- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Gevecht tegen Khabib is al heel lang geleden en Conor was toen meer dronken dan wat anders. Ik denk dus dat we dus niet kunnen afgaan op dat gevecht. Ik denk dat Conor na drie jaar trainen met Sambo experts toch wel wat meer zou kunnen doen. Conor zal volgens mij wat betreft gewicht niet veel minder wegen dan Porier. Vergeet niet dat Conor een meester is in het cutten van gewicht. je zegt dat Conor het meer van precisie dan van power moet hebben maar COnor heeft veel meer overwinningen waarbij 1 mep zijn tegenstander vloerde. Poirier moet er meerdere landen om het zelfde effect te hebben.... Echter, als Conor ook maar enigszins zelf wat probeert te doen op de grond, wordt hij binnen 10 sec. getapt of in elkaar geslagen. Daarom denk ik ook niet dat een 2e gevecht anders zou gaan.
Zowel Conor als John Kavanaugh zeggen dat ie aanvallender had moeten zijn. Dat deden Gaethje en Poirier wel en die lagen vrij makkelijk op hun kont en werden daarna met het grootste gemak gepasseerd en gesubd. Als Conor veel aanvallender vecht tegen Khabib,heeft ie kans op een ko (al is khabib nog nooit ko gegaan) maar ook dat ie helemaal geslacht wordt. Een tko tegen een grappler als khabib is al helemaal lastig. Je zag al tegen Diaz dat Conor er niet achteraan wilde gaan voor de tko, omdat een high lvl grappler zelfs groggy nog gevaarlijk is. Iemand als Khabib kan wankelend en met sterretjes voor zijn ogen nog steeds als een bull tegen je aan rennen en je naar de grond trekken, zeker als je voor de tko gaat en minder verdedigt.
Wat ik een verschil vind tov Dustin vs Conor 1 is de size. Dustin ging voor het laatst ko tegen conor en dat was op fw. Op lw is ie echt waaaaay bigger (gerucht gaat dat ie "in cage" 185 pond weegt), waardoor je ook makkelijker een knal kan nemen. Tuurlijk, Conor is ook groter, maar heeft het altijd meer van precisie moeten hebben dan van power. Ik vind het een 50/50 fight. Tel daar bij op dat ik een hekel heb aan conor EN de odds zo goed waren (ik heb 60 dollar ingezet ofzo, krijg 280 dollar terug) dat ik vol voor mn boy poirier ga!![]()
Ik vind Conor geweldig tot hij Aldo verbaal aan begon te vallen. Hij veranderde van een grappige naar een gemene eikel.... hij lijkt terug sober te zijn.... ik ben beniewd.