AndroidHealthClinic

Meer veiligheidsproblemen gevonden in Firefox dan in IE

• Topic Starter Topic Starter
Lache :) 1995... wahaha.. in 1997 kregen wij pas voor het eerst een PC in huis.. :P

ik dacht dat wij toen windows 96 op onze pc kreeg

Beste Frenk,

Er staan wederom zoveel zaken in je betoog dat het me simpelweg teveel is om alles weer recht te praten wat er krom aan is. 1 dingetje wil ik er toch even uitlichten.

als je gewoon OK klikt en active X niet installeert.. kun je het bestand nog downloaden KIJK DBC ! dát is het punt waar jij en veel andere mensen instinken !

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Ik ben zijdelings betrokken bij de ontwikkeling, distributie en onderhoud van dat soort sites en fora ROFLOL dus ga nu niet beweren dat de schoenmaker niet weet hoe ie een schoen repareert! :D

Die wilde ik er even uitlichten want dat vond ik de mooiste bewering:
Dat ik in dingetjes als Active-X popupjes en dergelijke trap. Woeha! Het moet niet gekker worden. Graag nodig ik je uit op de Wok om eens normaal te discussieren waarbij we elkaar kunnen verbeteren als we 'poep' beweren want de ene keer zeg je dat je FF wel hebt getest en dan is het weer niet en dan weer wel.

Edit: Ik ben helemaal niet nerveus van de bekendheid etc die IE krijgt. Ik zeg alleen dat je een product dat já-ren-lang bekritiseert is vanwege de ontelbare bugs en gaten, dat achterloopt in layout en snelheid, je niet de hemel hoeft in te prijzen nu er een browser is die het de loef aftseekt op snelheid en gebruikersgemak. Desondanks ben ik wel zo eerlijk om te zeggen dat ik IE7 zeker naast FF ga zetten. Want onpartijdig conclusies trekken over producten is wat ik graag doe, zonder het één af te kraken en het ander de hemel in te prijzen.

Groetjes! ;)

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Beste Frenk,

Er staan wederom zoveel zaken in je betoog dat het me simpelweg teveel is om alles weer recht te praten wat er krom aan is. 1 dingetje wil ik er toch even uitlichten.

Geeft niet DBC.. je mag ook gewoon zeggen dat je niets zinnigs meer terug te zeggen hebt ;) :P

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Ik ben zijdelings betrokken bij de ontwikkeling, distributie en onderhoud van dat soort sites en fora ROFLOL dus ga nu niet beweren dat de schoenmaker niet weet hoe ie een schoen repareert! :D

Nou dan weet ik iig wel waar ik me schoen niet laat repareren ;)
Je gebruikt zelf FF omdat je zegt dat je met IE overrompeld wordt door popups/spyware en virussen enz.. Ik niet.. wáár is het verschil in? JUISTEM ! ---> het internetgedrag ;)

En kom nu niet met je verhaaltjes dat ik alleen maar 2 sites per dag bezoek.. want daar ben ik al eens op in gegaan.. moet ik als bewijs nog een screenshot maken van mijn history lijst? (moet ik waarschijnlijk meerdere maken ;) )

Die wilde ik er even uitlichten want dat vond ik de mooiste bewering:
Dat ik in dingetjes als Active-X popupjes en dergelijke trap. Woeha! Het moet niet gekker worden. Graag nodig ik je uit op de Wok om eens normaal te discussieren waarbij we elkaar kunnen verbeteren als we 'poep' beweren want de ene keer zeg je dat je FF wel hebt getest en dan is het weer niet en dan weer wel.

quote mij even waarin ik gezegd heb dat ik nog nooit FF getest heb ;)
dank u !
Een discussie via internet gaat me goed af.. zo kan ik rustig alles nog eens doorlezen en alles quoten.. IRL kan jij dingen gaan ontkennen wat je op het begin van een gesprek gezegd kan hebben.. en dan kan ik niet meer bewijzen dat je dat wel gezegd hebt... dus dit is imo efficienter.

Edit: Ik ben helemaal niet nerveus van de bekendheid etc die IE krijgt. Ik zeg alleen dat je een product dat já-ren-lang bekritiseert is vanwege de ontelbare bugs en gaten, dat achterloopt in layout en snelheid, je niet de hemel hoeft in te prijzen nu er een browser is die het de loef aftseekt op snelheid en gebruikersgemak. Desondanks ben ik wel zo eerlijk om te zeggen dat ik IE7 zeker naast FF ga zetten. Want onpartijdig conclusies trekken over producten is wat ik graag doe, zonder het één af te kraken en het ander de hemel in te prijzen.

Groetjes! ;)

Snelheid van je internet is voor een overgrootdeel afhankelijk van je internet verbinding; upload/download snelheid, ping enz enz(heb ik al eens uitgelegd).. dan op de 2e plaats komt je hardware van de pc (en hoe traag je PC is in windows (lees: door bijv. meedraaiende geheugenslurpende programma's) en als 3e pas de browser..

dat laatste is echt een verschil van niks.. als ik IE open is de site nog binnen 0,5 seconde voor m'n neus.. is dat niet snel genoeg? Ownee.. meneer wil de site binnen 0,3 sec openen.. maar neemt de nadelen zoals: niet kunnen scrollen, beveiligingslekken en kans op vastlopers op de koop toe.. :thumb: :D

btw. DBC.. heerlijk hé? zon discussie.. ? ik kan me er echt uuren mee vermaken :) leuk zo'n board.

Frenkpie zei:
Enigste voordeel aan ff is tabbed browsing imo.. verder is t nix beters dan IE 6.0

Dat tabbed browsing mis ik genees echt maar ik wacht wel op 7.0 :) ipv een buggy FF

avant browser ! http://www.avantbrowser.com/

tabbed browsing met IE ! (en add-blocker, popup blocker, etc etc etc.) Oh en als je afsluit (of crasht :)) en je start avant weer op dan opent hij netjes alle pagina's die je nog open had staan.. iets wat ik bij FF nog steeds mis.

Ik kan me er ook mee vermaken alleen wordt het wat minder interessant als je, zoals je bij de Brabant-discussie al eerder deed, mensen gaat betichten van 'uitgeluld' te zijn zodra ze niet meer op jouw lange betogen willen ingaan.

Ik moet gaan ploegen tusseen lappen tekst om alsnog eruit te gaan halen wat jij telkens wel dan weer niet beweert. Een voorbeeldje en dan kap ik met aanhalen want ik heb een hekel aan nalezen:

quote mij even waarin ik gezegd heb dat ik nog nooit FF getest heb
dank u !

Daar komt ie kerel:
DBC is helderziende geworden.. ik heb nooit gezegd dat ik maar één enkele versie getest heb

Om even later te zeggen:
Je gaat weer poep beweren.. ja ik heb FF getest.. en t bevalt me gewoon niet.

Zo zie je maar. De ene keer dit beweren, de andere keer dat. Als jij denkt dat discussieren met mij irl prblemen geeft met zaken als 'wat is er net nog gezegd' dan neem je toch eenscheidsrechter of bandrecorder mee lieverd. En als je mij te min vindt om irl mee te discussieren at all, waarom zou ik dan wel hier moeten discussieren? Je zegt eigenlijk heel duidelijk: Ik respecteer je totaal niet en op het web maak ik een veilige uitzondering voor je. Tja dat betekent gewoon dat ik sta te lullen tegen iemand die me eigenlijk de middelvinger opsteekt. En dat is niet wat ik beoog bij discussiepartners.

Je maakt volgens mij dezelfde 'grap' als bench een tijdje geleden: Hij zei ook dat ie nergens last van had en nooit een popup zag (dat bestáát niet met standaard IE) maar viavia kwam de aap uit de mouw: Meneer zag ze wel maar drukt ze vervolgens handmatig weg met ingestelde F-toetsen. Dus dat je ze niet krijgt is onzin, je haalt ze alleen zelf snel weg. Ik zeg altijd Frenk: discussieren is prima maar hou het wel eerlijk.

