XXL Nutrition

Meer rechts- dan moslimradicalisme

corazon

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Nederlandse gemeenten hebben vaker te kampen met rechts-radicalisme dan met islamitische radicalisering. Dat blijkt uit een onderzoek door het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Aan het onderzoek hebben 75 gemeenten deelgenomen. Bij de gemeenten die incidenten meldden, ging het in 27 gevallen om rechts-radicalisme en in acht gevallen om moslimradicalisme. Verder blijkt uit het onderzoek dat gemeenten maar beperkt zicht hebben op de problematiek van radicalisering. Volgens de onderzoekers is dat begrijpelijk omdat deze problematiek zeer complex is.

Bron

Linkse leugens, cijfers kloppen niet! (trollposting alert)

Ging het daarbij ook om plannen voor aanslagen van die kaalkopjes??

Tsja, lekker makkelijk, rellende marrokanen en steekincidenten op school hebben immers niets te maken met moslimradicalisme, maar komen wel vele malen vaker voor.

Linkse leugens, cijfers kloppen niet! (trollposting alert)

Elk incident met buitenlandse jongens heeft te maken met het moslim geloof volgens de meeste van dit board.Wat natuurlijk niks met het geloof te maken heeft.En dan zijn dit linkse leugens:rolleyes:

allemaal Linkse leugens, cijfers kloppen niet!

en wat is eerlijker? reageren op radicalisme of radicaliseren als een regering rechtse signatuur krijgt :roflol:

Elk incident met buitenlandse jongens heeft te maken met het moslim geloof volgens de meeste van dit board.Wat natuurlijk niks met het geloof te maken heeft.En dan zijn dit linkse leugens:rolleyes:

Probeer eens mijn reactie wat beter te lezen en lees anders een mijn postings in andere threads die over dit soort onderwerpen gaan.

Nederlandse gemeenten hebben vaker te kampen met rechts-radicalisme dan met islamitische radicalisering. Dat blijkt uit een onderzoek door het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Aan het onderzoek hebben 75 gemeenten deelgenomen. Bij de gemeenten die incidenten meldden, ging het in 27 gevallen om rechts-radicalisme en in acht gevallen om moslimradicalisme. Verder blijkt uit het onderzoek dat gemeenten maar beperkt zicht hebben op de problematiek van radicalisering. Volgens de onderzoekers is dat begrijpelijk omdat deze problematiek zeer complex is.

Bron
Hebben zij er ooit al eens aan gedacht dat er veel meer autochtone Nederlanders zijn dan allochtone moslims? Of gaan we tegenwoordig minderheden vergelijken met een 20 x zo grote meerderheid?

Relatief gezien is er meer radicalisering onder moslims dan onder autochtone Nederlanders.

Mooi stukje linkse propaganda dus, maar niet heus.

Eigenlijk zijn dit de correcte cijfers:

5% = 8 gevallen
95% = 27 gevallen

Dus een groep die 20 keer kleiner is zorgt voor 1/4 van de totale gevallen van extremisme.

Hebben zij er ooit al eens aan gedacht dat er veel meer autochtone Nederlanders zijn dan allochtone moslims? Of gaan we tegenwoordig minderheden vergelijken met een 20 x zo grote meerderheid?

Relatief gezien is er meer radicalisering onder moslims dan onder autochtone Nederlanders.

Mooi stukje linkse propaganda dus, maar niet heus.

Eigenlijk zijn dit de correcte cijfers:

5% = 8 gevallen
95% = 27 gevallen

Dus en groep die 20 keer kleiner is zorgt voor 1/4 van de totale gevallen van extremisme. Nu jij weer :rolleyes:

De groepen zijn redelijk vergelijkbaar qua grootte, dus die vlieger gaat niet op. Enkele tienduizenden extremisten aan beide kanten, in principe zouden ze dus voor dezelfde hoeveelheid overlast moeten zorgen.

Het is overigens wel erg makkelijk om alle cijfers die je niet welgevallig zijn af te doen als linkse propaganda.

Groepen vergelijkbaar qua grootte? Hoe kan dat nu Eric, er zijn volgens een enquete die hier gisteren geplaatst werd maar 5% gelovige moslims. Slechts een heel klein deel daarvan is radicaal, en nog een veel kleiner deel daarvan gaat over tot actie. Dit terwijl je met een veel grotere groep autochtonen te maken hebt en dus ook een grotere groep om rechts-extremisten uit te putten.

Het is makkelijk om dit af te doen als linkse propaganda omdat er geen fluit van klopt. Ik zeg niet dat mijn correctie helemaal zal kloppen, maar wijzen wel een fundamentele rekenfout. Appelen met peren vergelijken kan iedereen, de problemen zien zoals ze zijn en er wat aan doen is wat moeilijker.

• Topic Starter Topic Starter
Mij boeien die percentages niet zo, 300 radicale rechtse mensen kunnen evenveel problemen veroorzaken als 300 radicale moslims. Dat er in percentages minder rechtse mensen radicaliseren maakt het probleem niet minder erg of zo.

Groepen vergelijkbaar qua grootte? Hoe kan dat nu Eric, er zijn volgens een enquete die hier gisteren geplaatst werd maar 5% gelovige moslims. Slechts een heel klein deel daarvan is radicaal, en nog een veel kleiner deel daarvan gaat over tot actie. Dit terwijl je met een veel grotere groep autochtonen te maken hebt en dus ook een grotere groep om rechts-extremisten uit te putten.

