XXL Nutrition

Meer veiligheidsproblemen gevonden in Firefox dan in IE

Ik gebruik meestal IE. Minste last mee en toont de meeste websites nu eenmaal beter omdat de meeste websites gebouwd zijn voor IE.
Het enige wat je met IE hebt is dat je idd extra programma's nodig hebt om je tegen rotzooi op het net te beveiligen, je zou kunnen zeggen dat FF geschikt is voor noobs (direct beschermd tegen pop ups, browser hijacking etc) en IE meer voor diegenen die weten hoe ze zichzelf moeten beveiligen en overal een goed weergegeven site willen zien. (Hier zal wel reactie op komen maar het is en blijft mijn mening ;))

relnicht :D

Frenkpie zei:
ik heb totaal geen last van de 'traagheid' van IE.. kep een tijdje FF gebruikt.. ergede me kapot aan dat gezeik op sommige sites.. bijv. rabobank.nl; wanneer je wilt internetbankieren krijg je constant een melding: IE 5.0 of hoger is aanbevolen :mad:

Of dat sommige gif plaatjes raar uitzien (bijv. de karma balk hier op DBB) etc etc.

Dat zijn meldingen van users van de vroegste versies. Karmabalken en plaatjes zijn nu al lang heeeel lang in orde.
Ook internetbankieren gaat nu even snel als andere sites.

Ik moet zeggen je moet het nieuwsbericht wél in z'n proporties zien.
Mensen lezen alleen de eerste paar regels. Er is echter meer aan de hand.

Ik heb één vet nadeel met Firefox en dat is dat sommige websites bij het betreden of het scrollen vastlopen en vervolgens loopt de hele PC vast.
Voor de rest heeft Firefix 10x betere bescherming tegen popups/unders/spyware en andere ongewenste rommel: Ik hoef geen spywareprog meer te draaien terwijl op Hertje's PC er regelmatig wat binnenglipt. Ik ben dan ook geen 'average user'maar surf ook op minder bekende sites die gevaarlijker zijn.

Blijvende nadelen van IE:

IE is 1000% zeker trager dan Firefox dat is inmiddels door héél veel online webzines vastgesteld en geen Frenkpie die dat 'even' ontkend. Als jij gewend bent aan de snelheid van IE dan zal IE nooit traag zijn, totdat je Firefox gebruikt.
Verder dus de vele rotzooi die wél binnenkomt op IE en de veel minder prettigere snelle mogelijkheden om URL's te copy en pasten van interne of hidden links.

Als IE7 uit komt ga ik hem zeker gebruiken zoals ik IE6 af en toe naast FF gebruik. Maar de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van FF kan IE7 alléén overtreffen als ze dezelfde techniek als FF gaan gebruiken (piped) of een uiterst geavanceerde nieuwe techniek hebben gevonden.

Ik voorspel een IE7 die buggier is dan FF aangezien iedereen verplicht moet updaten van Microsoft en dus miljarden gebruikers tegelijk gepakt gaan worden met nieuwe bugs.

Mr.Mike zei:
FireFox loopt bij mij dus echt stukken beter, pagina's worden veel sneller weergegeven en ik heb dus echt geen last van banners en shit itt Explorer.

Wil gewoon een kant en klaar pakket hebben, zonder allemaal anti-banner shit nodig te hebben en weet ik veel te installeren. Met alleen FireFox ben ik tevreden, met Explorer had ik altijd weer van die progs nodig.

Mja, zal wel aan mij liggen.

Klopt. Wie IE gebruikt en veel verschillende sites bezoekt met reclame mag eerst een uitgebreid antipop-up/advertisement-prog gaan installeren, liefst twee, want anders word je in IE bedolven onder reclame.
Firefox heeft allerlei extensies die je met 2 drukken op de knop download en het werkt als een speer. Geen extra troep meer nodig. De popupblocker van IE6 is een lachertje!

welke sites bezoekt je hertje dan wel ;)

roxxe zei:
welke sites bezoekt je hertje dan wel ;)

Ik zorg voor de meeste troep aangezien ik veel serials, progs en films zoek.
En de rest vraag je maar aan Hertje :D

Ik zal eens, als er interesse voor bestaat, een screenshot maken van de webpagina van de Telegraaf met IE, en met Firefox.
Je schrikt je kapot. Bij IE zie je meer reclame dan nieuws en alles flikkert en draait door je beeld op zoek naar je aandacht voor marketing, terwijl bij Firefox alles wat je ziet puur Telegraaf en nieuws is.

