AndroidHealthClinic

'Meer moslims bekeren zich tot christelijk geloof'

tbeest

Competitive Bodybuilder
Waardering
76
'Meer moslims bekeren zich tot christelijk geloof'
Steeds meer moslims in Nederland bekeren zich tot het christelijke geloof. Vooral mensen uit Iran stappen vaak over, concludeert het Nederlands Dagblad zaterdag uit een rondgang langs kerkgemeenten en landelijk opererende stichtingen. Landelijke cijfers zijn er echter niet.

De christelijke gemeenten zien volgens de krant een stijging in het aantal voormalige moslims dat zij dopen. Sommige gemeenten hebben de afgelopen anderhalf jaar al tientallen moslims gedoopt.
De stichting Evangelie & Moslim ziet vooral een stijging van het aantal bekeerlingen sinds er vluchtelingen uit Iran naar Nederland komen. "Zij hebben vaak een negatief beeld van de islam gekregen. Juist bij hen is er openheid voor het christelijke geloof", zegt een woordvoerder in de krant.

De Fathers House Movement, voor Iraanse en Afghaanse christenen, waarschuwt in de krant dat niet alle moslims die willen overstappen zuivere motieven hebben. De Nederlandse overheid is namelijk terughoudend met het terugsturen van christenen naar islamitische landen omdat zij daar vanwege hun geloof in de problemen kunnen raken.

Dat zou voor sommige moslims een reden zijn om christen te worden. "Kerken zijn al snel blij als iemand zich bekeert. Maar ze moeten zich goed realiseren dat er ook kaf tussen het koren zit", zegt een woordvoerder in de krant. De meeste gemeenten geven volgens de krant aan dat zij incidenteel tegen gevallen van veinzerij aanlopen, maar dat het zeker niet de hoofdmoot is.

:trollfacex:

ja leuk jodenpoeper, rot toch op.

Ik zie weinig voordelen. Of ze gaan van het ene geloof naar het andere, wat voor mij geen vooruitgang is zowel voor hun niet als voor de rest van de samenleving. Of ze liegen gewoon om hier te kunnen blijven, waarschijnlijk om aan de ontvangende kant van de overheid te gaan staan. En dan zijn ze stiekem nog steeds moslim en misschien wel radicale moslim.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie weinig voordelen. Of ze gaan van het ene geloof naar het andere, wat voor mij geen vooruitgang is zowel voor hun niet als voor de rest van de samenleving. Of ze liegen gewoon om hier te kunnen blijven, waarschijnlijk om aan de ontvangende kant van de overheid te gaan staan. En dan zijn ze stiekem nog steeds moslim en misschien wel radicale moslim.

Van de islam naar het christendom gaan vind ik een stap in de goeie richting, Christendom vind ik toch vredevoller dan de Islam en het hoort ook tot onze cultuur (natuurlijk is atheïst of agnost beter)

Misschien dat ze liegen, maar een radicale moslim gaat zich niet bekeren, ook niet nep. (liegen is haram)

domme domme beest. Er staat in: iran. enough said, dat land is even islamitisch als china ofzo.

Van de islam naar het christendom gaan vind ik een stap in de goeie richting, Christendom vind ik toch vredevoller dan de Islam en het hoort ook tot onze cultuur (natuurlijk is atheïst of agnost beter)

Misschien dat ze liegen, maar een radicale moslim gaat zich niet bekeren, ook niet nep. (liegen is haram)
Gast je weet niet eens waar je over praat, mss moet je een elite account nemen en je nickname veranderen naar "tpraatpoep".

domme domme beest. Er staat in: iran. enough said, dat land is even islamitisch als china ofzo.

http://www.youtube.com/watch?v=uuslxJFpBuU

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 12:45 ----------

Gast je weet niet eens waar je over praat, mss moet je een elite account nemen en je nickname veranderen naar "tpraatpoep".

Jij weet niet waarover je praat

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4594155

Kan een moslim democraat zijn? (op het marokko forum)
Ja: 0 stemmen
Nee: 11 stemmen

Dit zijn de (droevige) feiten.

Kijk beest ik begrijp dat het voor jou niet gemakkelijk is, maar de "islam" die in iran gevolgd wordt is niet representatief. Hun geloof in iran is polytheistisch en de islam is eigenlijk monotheistisch. Dus ja.

Kijk beest ik begrijp dat het voor jou niet gemakkelijk is, maar de "islam" die in iran gevolgd wordt is niet representatief. Hun geloof in iran is polytheistisch en de islam is eigenlijk monotheistisch. Dus ja.

Misschien niet, maar ik vind het toch positief nieuws om hiermee wakker te worden op een zaterdag. :)

Van de islam naar het christendom gaan vind ik een stap in de goeie richting, christendom vind ik toch vredevoller dan de islam en het hoort ook tot onze cultuur (natuurlijk is atheïst of agnost beter)

Het hangt er maar vanaf naar welk moment in de geschiedenis je kijkt. De islam was ooit de meest progressieve religie, helaas kwam daar relatief snel een einde aan. Het christendom was natuurlijk ook niet altijd vreedzaam. Maar uiteindelijk zijn het de leiders en aanhangers zelf die het gematigd of radicaal, vreedzaam of niet vreedzaam maken. Je kan niet de hele religie over dezelfde kam scheren. De religie is maar een woord of een boek. Meestal onduidelijk genoeg zodat men het kan verdraaien zoals men wil. Daarom zie ik geen fundamenteel verschil tussen alle religies. Men mag ook het gevaar van het christendom niet onderschatten. Ze zitten in de politiek en inderdaad (helaas) voor een stuk in de Westerse cultuur. Je noemt het onze cultuur, maar ik zie het niet als deel van mijn cultuur. Toch hebben ze politieke macht en maken wetten, deels op basis van een religie.

Ik heb liever een gematigde moslim die zijn religie voor zichzelf houdt dan een christen die via de politiek gaat bepalen wat anderen wel of niet mogen doen.

Geen idee, misschien mag een radicale moslim wel liegen binnen de context van de Jihad? De terroristen van de 9/11 aanslagen hebben ook moeten liegen om hun doel te bereiken. Toch geloofden zij oprecht dat ze een goede daad deden voor hun religie en in het paradijs zouden komen.

Misschien niet, maar ik vind het toch positief nieuws om hiermee wakker te worden op een zaterdag. :)

Dat het je nog maar wekenlang een glimlach op je gezicht mag toveren dan! :)

Ik zie nog steeds niet waarom dit iemand zou moeten boeien. Betwijfel wel dat als je ze een varkensrollade zou aanbieden dat ze er ook maar 1 hap van zouden nemen.

Van het ene klote geloof naar het andere.

Welke Islam is wel representatief? Een Islam die niet is opgelegd door een regering?
Zover ik weet is het geloof in Iran absoluut niet polytheïstisch, maar hangen ze juist alleen de Islam aan; welke 1 god heeft (lees: doen alsof om vervolging te voorkomen).

Welke Islam is wel representatief? Een Islam die niet is opgelegd door een regering?
Zover ik weet is het geloof in Iran absoluut niet polytheïstisch, maar hangen ze juist alleen de Islam aan; welke 1 god heeft (lees: doen alsof om vervolging te voorkomen).

Iran is multitheistisch, net bakermat van Zoroastrisme.

Terug
Naar boven