XXL Nutrition

meer opdrukken.

nathan16

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Vetpercentage
15%
Ik train al 4 jaar(BB), maar ben zo slecht in opdrukken gewoon beschamend.
Hoe kan ik het max. aantal herhalingen opvoeren?
Heeft iemand een leuk schema hiervoor?

Ik ben alle topics afgegaan en zie dat er min of meer een taboe op opdrukken is. Ik ben van mening dat mijn BP ook beter gaat als ik beetje knap kan opdrukken.

vr. gr. nathan

Kun je wat stats posten? Voornamelijk Overhead Press, Benchpress en doe ook maar Squat en Deadlift, als je de max niet weet gewoon de reps/sets en gewicht die je uitvoert. En verder http://hundredpushups.com/ is wat je nodig hebt denk ik ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kun je wat stats posten? Voornamelijk Overhead Press, Benchpress en doe ook maar Squat en Deadlift, als je de max niet weet gewoon de reps/sets en gewicht die je uitvoert. En verder http://hundredpushups.com/ is wat je nodig hebt denk ik ;)

Dankjewel ga er meteen mee aan de slag. Waar moet ik mijn stats posten?

lengte: 1,82 meter
gewicht: 84 kg.
BP: 105 kg.
Overheadpress: 10X 50 Kg.
Squat: 8X 120 Kg.
Deadlift 5X 110 kg.

Laatst bewerkt:
Dankjewel ga er meteen mee aan de slag. Waar moet ik mijn stats posten?

lengte: 1,82 meter
gewicht: 84 kg.
BP: 105 kg.
Overheadpress: 10X 50 Kg.
Squat: 8X 120 Kg.
Deathtlift 5X 110 kg.

DEADlift .... Waarom blijft iedereen toch DEATHlift zeggen. Je gaat er heus niet dood van (zou je misschien willen, maar helaas)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn excuses mijn engels is niet zo goed. Ik heb de fout hersteld.

Ik ben zelf net een paar weken bezig met 5x5 Beginners Strength en uit de FAQ daarvan heb ik begrepen dat als je zo veel mogelijk uit de overhead press haalt, je benchpress daar enorm van profiteert. Ik zou me daarom meer op de overhead press richten ipv op opdrukken.

Als je goed wilt worden in opdrukken, dan moet je meer opdrukken. Het is meer uithoudingsvermogen door de grote hoeveelheid reps dan puur kracht.