Duidelijker kun je niet zijn!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
Dat zijn meldingen van users van de vroegste versies. Karmabalken en plaatjes zijn nu al lang heeeel lang in orde.
Ook internetbankieren gaat nu even snel als andere sites.

Ik moet zeggen je moet het nieuwsbericht wél in z'n proporties zien.
Mensen lezen alleen de eerste paar regels. Er is echter meer aan de hand.

Ik heb één vet nadeel met Firefox en dat is dat sommige websites bij het betreden of het scrollen vastlopen en vervolgens loopt de hele PC vast.
Voor de rest heeft Firefix 10x betere bescherming tegen popups/unders/spyware en andere ongewenste rommel: Ik hoef geen spywareprog meer te draaien terwijl op Hertje's PC er regelmatig wat binnenglipt. Ik ben dan ook geen 'average user'maar surf ook op minder bekende sites die gevaarlijker zijn.

bwhahahaha en toch FF blijven gebruiken. Wie gaat er nu een internet browser gebruiken waarbij je kans hebt dat je windows in de soep loopt? Ben je net aan het internet bankieren of iets anders wat belangrijk is, loopt je pc in de soep.. LEKKER ! :thumb: zoiets brengt imo alle bugs en nadelen van IE in het niets.

Blijvende nadelen van IE:

IE is 1000% zeker trager dan Firefox dat is inmiddels door héél veel online webzines vastgesteld en geen Frenkpie die dat 'even' ontkend. Als jij gewend bent aan de snelheid van IE dan zal IE nooit traag zijn, totdat je Firefox gebruikt.
Verder dus de vele rotzooi die wél binnenkomt op IE en de veel minder prettigere snelle mogelijkheden om URL's te copy en pasten van interne of hidden links.

nou nou 1000% sneller.. ik heb ook een tijd FF gebruikt met die "tweaks" oke sommige sites kwamen een 0,01 sec sneller op beeld.. JIPPIE ! daar sta ik om te springen.

wtf boeit mij dat nou of die site binnen 0,5 of binnen 0,4 sec op m'n beeld staat.. das hetzelfde als tijdens het gamen oid een FPS hebben van 80 of 120.. boven de 60 FPS merk je het toch al zowat niet meer...

En verder.. pop ups? spyware? Ik heb op deze pc 2 jaar geleden WinXP geïnstalleerd en heb nu nog steeds geen 1 popupje oid in me explorer zitten of wat dan ook... Het ligt er gewoon aan hoe je je browser gebruikt of je wel of niet spyware binnenhaalt :)

Frenkpie zei:
bwhahahaha en toch FF blijven gebruiken. Wie gaat er nu een internet browser gebruiken waarbij je kans hebt dat je windows in de soep loopt? Ben je net aan het internet bankieren of iets anders wat belangrijk is, loopt je pc in de soep.. LEKKER ! :thumb: zoiets brengt imo alle bugs en nadelen van IE in het niets.

nou nou 1000% sneller.. ik heb ook een tijd FF gebruikt met die "tweaks" oke sommige sites kwamen een 0,01 sec sneller op beeld.. JIPPIE ! daar sta ik om te springen.

wtf boeit mij dat nou of die site binnen 0,5 of binnen 0,4 sec op m'n beeld staat.. das hetzelfde als tijdens het gamen oid een FPS hebben van 80 of 120.. boven de 60 FPS merk je het toch al zowat niet meer...

