XXL Nutrition

melk schadelijk?

maartenr

Cool Novice
Waardering
0
Hallo mensen,

ik heb ooit eens iets opgevangen dat in melk een stofje zit dat bij grote hoeveelheden schadelijk kan zijn. Weet iemand hier meer van? En wat zijn dan grote hoeveelheden?

Zelf krijg ik op sommige dagen 2 liter melk binnen (als ik werk) en op rustdagen gemiddeld een liter.

MVG Maarten

mensen zeiken altijd dat een produkt slecht is en later blijkt het weer goed te zijn...dus ik weet het niet.

Melk is voor kalfjes :p

volgens mij is met elk voedsel wel wat mis, alles is zo ongeveer kankerverwekend

allemaal ******* bullshit, gewoon doorzuipen!! of wil je niet meer groeien?

sommige mensen verteren slecht lactose. die kunnen een heel scala aan gezondheidsklachten krijgen als ze (te veel) melkproducten binnen krijgen.´

Zolang je geen klachten heb gewoon doordrinken. ik werk per dag ook ongeveer 2 liter naar binnen :o

zeker bullshit man , melk ik goed voor elk ;) ze gaan overal wel over zeike tegenwoordig ...:rolleyes:

Als ik er kanker van krijg... :rolleyes:

Melk word zeker in verband gebracht met VELE ziekten...

Zoek er zelf maar eens naar via google, eens kijken wat je vind.

De mens is de enigste volwassen dier dat melk drinkt :D

Ik drink ook 2 liter weg per dag

Big Steve zei:
De mens is de enigste volwassen dier dat melk drinkt :D

Ik drink ook 2 liter weg per dag

Als we dingen gaan opnoemen waar de mens de enige in is die het eten dan dan crashed de server denk ik...

Bepaalde bedrijven die soya-melk produceren orepen zoiets luidkeels en voor bepaalde mensen is het ook slecht maar voor veel mensen blijft het een hoeksteen van de voedselpiramide.

Melk bevat lage concentraties van de kankerverwekkende schimmel aflatoxine. Dit komt doordat koeien gras en granen gevoerd krijgen waar aflatoxine op aanwezig is. Hier doe je niks tegen, het is gewoon een natuurlijke schimmel die groeit op gras dat droog en warm bewaard wordt. Er zijn controlemaatregelen die in de gaten houden of de concentratie aflatoxine in de melk niet te hoog wordt: hoger dan 0.5 ppb (part per billion) Oftewel 1 deeltje op de 2 miljard deeltjes in de melk mag aflatoxine zijn. Koeien zelf worden pas ziek als in hun lichaam een concentratie wordt bereikt van 600 ppb. Voor mensen houdt dit dus in dat melk gewoon gedronken mag worden en niet schadelijk is, tenzij je jarenlang de hele dag uitsluitend melk drinkt.

Maar goed, tegen die tijd heb je zelf al uiers ontwikkeld :D

Melk is minder goed voor ouder mensen dan voor jongeren dat weet ik wel, maar waarom..?? dat moet je maar ff in Google in gaan typen:P

maartenr zei:
Hallo mensen,

ik heb ooit eens iets opgevangen dat in melk een stofje zit dat bij grote hoeveelheden schadelijk kan zijn.
Effe bijdehant doen :D

Iedere stof is giftig, als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Drink maar eens 15 liter water achter elkaar, daar worden je darmen niet blij van. Of eet 500 gram keukenzout, wordt je ook niet gezonder van :D

• Topic Starter Topic Starter
idd... hoe bijdehand...

maar ja, ik blijf dus gewoon m'n litertjes melk drinken...

www.notmilk.com
check die site is, melk is inderdaag erg giftig voor je lichaam in grote hoeveelheden, ik raad ook aan om max 1 glas melk per dag te drinken

en er is al veel onderzoek naar geweest, en nee ik geloof niet alles direct, maar als er reportages van op tv komen, zoveel sites van zijn, ja dan zou ik maar beginnen te twijfelen!

Melk is het ideale voedsel voor kalfen, niet volwassen mensen. Het grootste problemen zijn de hormonen die in alle melk zit, als jij koe=-melk drink heb je vreemde hormonen binnen. Dat is sheit.

Daarnaast heb je in Nederland een melk-mafia, het is een mega tak in onze landbouw! Het probleem is dat je er niet direct aan dood gaat. Eigenlijk is dat over de hele linie wel zo genomen, we eten McDonalds rotzooi jarenlang, en worden langzaam dik, ziek en moe.

Terug
Naar boven