3 weken geleden begonnen met fitness hoofdzakelijk om gewicht bij te krijgen en spiermassa.

Maar omdat ik zelf mager ben en zelfs door veel te eten niet bij kom, heb ik een mass gainer gekocht.
Ik heb een kleine verpakking gekocht om het te proberen..
Nu ja, mijn vraag is hoeveel en wanneer moet ik het gebruiken..

Ik ga 3x per week fitnessen. Op maandag, woensdag en vrijdag.
Ik ga altijd 's middags fitnessen (omdat er dan minder volk is), omdat ik 's middags fitness eet ik pas erna, rond 2 uur.

- Moet ik mijn mass gainer: voor of na de fitness nemen of beide?
- Hoeveel moet ik ervan nemen?
- Alleen op dagen dat ik ga fitnesse of ook op andere dagen?

De mass gainer is van het merk aptonia zoals te zien op de foto.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hartelijk bedankt voor het helpen!

grtjes!
 
Je bent dus te dun. Je zal dus 7 dagen in de week meer moeten eten.
Die gainer neem je NAAST je normale eten.
Niet alleen op trainingsdagen.
Dus veel eten en die gainer als extra als je vol zit, kan je makkelijk nog extra calorieen naar binnen gieten.
 
Oke bedankt.

Dus 1x elke dag. En is het dan het beste na het avond eten?
 
Kenn, waar het zich om gaat is dat je boven je calorieën behoefte zit om aan te komen. Als ik lees dat je 57 kilo weegt met een lengte van 1,70, dan denk ik dat het voor jou goed mogelijk zou moeten zijn om zonder supplementen boven je calorieën behoefte te komen. Zo'n weightgainer moet je zien als aanvulling op je dieet, het vervangt je dieet niet.
 
Oke bedankt, dat het je dieet niet vervangt weet ik.
Maar het leek me alleen handig om de extra calorieën binnen te krijgen. Want ja ik eet al redelijk veel voor iemand van mijn gewicht. Maar toch kom ik maar niet bij. Misschien in meer porties/dag eten dat dat ook wel helpt.
 
Oke bedankt, dat het je dieet niet vervangt weet ik.
Maar het leek me alleen handig om de extra calorieën binnen te krijgen. Want ja ik eet al redelijk veel voor iemand van mijn gewicht. Maar toch kom ik maar niet bij. Misschien in meer porties/dag eten dat dat ook wel helpt.

Het is belangrijk om het juiste te eten, denk aan zaken zoals Brinta, yoghurt, kwark, kip én rijst. Probeer in een schema weer te geven wat je zoal op een dag eet en bereken dit naar aantal calorieën. Op http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/R/ kun je het aantal calorieën per product eenvoudig terugvinden. Succes!
 
Gewoon tussen de maaltijden door nemen, ook op rustdagen. Hoeveelheid hangt af van de rest van je voeding, het hoeft niet heel veel te zijn bij 1.70/57kg. De gainer kan je net over je onderhoud tillen waardoor je aankomt.
 
Oke bedankt voor de reacties!

En nu ik de zak al gekocht had zal ik hem maar opgebruiken...
Maar ik had nog een vraagje als iemand het nog zou lezen..

Is het beter om binnekort (als je al langer met fitness bezig bent), een whey shake te namen voor het spierherstel (als ik het juist heb)?

nog eens bedankt allen!
 
Oke bedankt voor de reacties!

En nu ik de zak al gekocht had zal ik hem maar opgebruiken...
Maar ik had nog een vraagje als iemand het nog zou lezen..

Is het beter om binnekort (als je al langer met fitness bezig bent), een whey shake te namen voor het spierherstel (als ik het juist heb)?

nog eens bedankt allen!
Whey is geen toverdrankje.
Whey = eiwit. Niets meer, niets minder. (tenzij je bij Body&Fit koopt, dan is het vooral suiker)

Het is een handige en goedkope aanvulling op je dagelijkse dieet, waardoor je makkelijk aan je benodigde hoeveelheid eiwitten komt. Mik op 2g eiwit per kg lichaamsgewicht.
 
ik zou het gewoon na de training nemen omdat je lichaam dan veel energie heeft verbruikt door de workout en dan heeft je lichaam wel belang bij een shake.
 
Jammer dat je je niet eerst verdiept in voeding en het idee van bulken. Nu ga je - gegarandeerd of je moet geluk hebben - of te weinig eten en nog steeds niet aankomen of veel teveel en moddervet worden.
 
Het is vrij moeilijk omdat ik bij mijn vader woon en elke avond ga eten bij mijn grootouders. Ik ga ook nog naar school. Dus op zelf een veodingsschema te maken op me aan te houden is op deze moment lastig. Binnenkort ga ik wel alleen wonen dus dan was ik ook van plan op het te doen... Maar de tijd zit wat tegen. Ik heb nu de zal al gekocht en het zou zonden van het geld zijn om hem weg te gooien dus ik zal ook geen 20 kg bijkomen van dat kleine zakje denk ik
 
Oke bedankt, dat het je dieet niet vervangt weet ik.
Maar het leek me alleen handig om de extra calorieën binnen te krijgen. Want ja ik eet al redelijk veel voor iemand van mijn gewicht. Maar toch kom ik maar niet bij. Misschien in meer porties/dag eten dat dat ook wel helpt.
Omgekeerde wereld, je eet te weinig daarom heb je je huidige gewicht.
 
Het is vrij moeilijk omdat ik bij mijn vader woon en elke avond ga eten bij mijn grootouders. Ik ga ook nog naar school. Dus op zelf een veodingsschema te maken op me aan te houden is op deze moment lastig. Binnenkort ga ik wel alleen wonen dus dan was ik ook van plan op het te doen... Maar de tijd zit wat tegen. Ik heb nu de zal al gekocht en het zou zonden van het geld zijn om hem weg te gooien dus ik zal ook geen 20 kg bijkomen van dat kleine zakje denk ik
Kun je niet gewoon zeggen dat je dedicated met je sport bezig wilt gaan waardoor 'wat de pot schaft' niet je beste optie is? Toen ik begon deed ik dat ook, gewoon uitleggen dat je je kcals en macro's bij moet houden waardoor een random gerecht er niet in past.
 
Je denkt wss dat je veel eet.. veel mensen die denken veel te eten en die het opschrijven merken dat het behoorlijk tegenvalt wat ze eten.
Post gewoon een wat je zoal op een dag eet. Met hoeveelheden.

Je kan prima een schema maken. Ook als je thuis woont en op school zit. Brood smeer je toch zelf? Kan je meer meenemen.
De shake kan je ook prima meenemen. Je ontbijt maak je neem ik aan ook zelf? Dus wat is er mis met een bak havermout met melk of yoghurt oid. gewoon 100 gram in 250 ml en je hebt al flink wat kcal. Paar eitjes mee aar school erbij en je komt een aardig eind.
Je avondeten bij je grootouders gewoon wat meer opscheppen en in de avond kan je thuis best ook nog wat eten. Zo lastig is het niet. ;)
 
Back
Naar boven