En verder.. pop ups? spyware? Ik heb op deze pc 2 jaar geleden WinXP geïnstalleerd en heb nu nog steeds geen 1 popupje oid in me explorer zitten of wat dan ook... Het ligt er gewoon aan hoe je je browser gebruikt of je wel of niet spyware binnenhaalt :)

Euh...je leest weer eens verkeerd (misschien staat je online vertaalsysteem niet goed getweaked :D )

Wat ik bedoel is dat 1000% zeker is dat ie sneller is. Niet dat ie 1000% sneller is. Nogmaals (en ik hoop dat je em nu begrijpt): Als ik bij Hertje, die IE draait, ga internetten dan merk ik gewoon echt behoorlijk verschil. En ik ben wel zo eerlijk om zaken af te wegen en correct te zien. Ik kan ertussenin staan en aangeven wat goed en slecht aan beiden is. Jij kraakt alleen maar één kant af op basis van een versie die je ooit gebruikte. Beste Frenk, mijn eerste encounter met FF was waardeloos: Plaatjes laadden 45 keer trager. Maar ik geef appz een kans. Heb FF nogeens en nogeens geprobeerd totdat we bij versie 1.03 aankwamen. En toen ging het los: met de tweaks draaide alles sneller, plaatjes, bankieren, downen alles.

Wat betreft mijn freeze-probleem: Ik sta er vrijwel alleen in. En het zijn slechts enkele sites. Wat er dus mis is ben ik nog steeds aan het uitzoeken...in eigen systeem.

Groeten,

DBC

En verder.. pop ups? spyware? Ik heb op deze pc 2 jaar geleden WinXP geïnstalleerd en heb nu nog steeds geen 1 popupje oid in me explorer zitten of wat dan ook... Het ligt er gewoon aan hoe je je browser gebruikt of je wel of niet spyware binnenhaalt

Hoe jij surft en wat jij bezoekt weet ik allemaal niet. Wat ik wel misschien zeker weet is dat je sites die ik bezoek, zeker met rust laat. Wat ik óók weet is dat als jij IE6 gebruikt zonder ad/popupblocker, je ramvol met advertenties staat, zoals op sites van de Telegraaf en nu.nl om wat nieuwssites te noemen. Als je zegt dat je daar geen spatje flikkerende reclame ziet dan loop je gewoon te liegen. Dan gebruik je progs die je niet vermeld of heb je Flash/Java etc uitstaan, dát is pas gehandicapped surfen.

DBC01 zei:
Euh...je leest weer eens verkeerd (misschien staat je online vertaalsysteem niet goed getweaked :D )

ja mijn vertaal-grote-zwetsverhalen-naar-normaal-nederlands-machine stond nog niet op ultra ingesteld ;)
Wat ik bedoel is dat 1000% zeker is dat ie sneller is. Niet dat ie 1000% sneller is. Nogmaals (en ik hoop dat je em nu begrijpt): Als ik bij Hertje, die IE draait, ga internetten dan merk ik gewoon echt behoorlijk verschil. En ik ben wel zo eerlijk om zaken af te wegen en correct te zien. Ik kan ertussenin staan en aangeven wat goed en slecht aan beiden is. Jij kraakt alleen maar één kant af op basis van een versie die je ooit gebruikte. Beste Frenk, mijn eerste encounter met FF was waardeloos: Plaatjes laadden 45 keer trager. Maar ik geef appz een kans. Heb FF nogeens en nogeens geprobeerd totdat we bij versie 1.03 aankwamen. En toen ging het los: met de tweaks draaide alles sneller, plaatjes, bankieren, downen alles.

DBC is helderziende geworden.. ik heb nooit gezegd dat ik maar één enkele versie getest heb ;)
En ik kraak het idd af.. de dingen wat ook slecht zijn. ik heb niet echt veel goeds te vertellen over FF.. wat andere plaatjes, manier van downloaden is anders (imo ook niet fijn maar das persoonlijk) enz enz. ik ben IE gewend, werkt goed.. why change a winning team? Owja.. die heeft andere dingen.. jippie kom ! we gaan straks ook schakelen met de linker hand met autorijden.. is een keer wat anders ;)

En al dat gedoe met die tweaks.. wtf is dat voor een crap zooi.. een goed programma installeer je en hoort gewoon meteen optimaal te werken.. En nogmaals.."sneller" ... wat versta je onder sneller? Grotendeels is je snelheid afhankelijk van de beschikbare bandbreedte van de client en de server en dan heb je soms ook nog zoiets als lag spikes enz ;)

