Fitness Seller

Meisje ontsnapt aan dood nadat iPad-lader ontplofte

waaskaas

Competitive Bodybuilder
Waardering
255
Lengte
1m77
Massa
96kg
Vetpercentage
5%
Een achtjarig meisje is aan de dood ontsnapt. De oplader van haar iPad ontplofte in de handen van haar vader en gaf hem een fikse elektrische schok. ‘Door die schok zou mijn dochter zeker dood geweest zijn’, zegt de man.
Toen Tim Gillooley uit het Britse Cheshire de iPad-oplader van zijn achtjarige dochter Chloe uit het stopcontact wilde halen, ontplofte het kleinood plots. De 34-jarige man kreeg een elektrische schok, waardoor hij door de kamer geslingerd werd en achterbleef met verbrande vingers.

‘Er was een enorme knal’, vertelde de man aan The Daily Mirror. ‘Ik was in shock en heb twee minuten lang hysterisch zitten lachen. Mijn moeder panikeerde en Chloe begon meteen te huilen.’

Toch was het niet zo slecht dat het Tim was die de schok opving. ‘Negen keer op de tien zou het mijn dochtertje geweest zijn die de oplader uit het stopcontact trok. De schok zou haar zeker meteen gedood hebben.’

Chloe kreeg de iPad in november 2012 van haar vader. Hij kocht die in de Apple Store in Liverpool, maar de tablet kreeg al snel problemen bij het opladen. ‘Geen probleem’, klonk het in de winkel, dus kocht de man een nieuwe - officiële - oplader.

‘We waren grote Apple-fans, maar ik laat mijn dochter niet meer in de buurt van een iPhone komen als dat een tikkende tijdbom is’, zegt de verontruste vader. Apple heeft de ontplofte oplader intussen opgevraagd en belooft de onderdelen te zullen onderzoeken.

Genuine Apple of imitatie, ooit het stroomnetwerk in the UK gezien...

O lol ik moet vandaag een iphone halen..
goed nieuws.......

Een achtjarig meisje is aan de dood ontsnapt. De oplader van haar iPad ontplofte in de handen van haar vader en gaf hem een fikse elektrische schok. ‘Door die schok zou mijn dochter zeker dood geweest zijn’, zegt de man.
Toen Tim Gillooley uit het Britse Cheshire de iPad-oplader van zijn achtjarige dochter Chloe uit het stopcontact wilde halen, ontplofte het kleinood plots. De 34-jarige man kreeg een elektrische schok, waardoor hij door de kamer geslingerd werd en achterbleef met verbrande vingers.

‘Er was een enorme knal’, vertelde de man aan The Daily Mirror. ‘Ik was in shock en heb twee minuten lang hysterisch zitten lachen. Mijn moeder panikeerde en Chloe begon meteen te huilen.’

Toch was het niet zo slecht dat het Tim was die de schok opving. ‘Negen keer op de tien zou het mijn dochtertje geweest zijn die de oplader uit het stopcontact trok. De schok zou haar zeker meteen gedood hebben.’

Chloe kreeg de iPad in november 2012 van haar vader. Hij kocht die in de Apple Store in Liverpool, maar de tablet kreeg al snel problemen bij het opladen. ‘Geen probleem’, klonk het in de winkel, dus kocht de man een nieuwe - officiële - oplader.

‘We waren grote Apple-fans, maar ik laat mijn dochter niet meer in de buurt van een iPhone komen als dat een tikkende tijdbom is’, zegt de verontruste vader. Apple heeft de ontplofte oplader intussen opgevraagd en belooft de onderdelen te zullen onderzoeken.
Genuine Apple dus. Slechte zaak, eerst gebeurde dit alleen bij Chinese namaak.

Ik ben geen elektricien, maar volgens mij is het interessanter om de andere kant van de printplaat eens te zien op die foto's.

Pics:
article-0-1B7B3BA5000005DC-261_634x853.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lol wat een onzin artikel.

Je gaat niet dood van een elektrische schok van 220 volt, ook niet als kind. Aan 220 volt hangen is alleen dodelijk in bepaalde omstandigheden (in water staan/liggen bijv.) Je wordt ook niet door de kamer geslingerd :roflol:

Verder is het ook complete onzin om te focussen op Apple. De realiteit is dat dit bij elk merk kan gebeuren als er om één of andere reden een defect is. Het is natuurlijk heel uitzonderlijk en niet elk toestel is nu een "tikkende tijdbom" :rolleyes:

• Like
Waarderingen: Tsn
Dit is een Apple probleem T, probeer er maar niet om heen te draaien.

• Like
goeie zaak, nu kan dat kind buiten gaan spelen en gewicht verliezen.

Apple........trying to kill people since 1976 :P

• Like
Waarom gebeurd het dan zo vaak bij ´apple` ?

Goeie warning sign, dat arme meisje moet meer buiten gaan spelen en minder op d'r I-pad zitten. Acht jaar en nu al obees.

