MuscleMeat

Mening over traingsschema

WouterWouter

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
17%
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik heb al heel wat tips van jullie forum afgehaald, leek me nu ook wel tijd op me aan te melden. dus bij deze
wink.gif

Zal even snel wat over me zelf vertellen, ik ben 24 jaar heet wouter en ik woon nijmegen.
Ik ben nu 3 maanden aan het trainen en ik vind het steeds leuker worden
Ik heb een schema gemaakt, maar ik wil graag jullie mening er over, want volgens mij kan het nog een stuk beter. Denk wel dat ik al goed op weg ben.

gr wouter

Bijlagen

Welkom op het forum.

Het is alleen een beetje lastig te beoordelen met de info die je geeft.
Wat is je doel? Aankomen (bulken) of afvallen (Cutten)?
Wat is je lengte/gewicht/vetpercentage?

Je voedingsschema kan in ieder geval een stuk beter
Muesli-repen, liga koeken, limonade en zoet broodbeleg horen in ieder geval niet in een goed voedingsschema thuis.

Eerst moet je berekenen hoeveel calorieen je per dag nodig hebt (kun je hier op het forum makkelijk invullen in een programma). Kies vervolgens voor aankomen of afvallen.
Eiwitten haal je uit: Kip, biefstuk, kwark, vis, eieren
Koolhydraten uit: Rijst, pasta, volkoren brood, groenten
Vetten uit: Noten, olie (lijnzaad, olijf), eigeel
Er zijn natuurlijk veel meer goede producten, dit zijn slechts voorbeelden (kijk eens in het subforum voeding in de sticky's, staat veel nuttige info in!)

Trainingsschema op dag 4 moet zijn borst ipv rug. Bij de benen kunnen nog wel een paar oefeningen bijv. leg press

Ik ga er niet al te diep op in maar wat mij opvalt bij je voeding:

07:15 Eventueel eieren
10:00 Beter Melk + boterhammen + bijv kipfilet
14:30 Geen Liga koek --> beter tonijn/ magere kwark noem het maar op
20:30 Je neemt die zoetigheid voor insulinepiek?

Limonade (Beter water/ of aspartaam siroop)

Trainingsschema:

Onoverzichtelijk; maar train je nergens je borst (of ik kijk eroverheen hoor)

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerst bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik wil aankomen, spiermasse kweken en als het kan een beetje vet er afwerken.
maar mijn hoofd doen is gewoon groter worden.

Ik ben 180cm en ik weeg 80 kg...mijn vetpecentage moet ik nog laten meten, maar vorig jaar was dat 18 % is wel minder nu maar weet nog niet hoeveel.

Oke bedankt voor de tips, ik ga die muslie -reep/ liga koek vervangen voor brood met kipfilet en kwark/ tonijn

• Topic Starter Topic Starter
idd bij dag 4 in me traingsschema staat rug maar dat moet borst zijn. en ik heb er nu meer been oefeningen bij gedaan.

Yogi idd doe zoetigheid om 20.30 wou ik pakken voor insulinepiek pakken, kan ik daar beter wat anders voor pakken? dextro

Nogmaal heren bedankt voor de tips en ik kan er zkkr wat mee:) ik heb het gelijk aan gepast en morgen even die calorie-boefte check doen

Gr Wouter

Ik weet niet hoe lang de tijd tussen je training en de insulineverhogende suikers mag/ moet zijn maar ik dacht zo snel mogelijk.. Zelf neem ik rozijnen in een bakje mee en vreet ze echt meteen na het trainen op + shake. Mocht je het liever thuis pakken dan zou ik bijvoorbeeld honing/ suiker of druivensap pakken (ja dextro kan ook btw)

Terug
Naar boven