Mensen die jouw betoog lezen en begrijpen dat als je je IE popupblocker uit zet en je security uit zet, je ner-gens last van wat dan ook krijgt, die mensen vragen zich allemaal af wat voor kabouter er dan in je PC zit want dat is pertinent onwaar.

Dat is wat ik bedoel: Discussieer erop los, prima en interessant maar ga geen zaken beweren die gewoon te onzinnig zijn om te geloven. En wees es een kerel en kom es langs, gewoon gezellig vraag Bartp je Brabo-broer maar ;)

DBC01 zei:
Ik kan me er ook mee vermaken alleen wordt het wat minder interessant als je, zoals je bij de Brabant-discussie al eerder deed, mensen gaat betichten van 'uitgeluld' te zijn zodra ze niet meer op jouw lange betogen willen ingaan.

tja niet mijn probleem dat jij te lui bent om erop in te gaan.. ;)

Ik moet gaan ploegen tusseen lappen tekst om alsnog eruit te gaan halen wat jij telkens wel dan weer niet beweert. Een voorbeeldje en dan kap ik met aanhalen want ik heb een hekel aan nalezen:

Daar komt ie kerel:

Om even later te zeggen:
Zo zie je maar. De ene keer dit beweren, de andere keer dat.

whahaha DBC... LEEESSS !!! ik zei "ik heb nooit gezegd dat ik maar één enkele versie getest heb

DAAR zeg ik mee.. beste DBC.. dat ik MEERDERE veries getest heb !! dat ik niet maar één versie FF getest heb.. maar MEERDERE versies... snap jij het nu wel? of moet ik het vertalen naar een andere taal? ;)

tweede quote: "Je gaat weer poep beweren.. ja ik heb FF getest.. en t bevalt me gewoon niet. "

Daar zeg ik ook dat ik FF getest heb.. en dat heb ik ook.. meerdere versies heb ik getest.. zoals ik in de bovenstaande quote ookal zei... ;) LEZEN DBC !! LEEZEN ! ;)

Als jij denkt dat discussieren met mij irl prblemen geeft met zaken als 'wat is er net nog gezegd' dan neem je toch eenscheidsrechter of bandrecorder mee lieverd. En als je mij te min vindt om irl mee te discussieren at all, waarom zou ik dan wel hier moeten discussieren? Je zegt eigenlijk heel duidelijk: Ik respecteer je totaal niet en op het web maak ik een veilige uitzondering voor je. Tja dat betekent gewoon dat ik sta te lullen tegen iemand die me eigenlijk de middelvinger opsteekt. En dat is niet wat ik beoog bij discussiepartners.

HOW ! WTF flik je me nou dbc... omdat ik zeg dat ik liever via internet discussier omdat ik dan makkelijker terug kan lezen wat er gezegd is.. wil NIET zeggen dat ik je te min vind om irl te chatten.. dat jij dat zo interpreteerd.. is niet mijn zaak.. maar je moet geen rare dingen roepen wat ik niet gezegd heb DBC.. ik steek tegen niemand een middelvinger op.. ik voer ook een gewone discussie met jou DBC.. maar om nu naar een Wok meeting te gaan waar ik in eerste instantie geen tijd voor heb, tijd te maken om met jou deze discussie voort te zetten.. gaat me een beetje ver. Ik vind dat we zo ook wel kunnen discussieren.. daar is dit toch voor? een discussie forum :)

Je maakt volgens mij dezelfde 'grap' als bench een tijdje geleden: Hij zei ook dat ie nergens last van had en nooit een popup zag (dat bestáát niet met standaard IE) maar viavia kwam de aap uit de mouw: Meneer zag ze wel maar drukt ze vervolgens handmatig weg met ingestelde F-toetsen. Dus dat je ze niet krijgt is onzin, je haalt ze alleen zelf snel weg. Ik zeg altijd Frenk: discussieren is prima maar hou het wel eerlijk.

tja sommige sites zoals cracks.am komen popups naar voren ja.. maar dat had ik met FF ook :)

Mensen die jouw betoog lezen en begrijpen dat als je je IE popupblocker uit zet en je security uit zet, je ner-gens last van wat dan ook krijgt, die mensen vragen zich allemaal af wat voor kabouter er dan in je PC zit want dat is pertinent onwaar.

Tja ze mogen wel met mij meekijken hoe ik internet zonder problemen.. tuurlijk komen er op sommige websites pop ups.. maar 9 van de 10 keer zijn het pop ups die ik zelf wíl hebben.. (bijv. dat bij rabobank een nieuw venster geopend wordt als je een acceptgiro wilt betalen)... ik zeg: met MIJN surfgedrag heb ik nergens last en wegen de voordelen van FF niet op tegen de nadelen ervan ;)

Dat is wat ik bedoel: Discussieer erop los, prima en interessant maar ga geen zaken beweren die gewoon te onzinnig zijn om te geloven. En wees es een kerel en kom es langs, gewoon gezellig vraag Bartp je Brabo-broer maar ;)

zoals ik al zei.. ik zou best wel langs willen komen maar ik heb geen zin om alles opzij te schuiven alleen om zo'n meeting. internet chatten enz is voor mij genoeg. ik heb geen behoefte aan een meeting.. als ik ze toevallig ergens tegen kom.. leuk ! gezellig ff praten. maar ik ga niet dingen opzij schuiven voor zoiets.. ik hoef mezelf als 'kerel' daarvoor niet te bewijzen. (dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet benieuwd ben hoe sommige mensen IRL zijn.. want dat ben ik natuurlijk wel :) )

Het kernpunt van alles is dat jij nadelen van FF opnoemt die dateren van vorig jaar ofzo.

"Zodra er een zwakke plek wordt ontdekt in onze software, zijn wij beter in het verhelpen van het gat dan Microsoft", aldus Tristan Nitot van Mozilla. Als voorbeeld noemt Nitot een gat dat 6 september werd ontdekt. "Op 9 september was er al een update", stelt Nitot tegenover CNet. "Microsoft daarentegen heeft deze maand zijn patchdag overgeslagen waardoor bepaalde zwakheden gewoon blijven. Zoiets zal bij ons niet gebeuren."

Nitot verwijst tevens naar Secunia. Dit beveiligingsbedrijf stelt dat de lekken in de software van Microsoft kritieker zijn dan die van Mozilla. In de periode van 2003 tot 2005 heeft Secunia 22 veiligheidswaarschuwingen geplaatst over Firefox die in de categorie 'minder kritiek' vallen. In dezelfde periode zijn er 85 gaten gerapporteerd over Internet Explorer die als 'erg kritiek' bestempeld worden. Nitot vergelijkt dit met lichamelijk letsel: "Wat heb je liever: een gebroken vinger of dat je hoofd er af gerukt wordt."

Wat betreft de wok:
Er is eerst een weekdagen-stemming geweest, toen zijn er data genoemd, en zelfs later is het opgeslitst in 2 data en ik geloof niet dat je aan ook maar één van die stemmingen hebt meegedaan. Jammer. Ik denk dat je best 1 van die 2 dagen wat vrij had kunnen maken (al zijn weegschaaltjes not allowed aan tafel :D)

DBC01 zei:
Het kernpunt van alles is dat jij nadelen van FF opnoemt die dateren van vorig jaar ofzo.

dat scrollen is nu nog steeds een probleem. Die veiligheidslekken zijn pas sinds vandaag opgelost met een nieuwe versie.. BEWEREN ze.. ;) ik zeg niet dat IE 100% waterdicht is (is imo onmogelijk). maar wel beter beveiligd dan FF omdat dat er al langer is.. maar doordat het al zo lang bestaat en zoveel gebruik wordt.. wordt het dus ook weer meer "aangevallen"... dus het ligt net aan je internet gedrag welke browser bij je past.

Dát is mijn mening.. :)
"Zodra er een zwakke plek wordt ontdekt in onze software, zijn wij beter in het verhelpen van het gat dan Microsoft", aldus Tristan Nitot van Mozilla. Als voorbeeld noemt Nitot een gat dat 6 september werd ontdekt. "Op 9 september was er al een update", stelt Nitot tegenover CNet. "Microsoft daarentegen heeft deze maand zijn patchdag overgeslagen waardoor bepaalde zwakheden gewoon blijven. Zoiets zal bij ons niet gebeuren."

Nitot verwijst tevens naar Secunia. Dit beveiligingsbedrijf stelt dat de lekken in de software van Microsoft kritieker zijn dan die van Mozilla. In de periode van 2003 tot 2005 heeft Secunia 22 veiligheidswaarschuwingen geplaatst over Firefox die in de categorie 'minder kritiek' vallen. In dezelfde periode zijn er 85 gaten gerapporteerd over Internet Explorer die als 'erg kritiek' bestempeld worden. Nitot vergelijkt dit met lichamelijk letsel: "Wat heb je liever: een gebroken vinger of dat je hoofd er af gerukt wordt."

Dit is gewoon 1 kant van het verhaal.. der zijn ook weer Microsoft gastjes die weer precies het tegenovergestelde verhaal vertellen. Verder heb ik er niets aan toe te voegen dan wat ik hierboven al gezegd heb :)

Wat betreft de wok:
Er is eerst een weekdagen-stemming geweest, toen zijn er data genoemd, en zelfs later is het opgeslitst in 2 data en ik geloof niet dat je aan ook maar één van die stemmingen hebt meegedaan. Jammer. Ik denk dat je best 1 van die 2 dagen wat vrij had kunnen maken (al zijn weegschaaltjes not allowed aan tafel :D)

Nope ik heb gewoon niet meegedaan omdat ik toch geen tijd voor heb.. ik heb een voltijd studie, ik heb een baan waar ik 10-15 uur in de week voor werk, ik sport 4-5 x per week.. en ik wil mijn vriendin ook elke week zien (en die KAN ik alleen in t weekend zien).

Daarnaast heb ik nog gemiddeld zo'n 2-4 uur per dag aan huiswerk.. en om dat allemaal opzij te zetten om naar een of andere wok restaurant in Noord west nederland te zoeken... no thnx ! ik heb me geld hard nodig voor andere dingen: auto, verzekering, college geld, boeken, schoolgeld, eten, kleding enz enz

moet eigenlijk nog een laptop aanschaffen voor school maar daar moet ik nog voor sparen (zo ver dat gaat).. dusch.. tja ik zou het miss wel KUNNEN.. maar voor zoiets moet ik teveel opgeven..

organiseer het in Eindhoven ! dan ben ik wel van de partij :)

organiseer het in Eindhoven ! dan ben ik wel van de partij

Die laatste zin zegt eigenlijk alles.
't Boerke wil de provincie niet uut en peinst er niet over verder te reizen dan de Grenzen Die hem Zo Lief zijn van het Brabantse land. Joh, verbreedt je horizon een beetje, kom ook eens ergens. Kijk als het om die andere zaken gaat kan ik het me voorstellen maar we konden verwachten dat er een 'geografische drempel' lag zal ik maar zeggen.

Het krijgt zo wel een naam: 'Ze komen nooit tenzij je het naast hun deur organiseerd'. Ik heb zelf 4 uur en 30 minuten gereisd ( 2 keer 2 uur en een kwartier) om bij de BBQ te komen en terug naar huis. Ik denk dat je best wat mag 'doen' voor een meeting.

Laatst bewerkt:
Heren, kunnen we het over de veiligheidsissues in IE en FF blijven hebben?

