AndroidHealthClinic

Nieuws Meisje (15) geeft "moorden" als hobby op en doodt 9-jarige

• Topic Starter Topic Starter
Aangeboren psychische aandoeningen zijn eerder uitzonderlijk, de meeste problemen ontstaan gedurende de opvoeding. Erfelijke factoren zullen wellicht meespelen, gezien beide ouders al niet zuiver zijn, wellicht hebben ze dit ook doorgegeven, zowel via genen als via opvoeding.

Bron?

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

Wat MJ betreft is het geen vergelijking maar om aan te tonen dat mensen serieus raar kunnen gaan doen door een foute opvoeding.

'Normaal probleemgedrag'? Jij denkt serieus dat door een slechte opvoeding je niet héél erg abnormaal kan gaan doen, inclusief verkrachten en moorden?

Dit zijn de feiten:

Echt een voorbeeldgezin, en haar voogd heeft blijkbaar ook nooit ingegrepen toen ze de eerste tekenen van abnormaal gedrag ging vertonen. Dit is duidelijk een geval van slechte opvoeding, als gevolg daarvan uit de hand gelopen emo gedrag, als gevolg daarvan compleet psycho worden.

Wat natuurlijk niet uitsluit dat ze ook een aangeboren afwijking kan hebben.

Het zal wel een combinatie van de 2 zijn, ik ben niet overtuigd dat je puur door slechte opvoeding zoiets kan veroorzaken.

omg, heeft dat kind in haar vroege jeugd nooit normale barbies gehad ofzo? :/

Big T en MieDieVil
dat blijft dat eeuwige nurture/nature verhaal...

geen van beide kan je nou echt uitsluiten

Aangeboren psychische aandoeningen zijn eerder uitzonderlijk, de meeste problemen ontstaan gedurende de opvoeding. Erfelijke factoren zullen wellicht meespelen, gezien beide ouders al niet zuiver zijn, wellicht hebben ze dit ook doorgegeven, zowel via genen als via opvoeding.
zijn genoeg overerfbare psyschische aandoeningen hoor...
fragile X
zo zijn bij schizofrenie ook genoeg genen betrokken...
http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND1291617/

• Topic Starter Topic Starter
@ j2thes klopt.

Zowat alle psychische aandoeningen zijn in verband gebracht met bepaalde neurotransmitters, genen etc.

zijn genoeg overerfbare psyschische aandoeningen hoor...
fragile X
zo zijn bij schizofrenie ook genoeg genen betrokken...
http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND1291617/
Natuurlijk, maar dat is niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoelde is dat het relatief aantal gevallen laag ligt.

@ j2thes klopt.

Zowat alle psychische aandoeningen zijn in verband gebracht met bepaalde neurotransmitters, genen etc.
Hangt er vanaf wat jij allemaal psychische aandoeningen noemt. Het grootste deel van de gevallen die te maken hebben met psychische problemen worden gevormd tijdens het leven, dus los van genen en als gevolg van externe factoren.

Echt een voorbeeldgezin, en haar voogd heeft blijkbaar ook nooit ingegrepen toen ze de eerste tekenen van abnormaal gedrag ging vertonen. Dit is duidelijk een geval van slechte opvoeding, als gevolg daarvan uit de hand gelopen emo gedrag, als gevolg daarvan compleet psycho worden.

Als iedereen met een slechte opvoeding en/of jeugd zou gaan moorden dan mag je de helft van België opsluiten.

Als iedereen met een slechte opvoeding en/of jeugd zou gaan moorden dan mag je de helft van België opsluiten.
Akkoord maar daarom heb ik ook al toegegeven dat het wellicht ook voor een stuk te maken kan hebben met andere factoren dan opvoeding. Er zijn ook nog meer externe factoren die meespelen. En als de persoon qua karakter daar zeer vatbaar voor is dan is dat natuurlijk een tijdbom. Maar wat ik niet kan aanvaarden is dat je als ouder je 15 jarige dochter niet beter kan controleren. Hier is duidelijk sprake van een ernstig deficit in de opvoeding. Mogelijk dat dit een aangeboren aandoening heeft versterkt, maar dan vraag ik me af waarom dit pas op 15 jarige leeftijd gebeurde. Met de huidige informatie krijg ik meer de indruk dat zij pas als tiener is beginnen ontsporen, er moet dus een evolutie geweest zijn die te laat is opgemerkt en aangepakt.

ik denk dat dit een combinatie is van vele factoren.
een kind hoort op te kijken naar zn ouders en er wat van te leren mooi voorbeeld is die familie...
ze ziet er niet uit en zal dus ok niet zelfverzekerd zijn waardoor ze ook gaat stressen.
allemaal kleine dingen die samen een monster bouwen.
maar ik denk dat het belangrijkste de opvoeding is;)

Die heeft serieuze mentale problemen, tieves.

