XXL Nutrition

Mening over rust.

Sjoerdsoepstengel

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
17%
Beste heren,

Ik vraag me soms het volgend af:
Ik train:
Ma borst schou Tricep
Dinsdag
Rug trapezius Biceps

Vinden jullie dat ik zo mijn rust tekort schiet?

Woensdags neem ik dan benen
Donderdag dag 1 vrijdag meestal dag 2 of ik skip donderdag en doe vrijdags gehele UPB. Mijn vraag gaat eigenlijk vooral over de maandag en dinsdag na elkaar!

Graag advies !!!

Gr. S.

Het zijn toch verschillende spiergroepen? Dan lijkt er mij geen enkel probleem te zijn.

ik doe leg push pull schema

een dag legs(quads, hamstring, glutes, calvs etc.)
een dag push (borst, schouder tricep)
een dag pull (rug bicep traps)
dan een dag rust
en schema weer herhalen. Ik pak alles dus 2x per week. Maar wel elke x rust na 3 dagen trainen. 48-72uur rust voor een spiergroep is over het algemeen wel genoeg.

Ik train zelf op dit moment 3 dagen wel 1 dag niet 3 dagen wel 1 dag niet, bevalt erg goed! Op die manier kun je redelijk eenvoudig switchen in je rustdagen.

Ik zou mezelf nooit vast pinnen op vaste dagen per week, want als je dan een keer niet kunt zit je voor je gevoel meteen in de knoop.

Ligt uiteraard aan hoe je invulling geeft aan dat schema maar genoeg mensen doen push/pull/legs schema's zonder problemen te ondervinden van de kleine overlap (enige triceps activiteit op je pull dag terwijl je de dag daarvoor triceps getraind hebt bijv)

• Topic Starter Topic Starter
Thanx jongens !

Soms als ik minder tijd heb doe ik ipv dag 4 en 5 dag 5 een hele UPB workout zoals bijv.
Pull-ups
Seated cable row
Bench pr.
Incl. D press
Side raise
Shrug
Bicep en Tricep elk 1 of 2 oefeningen.
Thoughts?
Deadlift doe ik altijd samen met benen.
Dus Squats,leg press,lunge,calve raise met barbell, deadlift.

Dag 1 is:
Bench p
Incl d press
Flyes
Peck deck
Front raise
Side raise
Tricep kickback
Tricep extensions
Dips

Dag 2-
Pull-up of lat pull-down
Barbell rowing
Seated cable row
Bended over raise-shrug als supersnel voor m'n traps
Biceps varieer ik tussen de volgende oefeningen:
Preacher curl met barbell,bicep curl,21's,concentration curl,Hammer curls en daar kies ik er 3 uit.

Wat denken jullie van dit schema? Ik eet ongeveer 2850 kcals per dag en kom ongeveer een kilo per maand aan-lean bulk. Eigenlijk alleen gezond-

40 gr Brinta in melk
3 x ei
1 snee brood
Appel
Kiwi
Lunch-
2 snee brood pindakaas 35gr.
Banaan
Shake whey perfection
Appel

2 snee brood kaas
Wortel
Komkommer

200gr kip,vis,biefstuk of tartaar
100gr zilvervlies rijst
200gr groenten gekookte brocolli bijv.

Bak kwark

Ik zou geen split schema zoals dit hanteren, ik raad je aan om een fullbody 3x per week of 4x per week UB/LB of push/pull te doen.

Om over je eten wat te zeggen moet ik je onderhoud, je doel en je macro's weten. Aan alleen calorieën heb ik niet zo veel.

Heb jij toevallig een goed up lb schema ?
Ik sta daar namelijk erg voor open. Wbt voeding probeer ik droog massa bij te gainen. Mijn eiwit inname is ongeveer 190 en m'n koolhydraten zijn 222

Onderhoud is trouwens 2400
VP 15
Gewicht 77 kg
Lengte 181CM

oké dus je bent aan het bulken begrijp ik? In dat geval is je aantal calorieën prima, als ik je eten vlug zo bekijk lijken je vetten en eiwitten mij ook wel in orde maar om dat zeker te weten moet je ze even tellen. gangbare hoeveelheid is 1 gram vet en 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.

Een UB/LB zou bijvoorbeeld dit zijn:
UB
Benchpress 3x8
Flys 3x12
Rows 3x8
Curls 3x12
Military Press 3x5
Skullcrushers 3x12

LB
Squats 3x8
Quad extensions 3x12
Romanian deadlifts 3x8
Hamstring curls 3x12
Dragon flags 3x12
Calf raises 3x12

ik verzin dit ter plekke dus er zal vast genoeg op aan te merken zijn, je kunt het beste zelf iets verzinnen met oefeningen die je fijn vindt en het op het forum plaatsen voor feedback. Focus zo vele mogelijk op compound oefeningen gevolgd door isolatie, probeer ook steeds verschillende groepen na elkaar te doen om ze rust te geven (vandaar de bench, dan de row, dan de military). Ik ben zelf meer van de fullbody schema's, degene die ik nu volg kun je in mijn log vinden (zie link in handtekening).

Klopt. Zie trouwens dat mijn koolhydraten wat hoger liggen. 280 vet is 80.
Het is erg lastig een goed schema te kiezen. Ik hoor zo veel positieve, negatieve verhalen over vrijwel alle soorten trainings-schema's. Ik ben met je eens dat UP.LB infeite wat gemakkelijker os ook,, je bent immers minder vaak verplicht te trainen als met 5 dagen split en rust is altijd goed.

Dat, én je groet er sneller op als natural trainer, spiwrsunthese is maar 48 uur verhoogd na een training, dus als je maar eens per week een spiergroeo traint verlies je 3/4 'dagen' aan groei tov wanneer je twee/drie keer per week alles traint. Splits werken vooral voor AAS gebruikers. Als beginner gewoon fb of ub/lb doen

Dat zou heel goed kunnen trouwens. Is denk ik ook logisch te verklaren. Ik kan je handtekening niet aanklikken trouwens. Ik wil binnenkort wel Tribex gaan proberen. Maar ik weet niet zeker of ik er sneller van ga groeien :-) ik groei voor nu ong. 0.8 kg per maand zuivere spiermassa. Niet heel goed. Niet heel slecht zeker ook;)

Helemaal zuiver zal het nooit zijn ;) maar vet zal op die snelheid nagenoeg niks zijn. Je kunt rustig iets meer bijkomen, tot 2 kilo per maand moet kunnen met relatief weinig vet.

Ik bereken het eigenlijk in 3 delen en op de spierweegschaal, met plooimeting en normale weegschaal :-) op 1 tijdstip.

Elektronische weegschalen zijn niet in staat tot accurate metingen van je vet of spiermassa ;) plooimetingen zijn een stuk betere methode

Terug
Naar boven