AndroidHealthClinic

Melk

Ik drink 1,5 liter per dag, de meeste wel denk ik, is dat te veel dan? Wat is de richtlijn?

uhm 4 liter drink ik zo ongeveer op een dag.. zit wel in de bulk is trouwens 0% vet melk... ga ik nou eerder dood?:windup:

drink alleen nog maar moedermelk

Ik drink sojamelk. Zitten ook hoogwaardige eiwitten in. Maar sommigen zeggen weer dat sojaproducten oestrogeenverhogend werken en daarom ook niet aan te raden zijn... Ach, overal is wel iets mis mee en overal schijn je kanker van te krijgen???

Zowiezo zijn eiwitten goed VOOR kankercellen.

Alleen zit ik er niet op te wachten om het te krijgen, dat is dus weer ander verhaal.

Ik heb ergens gelezen ooit dat teveel melk niet goed is.

Klopt dit ? Mijn frisdrank is namelijk Melk, drink ong zon 1.5L per dag ..
"Teveel" wil automatisch zeggen dat het niet goed voor je is.

Alleen bij melk valt dat nogal mee, zeker als het magere of halfvolle melk is. Je moet dan al heel veel melk gaan drinken alvorens het ongezond wordt.

1.5L vormt geen enkel probleem.

Ik drink sojamelk. Zitten ook hoogwaardige eiwitten in.

Ik heb juist het tegenovergestelde gelezen, dat soja proteïne plantaardig zijn en daardoor redelijk nutteloos (tenzij je er andere voeding bij neemt die het aminoprofiel compleet maken ).

Ik heb juist het tegenovergestelde gelezen, dat soja proteïne plantaardig zijn en daardoor redelijk nutteloos (tenzij je er andere voeding bij neemt die het aminoprofiel compleet maken ).

5. Kunnen eiwitten uit soja, eiwitten uit dierlijke producten vervangen?

Sojabonen bevatten 38% hoogwaardige plantaardige eiwitten: alle essentiële aminozuren* zijn voldoende vertegenwoordigd en daardoor kunnen soja-eiwitten dierlijke eiwitten vervangen.

* deze aminozuren kan het lichaam niet zelf maken en moeten dus worden opgenomen met de voeding

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven