MuscleMeat

Meest complete fruit

Er is mij altijd verteld dat een kiwi bv. meer vitamines bevat dan een mandarijntje.
Hoe en wat? Dat blijf ik je verschuldigd.

SC

afwisseling is het meest optimale. Ook heb ik wel eens gehoort dat bananen het ideale voedingsmiddel is om te overleven. Helaas geen bron van.

Gezondste is dacht ik frambozen.
Maar wat is gezonder dan iets anders en hoe bepaal je het?

Er is mij altijd verteld dat een kiwi bv. meer vitamines bevat dan een mandarijntje.
Hoe en wat? Dat blijf ik je verschuldigd.

SC

Ik las dan laatst weer iets in de trand dat kiwi's eiwitten zouden afbreken? Heb sindsdien ook geen kiwi meer aangeraakt. Ik hou het zelf het liefst bij bananen en sinasappelen.

Kiwi's zijn een grote bron van Vit C's
Bananen van potassium
FRambozen van anti-oxidanten.

Elk fruit heeft zijn sterke punten. Dan maar een sapje drinken :D

Ik las dan laatst weer iets in de trand dat kiwi's eiwitten zouden afbreken? Heb sindsdien ook geen kiwi meer aangeraakt. Ik hou het zelf het liefst bij bananen en sinasappelen.
Je hebt zoiets gehoord daarom doe je het gewoon? (zonder naar een bron te vragen)

Ik mix elke dag wat fruit door elkaar. Een banaan, sinaasappel en kiwi of peer. Effe staafmixer erop en je hebt een gezond en lekker papje wat je zo kunt opsluropen :thumbup: :meal:

Kiwi's bevatten net zoals ananas "bromaline", bromaline is een enzym dat ervoor zorgt dat eiwitten uit voeding beter verteerd en opgenomen worden. Als je lichaam eiwitten verteert dan breek het lichaam ze af en gebruikt ze al die kleine stukjes (aminozuren) voor spiergroei en andere zaken. Bromaline helpt hierbij.

Bromaline is dus iets positiefs voor een bodybuilder.

Kiwi's bevatten net zoals ananas "bromaline", bromaline is een enzym dat ervoor zorgt dat eiwitten uit voeding beter verteerd en opgenomen worden. Als je lichaam eiwitten verteert dan breek het lichaam ze af en gebruikt ze al die kleine stukjes (aminozuren) voor spiergroei en andere zaken. Bromaline helpt hierbij.

Bromaline is dus iets positiefs voor een bodybuilder.

Thanks!

Ananas en kiwi dus regelmatig (elke dag?) eten.

één duindoornbesje uit het duin heeft meer vitamine c dan 30 sinaasappels

Variatie is natuurlijk altijd het beste.

Maar als ik, om welke reden dan ook, maar 1 stuk fruit mocht uitkiezen zou ik voor Bosbessen gaan.

• Topic Starter Topic Starter
een fruitmand.

(waarom kiezen voor 1 als je ook kunt varieren... ananas bevat nu eenmaal andere stoffen dan druiven)

aangezien ik geen zin heb 10 stuks fruit binnen te krijgen maar ook niet alles met sapjes en pillen wil doen leek het me een makkelijk idee om te zien welk soort fruit de meeste voordelen lijkt te bieden

Als ik toch moet kiezen, dan kiwi. Ik probeer iig elke dag een kiwi te eten en daarnaast nog 2 stuks ander fruit. Kiwi bevat de (of is het 'het'?) grootste scala aan verschillende vitaminen en mineralen (ivm andere vruchten).

Terug
Naar boven