Hebben de ouders/hulpverlening niet gefaald in het herkennen van symptomen?
Neem aan dat deze moord niet geheel onvoorspelbaar was gezien haar geschiedenis en mentale staat.

Denk dat het daar begonnen is... Meisje is verkracht? Misbruikt? Moeder werd vernederd en sloeg haar dochter om zich af te reageren?

Een hele psychoanalyse uitvoeren op basis van een stukje overdreven tekst in een krant is natuurlijk niet te doen.

Bij psychologie heb ik geleerd dat veel (ernstige) vormen van psychologische stoornissen een biologische basis hebben. Een biologische aanleg dus (nature)
Bijv. bij schizofrenie zoals in een eerdere post iemand zegt. MRI scans van de hersenen tonen aanzienlijke verschillen in de hersenstructuren tussen gezonde mensen en mensen met een psychische aandoening.
Maar BigT heeft gelijk dat de omgeving (nurture) een grote invloed kan hebben.

Ik weet niet hoe het bij het meisje was. Maar als haar moeder tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld veel gedronken heeft of drugs gebruikt heeft komen er veel giftige stoffen (teratogenen) binnen bij het embryo of foetus die een zeer schadelijke werking hebben op de hersentjes die dan in ontwikkeling zijn.

Bij psychologie heb ik geleerd dat veel (ernstige) vormen van psychologische stoornissen een biologische basis hebben. Een biologische aanleg dus (nature)
Bijv. bij schizofrenie zoals in een eerdere post iemand zegt. MRI scans van de hersenen tonen aanzienlijke verschillen in de hersenstructuren tussen gezonde mensen en mensen met een psychische aandoening.
Maar BigT heeft gelijk dat de omgeving (nurture) een grote invloed kan hebben.

no shit sherlock, het hele menselijk lichaam is het gevolg van een wisselwerking tussen wat in de genen is opgeslagen en wat iedereen zo venunft "externe" factoren noemt. natur/nurture debat is namelijk zo jaren '50.

Inteelt!

15 jarig meisjes:
Bacardi sletjes,
(on)"volwassen" bitches
emo's
Fake "suicidals"
en nieuw toe te voegen;
killerpsycho

inlaten slapen die b*ch.

Een stuk dichterbij en ook zwaar gestoord

Moord in Urk ging over meisje'
Uitgegeven: 22 november 2009 08:02
Laatst gewijzigd: 22 november 2009 08:32
AMSTERDAM - De moord op de 14-jarige Dirk Post in Urk is vermoedelijk gepleegd vanwege een meisje. De hoofdverdachte was verliefd op hetzelfde meisje als het slachtoffer, schrijft De Telegraaf zondag.

© NU.nl
De 15-jarige jongen zit samen met twee andere tieners vast voor de gewelddadige moord.
De hoofdverdachte had volgens de krant bij vrienden aangekondigd dat hij zijn rivaal ging vermoorden, omdat die was uitgegaan met het 14-jarige meisje waar beiden een oogje op hadden.

Tot enkele weken geleden waren de verdachten en het slachtoffer nog goed bevriend.
Verminkt
Dirk Post werd woensdag zwaar verminkt gevonden in het Urkerbos. Hij was toen al een etmaal vermist. Volgens De Telegraaf is hij vermoedelijk meerdere keren met een honkbalknuppel op zijn hoofd geslagen.
Een 13-jarige jongen zou bij de moord hebben geholpen. Hij en de hoofdverdachte werden vrijdag aangehouden. Zaterdag werd nog een derde verdachte opgepakt. Wat de rol van deze 12-jarige jongen was, is niet bekend.
© Novum

Een stuk dichterbij en ook zwaar gestoord

Dang,
Dat is ****ing messed up, ik wist dat hij hem had vermoord maar de reden wist ik niet.

Kijk als die jongen nou al een relatie van 2/3 jaar had en pakte hem af oke..

maar gewoon omdat je verlieft bent op het zelfde meisje?

Meisje in trauma
Ouders in trauma(from both sides)
Vriendjes in trauma.
lose-lose situation.

Terug
Naar boven