SjaakadeliC
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 245
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vrouwen bezitten altijd minder testosteron dan mannen.
Zouden zij dan ook dagelijks ongelukkiger moeten zijn?
(zit wel wat in, vrouwen zijn toch nooit blij met hun lichaam)
). Overigens zullen er vast wel problemen op treden wanneer blijkt dat het testosteron level zwaar onder het gemiddelde vrouwelijke niveau ligt, daar heb je ook weer uitersten in.Test gaat natuurlijk geen depressies oplossen. Het onderzoek toont aan dat mannen die zelfmoord plegen een laag testosterongehalte hebben, niet dat mannen met een hoog testosterongehalte niet depressief kunnen worden.maar dopamine is de stof waar je je echt gelukkig van voelt.
stel nou dat je bijv over langere periode een beetje extra test injecteert ofzo. zou je lichaam er niet gewoon aan wennen en ben ja na een tijdje gewoon weer de oude?
Hier sluit ik me volledig bij aan.Natuurlijk zal een laag testosteron niet de doorslag geven bij een zelfmoordactie. Dat is volgens mij ook niet de conclusie uit het onderzoek. Wel komen zelfmoorden vaker voor bij mannen met een laag testosteron gehalte.
Nogmaals, testosteron is er niet alleen voor een coïtus-drive. Vitaliteit en een energiek gevoel hangen ook nauw samen met het testosteron level ( neem als voorbeeld de kwalen die oudere mannen er op na gaan houden). Een laag testosteron level kan dus problemen vergroten/ versnellen of complexer maken.
Vrouwen bezitten altijd minder testosteron dan mannen.
Zouden zij dan ook dagelijks ongelukkiger moeten zijn?
(zit wel wat in, vrouwen zijn toch nooit blij met hun lichaam)
) maar dit heeft weinig met hun testosterongehalte te zien, aangezien dit niet het primaire vrouwelijke hormoon is.
Zo simpel ligt het niet. Iemand die weinig coïtus heeft zal daardoor niet evenredig een lager testosteron niveau hebben/ krijgen. De voortplantingsdrang blijft hoe dan ook bestaan bij een gezonde man, vanuit dat oogpunt zou het waarschijnlijker zijn dat een man in een zulke situatie zelfs meer testosteron gaat produceren.
zo simpel al helemaal nietDe drang bij depressieve mensen om coïtus te hebben is echt weg hoor.
Eerst de drang dan de coïtus. Bij een depressie ben je zwaar neerslachtig, van mooie dingen is de 'glans' eraf je favoriete maal smaakt naar karton. je bent futloos en het klinkt onvoorstelbaar: het liefste lig je de hele dag doodstil op bed, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. en als je je daar dan fijn bij voelt... kan je toch net zo goed zelfmoord plegen?
ik werk in de psychiatrie en dit zijn wel zo'[n beetje verhalen van echt depressieve mensen. Dus heeft het te maken met een laag test gehalte?? .. het kan misschien een verklaring bieden maar zeker geen oorzaak. deze mensen zijn gewoon ziek. ontsoffelijk ziek.
Zo simpel ligt het niet. Iemand die weinig coïtus heeft zal daardoor niet evenredig een lager testosteron niveau hebben/ krijgen. De voortplantingsdrang blijft hoe dan ook bestaan bij een gezonde man, vanuit dat oogpunt zou het waarschijnlijker zijn dat een man in een zulke situatie zelfs meer testosteron gaat produceren.
zo simpel al helemaal nietDe drang bij depressieve mensen om coïtus te hebben is echt weg hoor.
Eerst de drang dan de coïtus. Bij een depressie ben je zwaar neerslachtig, van mooie dingen is de 'glans' eraf je favoriete maal smaakt naar karton. je bent futloos en het klinkt onvoorstelbaar: het liefste lig je de hele dag doodstil op bed, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. en als je je daar dan fijn bij voelt... kan je toch net zo goed zelfmoord plegen?
ik werk in de psychiatrie en dit zijn wel zo'[n beetje verhalen van echt depressieve mensen. Dus heeft het te maken met een laag test gehalte?? .. het kan misschien een verklaring bieden maar zeker geen oorzaak. deze mensen zijn gewoon ziek. ontsoffelijk ziek.
Wat doe je daar als functie? En wat heb je ervoor gestudeerd. Ik zou namelijk ook graag iets doen in die branche maar dan als opvoeder ofzo...
Die drang naar coïtus was meer een theorie voor mannen in het algemeen. Wat betreft het libido van een depressief persoon geloof ik je 100%. Ik ben in mijn eigen omgeving ook vaak in aanraking gekomen met o.a. depressieve personen en weet dat dit zeer ellendig is.
Toch, hoewel factoren van buitenaf een belangrijk effect teweeg zullen brengen, zijn er processen in het lichaam die uit balans kunnen raken waardoor een persoon meer risico loopt op een depressie.
Verdikte hartspieren, nieren + levers die ermee stoppen. Kosten gezondheidszorg dalen?![]()
Die drang naar coïtus was meer een theorie voor mannen in het algemeen. Wat betreft het libido van een depressief persoon geloof ik je 100%. Ik ben in mijn eigen omgeving ook vaak in aanraking gekomen met o.a. depressieve personen en weet dat dit zeer ellendig is.
Toch, hoewel factoren van buitenaf een belangrijk effect teweeg zullen brengen, zijn er processen in het lichaam die uit balans kunnen raken waardoor een persoon meer risico loopt op een depressie.
?? Maar denk je dat de balans dus uit evenwicht word gebracht door chemische processen (stofjes in de hersenen) met als gevolg een depressie. of denk je dat door exogene factoren de chermische processen worden verstoord. Een depressie komt vaak voort uit een opeen stapeling van (nare) gebeurtenissen in iemands leven die niet zijn 'goed' afgerond met een 'rauwproces'.
Zodra de draagLAST ( wat je te verduren krijgt) zwaarder word als de draagKRACHT ( wat jij kan handelen voordat je je klote voelt). dan decompenseer je.
Ja google dat woord maar is even: geestelijk decompenseren.
Dit kan tot een psychose of depressie lijden

Het zal vast een wisselwerking zijn. Ik denk dat juist jouw beschreven draaglast voor een deel wordt bepaald door chemische stoffen in je hersenen. Het zal per individu verschillen. De een raakt ontregeld door zeer nare gebeurtenissen, de ander raakt al sneller ontregeld door minder vervelende gebeurtenissen ( omdat juist die chemische stoffen in onbalans zijn). Decompenseren hoef ik niet te googelen, je uitleg is duidelijk genoeg om het woord te begrijpen.![]()
te veel is ook niet goed, te weinig ook niet uiteraard
wetenschappers en psychiaters wortselen hier al jaren lang mee. ligt het nu aan de chemische stoffen (dit kan je meten, het zijn eigelijk cijfers) of aan de op eenstapeling van gebeurtenissen, (ik voel me k*t, hoe k*t op een schaal van 1 tot 10? sjah maak dat maar is hard.)
miss beetje offtopic: mensen kregen vroeger vaak en nu nog steeds (maar veeeeeeeeeeeel minder) elektroshock therapiën om langdurige depressies te doorbreken. ja een stroomstoot door je hersenen.
dit heeft nog steeds soms, verbluffende resultaten.
Testosteron geeft inderdaad levenslust. Ik heb het hier niet over huge dosissen zoals in een kuur natuurlijk, in dat geval zouden de emotionele gevoelens weer de overhand kunnen nemen. Maar een gezonde hoeveelheid test is zeker beter dat een daling onder het niveau dat je bijv hebt op de leeftijd van 25-30.
Vanaf 40 test kuren moet niet gezien worden als abnormaal, maar als een mogelijk verstandige en redelijke keuze.
Waarom is teveel niet goed?
(had de vraag al eerder in het topic gesteld, toen iemand zei dat je een genetic failure wordt door teveel test, maar kreeg nog geen reactie)?

vapeurekesKan agressie op wekken, en je word er te geil van.
en overig zweten, opvliegers (zweet buien krijgen of hoe noem je dat).

Nee, wtf
zover ik weet zijn "vapeurekes" zweetuitbarstingen 
Nee, wtfzover ik weet zijn "vapeurekes" zweetuitbarstingen
![]()