Voor persoonlijke aangelegenheden kan je gebruik maken van mail/MSN/PM/postduif. :)

Ach kijk wie we hier hebben! Mag ik ook komen stofZUIGEN liefje? :D :kiss:

Ontopic: Firefox 1.07 is uit! :D

1.5 Beta ook. :)

DBC01 zei:
Die laatste zin zegt eigenlijk alles.
't Boerke wil de provincie niet uut en peinst er niet over verder te reizen dan de Grenzen Die hem Zo Lief zijn van het Brabantse land. Joh, verbreedt je horizon een beetje, kom ook eens ergens. Kijk als het om die andere zaken gaat kan ik het me voorstellen maar we konden verwachten dat er een 'geografische drempel' lag zal ik maar zeggen.

Liever DBC.. ik heb een vriendin in IJsselstein zitten.. ik ga geregeld naar Utrecht/vianen enz enz.. ben laatst nog met de auto naar den bosch gereden om samen met iemand huiswerk te maken...

Een keer naar rotterdam en amsterdam geweest met m'n vriendin voor een introductie dag (was in de vakantie ;) ). enz enz.. dus ga niet lopen blaaten met je "blalala brabantse boer"

Het krijgt zo wel een naam: 'Ze komen nooit tenzij je het naast hun deur organiseerd'. Ik heb zelf 4 uur en 30 minuten gereisd ( 2 keer 2 uur en een kwartier) om bij de BBQ te komen en terug naar huis. Ik denk dat je best wat mag 'doen' voor een meeting.

Tja.. ik ga geen uren reizen voor een BBQ of iets anders.. ik heb me geld hard zat nodig. als het in eindhoven is, kan ik mooi samen met rob en benchmarc ff op en neer.. dat kost me niet zoveel geld.. alleen beetje benzine en wat ik daar opwok enz... én ik hoef geen hele dag vrij te nemen om es te wokken.. dus geen vrij te vragen van m'n werk enz enz..

ik ga ook nooit meer op stap.. deels omdat ik het niet leuk vind.. andere kant om me zaken te kunnen dokken.. sinds me ouders dat "probleem" hebben gehad 2,5 jaar geleden ben ik helemaal op mezelf aangewezen.. vooral financieel... organiseer het dicht bij huis en ik kan er wel wat kleine dingetjes voor aan de kant zetten.. maar ik kan er gewoon geen hele dag voor vrij nemen..: door de weeks naar werk/school/studeren (werk in groepen dus KAN niet vrij nemen) en in het weekend weer werken..

had hier toen nog een topic over gepost.. in Chat en convo.. als je geinteresseerd bent in dat verhaal

Tuurlijk zitten er veiligheidsproblemen in Firefox, maar deze worden altijd snel opgelost en een nieuwe versie uitgebracht. Daar tegenover is IE gewoon zo lek als een mandje en is er eigelijk sinds het uitkomen van windows XP niks meer veranderd aan IE, behalve dan een hele waslijst met veiligheids patches (maanden na het lek vaak).

Zowel FF als IE lopen wel eens vast, maar als dit met FF wel eens gebeurt chrast me PC NIET: CLTRL+ ALT+DEL , taakbeheer en FF afsluiten. Simpel niks aan de hand. Met een IE chrash loopt me PC meestal wel compleet vast (en moet ik rebooten), dit waarschijnlijk omdat IE geintegeerd is in het Windows OS.

Ik gebruik dus voornamelijk Firefox, en af en toe eens Opera... en heel af en toe IE (als het echt moet). Ik kan namelijk echt niet meer zonder Tabbed browsing, pop-up blocking en de snelheid van FF. Verder is FF verkrijgbaar in vele talen en voor verschillende platforms. Zo kan ik FF gebruiken onder Windows, maar ook als ik Linux gebruik. Ik werk als webdeveloper en test dus altijd op meerdere browsers, maar werk meestal met FF.