Het is makkelijk om dit af te doen als linkse propaganda omdat er geen fluit van klopt. Ik zeg niet dat mijn correctie helemaal zal kloppen, maar wijzen wel een fundamentele rekenfout.

Volgens onderzoeken van de AIVD zijn er 30000 t/m 50000 moslims die vatbaar zijn voor radicaal gedachtengoed. Het aantal rechts extremisten ligt al jaren rond dezelfde getallen, reden dat ze ook nooit een kamerzetel halen.

Net zo goed als er binnen de rechts extremistische groep niet iedereen overgaat tot actie, gaat binnen de moslim extremistische groep niet iedereen over tot actie. Maar uitgaande van redelijk gelijke grootte van de groepen is de rechts extremistische groep wel gewelddadiger.

Dat je kan putten uit een grotere groep is niet echt relevant. Je onderzoekt geen potentielen maar je onderzoekt de daadwerkelijke groepen.

Appels met appels vergelijken, het onderzoeken van potentiele groepen waar je uit kan putten is juist het verdraaien van de cijfers.

Op het gebied van criminaliteit kan je wel relatieve vergelijkingen maken omdat je daar uit gaan van een gehele populatie i.p.v. deelgroepen.

Natuurlijk kan je twisten over de grootte van de extremistische groepen, maar gelet op de achterlijkheid van beide groepen mag je alleen maar blij zijn dat de daadwerkelijke groepen zo klein zijn. Anders had je aan beide kant nog een stuk meer incidenten gehad.

Wat maakt het uit welke kant ze staan? Radicaal is radicaal. Jammer dat het gelijk weer zo'n wij vs de rest discussie wordt met argumenten als onze groep is groter dus minder procent :roflol:

Ik zie het complexe ook niet. Gewoon de bak in. Simpel.

Dat je kan putten uit een grotere groep is niet echt relevant. Je onderzoekt geen potentielen maar je onderzoekt de daadwerkelijke groepen.
Waar staat dat men de groepen (die dan even groot moeten zijn) met elkaar heeft vergeleken, en dus niet de absolute gevallen per gemeente? Ik ging namelijk uit van de eerste post in dit topic.

Appels met appels vergelijken, het onderzoeken van potentiele groepen waar je uit kan putten is juist het verdraaien van de cijfers.
Tenzij je niet weet hoe groot beide groepen precies zijn... wat het geval lijkt te zijn. Want radicalen lopen niet te koop met die boodschap.

Op het gebied van criminaliteit kan je wel relatieve vergelijkingen maken omdat je daar uit gaan van een gehele populatie i.p.v. deelgroepen.
En waar ligt het verschil tussen criminaliteit en radicalisering + het uiten in geweld daarvan? Als een moslim jongere aan de schoolpoort een autochtoon neersteekt, en die moslim jongere is stiekem ook radicaal, komt hij dan ook in de cijfers? We weten toch allemaal waar de laatste jaren de meeste messteken met dodelijke afloop vandaan komen niet?

Natuurlijk kan je twisten over de grootte van de extremistische groepen, maar gelet op de achterlijkheid van beide groepen mag je alleen maar blij zijn dat de daadwerkelijke groepen zo klein zijn. Anders had je aan beide kant nog een stuk meer incidenten gehad.
Elsevier.nl - Nederland - Invloed radicale moslims in Nederland groeit

Geweldadige kaalkopjes zijn waarschijnlijk net zo gevaarlijk als je het bekijkt op kleine schaal, maar ik heb meer angst voor de terreur zoals 9/11, Madrid of G-B dan van een vechtpartijtje hier en daar.

Als conclusie noteer ik dus dat beiden minstens even rot zijn en minstens even hard aangepakt moeten worden.

Volgens onderzoeken van de AIVD zijn er 30000 t/m 50000 moslims die vatbaar zijn voor radicaal gedachtengoed. Het aantal rechts extremisten ligt al jaren rond dezelfde getallen, reden dat ze ook nooit een kamerzetel halen.

Net zo goed als er binnen de rechts extremistische groep niet iedereen overgaat tot actie, gaat binnen de moslim extremistische groep niet iedereen over tot actie. Maar uitgaande van redelijk gelijke grootte van de groepen is de rechts extremistische groep wel gewelddadiger.

Allemaal leuk en wel Eric maar blazen rechts-extremisten onschuldige mensen op??? Die extreme moslims behalen daarna 72 maagden .................

Nogmaals, de meeste concrete problemen met moslims komen niet van extremisten maar van gewoon tuig zoals dat in Slotervaart. Deze cijfers zijn dus nogal misleidend want de overlast die de allochtone rotjongetjes veroorzaken is volgens mij groter dan de overlast die moslim- en rechtcoïtustremisten bijelkaar veroorzaken.

Verder zal het me een zorg zijn dat de rechtcoïtustremisten wat vaker met stenen gooien of klappen uitdelen dan extreme moslims, rechtcoïtustremisme zie ik toch niet echt als een potentieel gevaar voor de samenleving, eerder als tuig dat af en toe wat leuzen roept en vernielingen aanricht, net als linkcoïtustremisten (die volgens mij trouwens meer moorden en andere zware misdrijven op hun geweten hebben dan rechts ;)).

Moslimextremisme is, ondanks dat ze wat minder vaak rellen, veel gevaarlijker voor de samenleving.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven