Fitness Seller

Meer uit je slaap halen

Stam

Competitive Bodybuilder
Waardering
136
Lengte
1m95
Massa
82kg
Omdat ik nogal veel slaap, bijvoorbeeld van 2:00 tot een uur of 13:00 of 23:00 tot een uur of 11:00, vroeg ik me af; Is er iets waardoor je meer uit je slaap kunt halen? Zodat je bijvoorbeeld dat je maar een uur of 6-8 per dag nodig hebt, maar wel dat je je volledige energie hebt en niet als een lamme tak voelt?

Oftewel: Hoe kan ik meer uit mn slaap halen in minder tijd, zodat ik meer tijd voor andere dingen heb, maar wel gewoon fris ben

ritme erin gooien...
paar keer wekker zetten op een vroeg tijdstip..
bijvoorbeeld elke dag 12u erin en dan om 9:00 eruit..
heb je sowiezo genoeg aan.

• Like
Waarderingen: Stam
Gewoon simpelweg je wekker zetten en opstaan, ik zelf heb ook een dergelijke ritme als jou gehad een aantal maanden terug. Nu ben ik weer gedisciplineerd bezig met me voeding etc. en ik sta nu elke ochtend op tussen 9-11 uur voor me maaltijden en daarbij heb ik 7-9 uur slaap standaard p.dag!
Adhv je carb inname kan je ook nog je energie gedurende de dag controleren, icm. alledaagse koffie is problem fixed .

• Like
Waarderingen: Stam
  • Topic Starter Topic Starter
hoelang heeft t bij jou geduurt voordat je dan echt t ritme goed te pakken had?

en thx :) karma on the way

Ben zelf ook nog steeds op zoek naar de heilige graal van zo kort mogelijk slapen. Oh, de mogenlijkheden.. Als we niet steeds hoefden te slapen hadden we nu misschien al het geneesmiddel tegen kanker, was onze technologie tig keer beter, en hadden we waarschijnlijk ook meer plichten.

Dat laatste is wel weer jammer.

slaap van ~22:00 tot 7:00 al bijna een jaar, voel me iedere ochtend alsof ik overreden ben en wil het eerste kwartiertje vaak een einde eraan maken, daarna wel nog brak maar gaat het redelijk. in de middag ben ik hersteld.

ik slaap meestal van 24:00 tot 06:00, inderdaad in de ochtend is het hel, maar voel me de hele dag mega fit, pas tegen 17:00 heb ik een dip.. Ik voel me bij die tijden optimaal. Wanneer ik van 24:00 tot 09:00 slaap, ben ik de hele dag moe.. Vindt je eigen ritme!

slaap van ~22:00 tot 7:00 al bijna een jaar, voel me iedere ochtend alsof ik overreden ben en wil het eerste kwartiertje vaak een einde eraan maken, daarna wel nog brak maar gaat het redelijk. in de middag ben ik hersteld.
:roflol: herkenbaar

zolang ik groei vind ik het wel best, snap alleen niet waarom ik nooit is echt uitgerust ben

Heb ik ook, gisteren 5uur opgestaan ( vandaag gewoon weer 11) en tadaa daar zijn men wallen;@

Ben sinds een jaar in een behoorlijk gestoord ritme terecht gekomen, maar lijk er weinig van te merken overdag.

Elke nacht tussen 12 en 1 tv-kijkend in slaap vallen, en dan de wekker om 06.00 alweer horen gaan. Afhankelijk van m'n moeheid snooz ik 'm vervolgens tot ik fris genoeg ben om het ochtendnieuws te volgen, en dan meestal uur of 8 eruit. :roflol:

Gewoon altijd dezelfde uren is het beste, en zo diep mogelijk slapen (op je rug liggen, droom je het meest en slaap je het diepst, en heb je minder uren nodig om uitgeslapen te zijn). Goede matras en hoofdkussen zijn natuurlijk erg belangrijk.

Nooit wakker worden door wekker, natuurlijke manier wakker worden (zonlicht) is veel beter tegen stress.

Ik kom eigenlijk altijd 10min. wakker voor mijn wekker afgaat. Gelukkig maar want anders doe ik een hartaanval van dat k*t getuut :fuu:

Gewoon altijd dezelfde uren is het beste, en zo diep mogelijk slapen (op je rug liggen, droom je het meest en slaap je het diepst, en heb je minder uren nodig om uitgeslapen te zijn). Goede matras en hoofdkussen zijn natuurlijk erg belangrijk.

Nooit wakker worden door wekker, natuurlijke manier wakker worden (zonlicht) is veel beter tegen stress.

zovaak geprobeerd maar kan gewoon niet op me rug slapen

Ow, wat herken ik dat! 's nachts of vroeg in de ochtend kan ik ook wel zo wakker worden dat ik me doodziek voel.
Nooit laten testen of je apneu (ademstilstanden tijdens de slaap) hebt?

Gisteravond om 10 uur een 40 hour window aan feesten werken en nog meer feesten overleefd. Je wordt maar een keer 18 :D

Nu in 2 dagen mijn voeding en slaapritme weer optimaliseren. Ohja.. en t huis opruimen :D

Kun je aanleren, na een operatie moest ik wel slapen op m'n rug terwijl ik dit nooit kon, eerste avond een uurtje geslapen daarna werd het steeds meer gewenning.

Same here, na operatie op rug slapen. Nu slaap ik al 2 weken lang op me rug en voel me heerlijk uitgerust smorgens. Het is wel zo dat ik die week een nieuw matras/kussen heb gekocht want op me vorige matras was dit echt niet te doen :)

gisteravond weer geprobeerd maar ik kan niet relaxen op me rug, vanavond nog een poging

Terug
Naar boven