Verder zijn er voor FF vele thema`s en extensies te downloaden voor de mensen die dat leuk vinden, zelf boeit me dat niet zo en heb ik gewoon een standaard installatie van FF draaien. In het nederlands :)

Just my 0,2 cents :D

Jarenlang heeft IE liggen slapen bij de MS developers en als FF er niet was gekomen lag IE nou nog net zo diep in coma.

DBC01 zei:
Jarenlang heeft IE liggen slapen bij de MS developers en als FF er niet was gekomen lag IE nou nog net zo diep in coma.

:D

Echt niet hoor kerel. IE is continu doorontwikkeld in rap tempo hoor. Dat er geen mindblowing features bijkomen betekend niet dat de ontwikkeling van software stil staat. Veel dingen worden 'onder water' water verbeterd waardoor je misschien het gevoel kan hebben dat een ontwikkeling stil staat, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. :)

http://www.blooberry.com/indexdot/history/ie.htm

Wat ik bedoel is dat er nooit een volwaardig aangepaste versie is verschenen omdat er nooit druk van buitenaf is geweest van concurrerende browsers. Nu FF zo hard is gegaan hebben ze IE7 in de hoogste versnelling gegooid omdat ze anders achterop zouden raken.

Dit is overigens zelf aangegeven in een interview met Steve Balmer (MS)

MrJ zei:
:D

Echt niet hoor kerel. IE is continu doorontwikkeld in rap tempo hoor. Dat er geen mindblowing features bijkomen betekend niet dat de ontwikkeling van software stil staat. Veel dingen worden 'onder water' water verbeterd waardoor je misschien het gevoel kan hebben dat een ontwikkeling stil staat, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. :)

http://www.blooberry.com/indexdot/history/ie.htm

IE continue doorontwikkeld in een rap tempo?? We zitten al sinds Oct 2001 opgescheept met IE6, met in Sep 2002 een grote update voor het OS en dus ook IE, SP1. Verder zijn er nog een heleboel bug fixes gedaan, maar er is eigelijk geen ruk aan veranderd.

Verder ondersteunt IE nog steeds niet helemaal de w3c standaarden, en hebben we in IE nog steeds geen tabbed browsing terwijl browsers zoals Opera, Firefox en zelfs de oudere Mozilla Suite (die gebruikte ik voor dat FF uitkwam) dit al jaren hebben.

Microsoft announces that IE will no longer be released as a stand-alone browser, rather it will only be released with new operating system releases.

In mijn opinie ook niet zo handig van Microsoft, dus ik wil een nieuwe browser moet ik , wanneer deze uit komt, Windows Vista kopen...... Ja want in IE7 zit wel tabbed browsing (het werd tijd ook lol) en die is ook veeeel veiliger (tuurlijk :rolleyes:)

En nu Opera heeft besloten dat hun desktop browser gratis en reclameloos door het leven gaat zijn er ineens 2 serieuze concurenten voor IE: Mozilla Firefox en Opera, welke beide regelmatig met nieuwe versies uitkomen en de webstandaarden van het w3c wel ondersteunen..

Geweldig amusant topic alweer, I love it.

Wat Microsoft betreft, ik ga dat bedrijf zeker niet afkraken, het is tenslotte (laat ons eerlijk zijn) dé voorvader en ontwikkelaar van 90% van al wat met moderne personal comuting te maken heeft. Het logische gevolg is ook dat er andere bedrijven zijn bijgekomen die mee op de kar sprongen en op een bepaald moment zelfs deze opstarter voorbij staken (het bekende verhaal) en nu concurreren ze loeihard.
Ik ga niet populair doen en zeggen dat alles wat MS aanraakt slecht is máár wat wel van m'n hart moet is het feit dat alles gebaseerd is op MS en "in functie van" ontwikkeld wordt (werd). Ergens wel logisch want welke zonderling gebruikt er geen windows, msn, word, excel? Juist, een héél kleine minderheid. Ontwikkelaars van applicaties hebben gewoon geen andere keuze omdat ze anders een veel te kleine doelgroep kunnen bereiken.

Terug
Naar boven