DBC01 zei:
Hoe jij surft en wat jij bezoekt weet ik allemaal niet. Wat ik wel misschien zeker weet is dat je sites die ik bezoek, zeker met rust laat. Wat ik óók weet is dat als jij IE6 gebruikt zonder ad/popupblocker, je ramvol met advertenties staat, zoals op sites van de Telegraaf en nu.nl om wat nieuwssites te noemen. Als je zegt dat je daar geen spatje flikkerende reclame ziet dan loop je gewoon te liegen. Dan gebruik je progs die je niet vermeld of heb je Flash/Java etc uitstaan, dát is pas gehandicapped surfen.

popup blokker staat uit ;) Flash en java staat aan.. en ik kom op genoeg sites.. gebruik google regelmatig om dingen op te zoeken voor schoolopdrachten/ verslagen enz. Ik heb niet eens een virusscanner oid. en (net ff gecheckt voor je) ben 100% virusvrij ;)

En tuurlijk zie je hier en daar reclame fl*kkeren.. dat zijn de banners.. dát maakt internet zo goedkoop.. en die heb je ook met FF :)

FF zal prima werken, geloof ik graag. Maar het integreert niet lekker met mijn Windows style. Heb een Windows Blinds style die al 2 jaar prima draait, IE is ook in dezelfde sT. FF blijft FF en dat verknalt gewoon mijn hele beleving, ik wil niet eens een andere programma zien qua vormgeving. Dan maar een sThoer, maar het oog wil ook wat. FF wil overduidelijk anders zijn, maar dat spreekt mij dus niet aan.

EricR zei:
FF zal prima werken, geloof ik graag. Maar het integreert niet lekker met mijn Windows style. Heb een Windows Blinds style die al 2 jaar prima draait, IE is ook in dezelfde sT. FF blijft FF en dat verknalt gewoon mijn hele beleving, ik wil niet eens een andere programma zien qua vormgeving. Dan maar een sThoer, maar het oog wil ook wat. FF wil overduidelijk anders zijn, maar dat spreekt mij dus niet aan.

Nog een punt erbij :) de layout.. het lijkt wel of we terug in de tijd gaan met die debiele knopjes.. Windows 3.11 Nostalgie zeker voor DBC ;)

Euh welke layout Frenkpie? Er zijn hónderden skins, kun je van IE niet zeggen, externe berdijven komen eraan te pas. Verder had je de indruk gewekt dat je FF ooit had getest.

Ik vind het dan ook een beetje schandalig om zo te praten over een product dat je nooit één keer kritisch hebt bekeken en geprobeerd! En over een ' winning team' gesproken: Dat is IE dus echt niet lol :roflol: IE is qua layout en traagheid, bugs en zelfs na jaren nog patches te vergelijken met een bejaardenhuis: Afgeschreven maar nog steeds meedraaiende zo goed en zo kwaad als het kan.

Als je 'hier en daar' een beetje reclame ziet lieg je ook of kom je alleen op sites zoals die van het Reformatorisch Dagblad. Jij neemt die bakken reclame op de koop toe, dat mag maar zeg niet dat ze er niet zijn. Ik vind je een kerel met kennis maar soms ga je dingen beweren die faliekant niet waar zijn zoals 'er is geen reclame en geen popup te zien met IE' want miljoenen andere gebruikers beweren het tegendeel.

Het zou misschien eerlijk van je zijn om te zeggen:
Hoi, ik ben Frenkpie, en ik heb
1- m'n internet zó gemaakt dat ik minder/geen last heb van popups heb dan anderen dankzij de kennis die ik heb en zoveel anderen niet die wel klagen;
2- ik heb verder vrede met de reclame die ik zie, dat maakt mij niet uit, maar hij IS er wel
3- ik kom op een beperkt aantal sites en NIET op sites waar je programma's/MP3's en dergelijke kunt downloaden want daar zitten de spyware en virusjes

Ik kan je zo een aantal adresjes geven waar je zonder scanner en adblocker in 1 keer volgegooid wordt met troep. Ik vind het dan ook getuigen van weinig eerlijkheid door te zeggen dat er met IE niks aan de hand is en je een goed programma niet moet wisselen.

Want wat jij eigenlijk zegt is: Met Internet Explorer kun je op elke site komen zonder problemen en zonder spyware op te lopen. En dat beste kerel is een grove leugen.