Dit is een Apple probleem T, probeer er maar niet om heen te draaien.
Het is een probleem dat opgetreden is bij een Apple product, de reden weten we niet. Misschien heeft de vader wel zelf zitten solderen omdat er wat afgebroken was, misschien heeft dit tot een kortsluiting geleid.

Als het een 'Apple probleem' was, dan zou het bij heel veel mensen moeten optreden, voor zover ik weet is dit niet het geval.

Het is een probleem dat opgetreden is bij een Apple product, de reden weten we niet. Misschien heeft de vader wel zelf zitten solderen omdat er wat afgebroken was, misschien heeft dit tot een kortsluiting geleid.

Als het een 'Apple probleem' was, dan zou het bij heel veel mensen moeten optreden, voor zover ik weet is dit niet het geval.
:roflol: Zo lust ik er ook nog wel 3.
waarom zou die man er aan solderen ? garantie zit hier niet op ?!

:roflol: Zo lust ik er ook nog wel 3.
waarom zou die man er aan solderen ? garantie zit hier niet op ?!
Het is gewoon om aan te geven dat dit artikel pure sensatie is zonder de feiten te kennen. Niets anders dan riooljournalistiek wat tegenwoordig wel de norm lijkt te zijn.

Je kan niet zomaar roepen dat iets of iemand verantwoordelijk is. Waarom komt dit überhaupt in de media? Defecten bij toestellen en kortsluitingen gebeuren constant om allerlei redenen die meestal niet gerelateerd zijn aan een fout van de fabrikant. Slijtage, foutief gebruik, of zelf eraan prutsen is meestal de oorzaak van een kortsluiting.

Drie vragen:

- Waarom heeft een 8 jarige walrus een iPad?
- Hoe denkt die vader te kunnen weten dat het meisje gestorven zou zijn moest het bij haar gebeurd zijn? "Ontsnapt aan dood"... wat een belachelijke titel
- Waarom zou het meisje het "slachtoffer" zijn? Als een vriend mijn auto leent en hij crasht er mee omdat er iets niet naar behoren werkt in mijn auto, dan is hij aan de dood "ontsnapt" en het slachtoffer, niet ik. Een kindje van 8 jaar vergroot het drama-effect natuurlijk wel.

De titel is sowieso misleidend, Nederlandse copy-paste journalistiek. In de Britse krant staat het duidelijk tussen apostrof:

Daughter's iPad charger 'explodes in father's hand' giving him a huge electric shock that 'would have killed her'

Verder staat er nog in het artikel:
According to Mr Gillooley Chloe asked him to unplug the charger on his way back from the bathroom on Saturday last weekend.
http://www.dailymail.co.uk/news/art...nd-giving-huge-electric-shock-killed-her.html
Wie zegt dat hij zijn handen niet nog vochtig waren?

Drie vragen:

- Waarom heeft een 8 jarige walrus een iPad?
- Hoe denkt die vader te kunnen weten dat het meisje gestorven zou zijn moest het bij haar gebeurd zijn? "Ontsnapt aan dood"... wat een belachelijke titel
- Waarom zou het meisje het "slachtoffer" zijn? Als een vriend mijn auto leent en hij crasht er mee omdat er iets niet naar behoren werkt in mijn auto, dan is hij aan de dood "ontsnapt" en het slachtoffer, niet ik. Een kindje van 8 jaar vergroot het drama-effect natuurlijk wel.

1. Omdat veel kinderen tegenwoordig hebberige, verwende kinderen zijn en ook alles nieuw moeten hebben (en ouders gaan erop in).
2. Omdat de vader er misschien zo van geschrokken is dat hij denkt: mijn dochter is veel kleiner en lichter en zal vast en zeker dood zijn geweest! (drama dus)
3. Dat laatste geef je al zelf antwoord op. Drama drama drama.

Het is en blijft nieuws. Drama en niet alles zeker.

Als elektricien kan ik je gerust vertellen dat je dus echt niet dood kan gaan van een soortgelijke schok.. als die schok echt zo heftig zou geweest zijn als die man meedeeld, dan zal er sneller iets aan z'n eletriciteitsnetwerk mankeren dan aan die chargher.
Staat er trouwens niemand stil bij het feit dat dit nieuws is? Als die oplader niet van een topmerk had geweest was dit nog nooit tot bij een redactie gekomen... #samsungconspiracy

Als elektricien kan ik je gerust vertellen dat je dus echt niet dood kan gaan van een soortgelijke schok.. als die schok echt zo heftig zou geweest zijn als die man meedeeld, dan zal er sneller iets aan z'n eletriciteitsnetwerk mankeren dan aan die chargher.
Staat er trouwens niemand stil bij het feit dat dit nieuws is? Als die oplader niet van een topmerk had geweest was dit nog nooit tot bij een redactie gekomen... #samsungconspiracy

ik heb wel eens met stopcontacten gespeeld toen ik jonger was dan deze walrus, boy ben ik geschrokken. maar im alive.... t slingerde mij toen ook niet de kamer door.... wat een artikel:roflol:

Terug
Naar boven