DBC01 zei:
Euh welke layout Frenkpie? Er zijn hónderden skins, kun je van IE niet zeggen, externe berdijven komen eraan te pas. Verder had je de indruk gewekt dat je FF ooit had getest.

Ik vind het dan ook een beetje schandalig om zo te praten over een product dat je nooit één keer kritisch hebt bekeken en geprobeerd! En over een ' winning team' gesproken: Dat is IE dus echt niet lol :roflol: IE is qua layout en traagheid, bugs en zelfs na jaren nog patches te vergelijken met een bejaardenhuis: Afgeschreven maar nog steeds meedraaiende zo goed en zo kwaad als het kan.

Je gaat weer poep beweren.. ja ik heb FF getest.. en t bevalt me gewoon niet. Voorbeelden:
-je kan niet scrollen of sóms wel.. (verschillende pc's getest)
-je moet om de haverklap weer handmatig die k*t updates installeren (2 pc's op school waar FF gebruikt wordt waren gecrashed tijdens het installeren van de update btw ;) )
- de layout is poep.. en kom nu niet met je zwets van dat je verschillende skins kan zoeken en installeren.. wat is daar nu gebruiksvriendelijk aan.. moet je weer eerst lopen zoeken en testen welke skin het beste bij je past.. nee doe mij maar 1 universele skin die zich aanpast aan je windows vormgeving.

Dus beste DBC IE kun je wel de skins veranderen.. of iig de layout voor een groot deel. Die veranderd automatisch mee met je vormgeving van Windows. Met FF kun je internet weer afstruinen naar een skin die bij je WinXP omgeving past :thumb: nee dát is gebruiksvriendelijk !!

Als je 'hier en daar' een beetje reclame ziet lieg je ook of kom je alleen op sites zoals die van het Reformatorisch Dagblad. Jij neemt die bakken reclame op de koop toe, dat mag maar zeg niet dat ze er niet zijn. Ik vind je een kerel met kennis maar soms ga je dingen beweren die faliekant niet waar zijn zoals 'er is geen reclame en geen popup te zien met IE' want miljoenen andere gebruikers beweren het tegendeel.

Quote de text waarin ik beweer dat je géén reclame en popup te zien krijgt met IE... ;) Tuurlijk krijg je dat te zien, als je een debiel zomaar wat download/installeert.. dán krijg je al die popups en reclame (180 search, mywebsearch, searchbar, switch enz enz) in je PC en in je IE te zien.

Ik heb alleen gezegd dat ík zelfs na 2 jaar te internetten nog geen 1 x spyware uit me IE of zelfs uit me pc heb hoeven te verwijderen.

Nogmaals.. bakken met reclame.. bwhahaha bullshit.. ligt er net aan welke sites je bezoekt en óf je dan reclame op je pc krijgt.. is maar net hoe handig je erin bent.

Neem nu www.cracks.am aan.. dat is een warez sites war je cracks kan downloaden.. omheen SUPERVEEL p0rn en banners popups enz enz.. als je dan een crack wilt downloaden krijg je 10 pop ups en reclame... en je krijgt een melding dat je active X moet installeren voor je mag downloaden.

als je gewoon OK klikt en active X niet installeert.. kun je het bestand nog downloaden ;) KIJK DBC ! dát is het punt waar jij en veel andere mensen instinken !

(zowiezo hoef ik niet meer naar cracks.am oid meer omdat ik nu craagle heb ;) dus DBC.. beste man ik kom nog steeds op die sites.. om te downloaden maar ik bezoek ze niet meer ! ;) )

En zo kan ik nog uren doorlullen.. het is gewoon DBC dat jij niet weet om te gaan met de publiciteit dat IE heeft en dat veel spyware enz gericht zijn op IE omdat iedereen er gebruik van maakt.. maar als jij weet hoe je daar mee om moet gaan door simpelweg je verstand te gebruiken en te LEZEN ! (hoeveel mensen klikken zomaar ergens op?) hoef je geen alternatieve webbrowser te gebruiken ;)

Het zou misschien eerlijk van je zijn om te zeggen:
Hoi, ik ben Frenkpie, en ik heb
1- m'n internet zó gemaakt dat ik minder/geen last heb van popups heb dan anderen dankzij de kennis die ik heb en zoveel anderen niet die wel klagen;
2- ik heb verder vrede met de reclame die ik zie, dat maakt mij niet uit, maar hij IS er wel
3- ik kom op een beperkt aantal sites en NIET op sites waar je programma's/MP3's en dergelijke kunt downloaden want daar zitten de spyware en virusjes

hoi, ik ben Frenkpie, en ik heb
1-niets aan m'n internet gedaan, alleen de popupblokker uitgezet, de beveiligingsniveau uitgezet en alle updates geïnstalleerd
2- ik zie reclame op websites die ik met FF ook zie
3- ik heb een aantal sites die ik elke dag bezoek. maar struin ook elke dag tientallen andere websites om informatie te winnen over school/sport/leuke software voor m'n pc.
Ik kom wél op sites waar je programma's en mp3's kunt downloaden. In de vorm van bittorrent. én ik maak gebruik van DC++ én limewire ;)

Ik kan je zo een aantal adresjes geven waar je zonder scanner en adblocker in 1 keer volgegooid wordt met troep. Ik vind het dan ook getuigen van weinig eerlijkheid door te zeggen dat er met IE niks aan de hand is en je een goed programma niet moet wisselen.

ja tuurlijk zijn er websites die miss zomaar iets op je pc fl*kkeren zonder jouw toestemming te vragen. maar dat is dus illegaal want als ze iets op je pc zetten zonder jouw toestemming is dat strafbaar... en als je een active X programma moet installeren om de website te kunnen weergeven kunnen ze mij de pot op.. dan is t egwoon een bagger site :)

Ach, wat een discussie over een browsertje :rolleyes:

Ik blijf gewoon FF gebruiken omdat het mij gewoon meer ligt en omdat ik die tabbladen handig vind. Meer een meer mensen stappen over naar FF want ik las dat IE per maand 1% marktaandeel verliest ten opzichte van FF.

Opera is nu ook gratis naar het schijnt.

Microsoft zal altijd het monopolie hebben m.b.t. browser gebruik.. omdat dat standaard in windows zit en gezeten heeft.

Mwah, Netscape was ooit groter dan IE terwijl IE toch al meegeleverd werd in Windows. ;)

Wanneer was dat dan? Dat heb ik iig niet meer meegemaakt... was nog voor m'n tijd.. ben ook pas een jaar of 4-5 actief op internet.. maar weet er meer vanaf dan de meeste oudere mensen die al bijna 8 jaar actief op internet zijn :nut:

Halverwege/eind 90er jaren dacht ik. Kan zo even 1,2,3 geen statistieken vinden.

/edit:

[..]

Netscape quickly became a success, and the overwhelming market share it soon had was due to many factors, not the least of which was its break-neck pace of software releases (a new term was soon coined - "internet time" - which described the incredible pace at which browsers and the web were moving.) It also created and innovated at an incredible pace. New HTML capabilities in the form of "extensions" to the language were introduced. Since these capabilities were often flashier than what other run-of-the-mill browsers could produce, Netscape's browser helped cement their own dominance. By the summer of 1995, it was a good bet that if you were browsing the Internet, you were doing so with a Netscape browser - by some accounts Netscape had as much as an 80%+ market share.

With the launch of Windows 95 and a web browser of its own (Internet Explorer) in August 1995, Microsoft began an effort to challenge Netscape. For quite a while, Internet Explorer played catch-up to Netscape's continual pushing of the browsing technological envelope, but with one major advantage: unlike Netscape, Internet Explorer was free of charge. Netscape version 2.0 introduced a bevy of must-have breakthrough features (frames, Java, Javascript and Plug-ins) which helped distance it from the pack, even *with* its attendant price tag. Mid-1995 to late-1996 was a very busy time for both browsers; it seemed like every week one company or the other was releasing a new beta or final version to the public, each seemingly trying to one-up the other.

But slowly, Internet Explorer gained market share ground. By the fourth generations of both browsers, Internet Explorer had caught up technologically with Netscape's browser. As time went on, Netscape's market share diminished from its once-towering percentages.

[..]

http://www.blooberry.com/indexdot/history/netscape.htm

Terug
Naar boven