MuscleMeat

Meningen gevraagd

raymon

Novice
Waardering
0
Hey mensen,

Even een snelle vraag als jullie het goed vinden.

3x in de week (ma,wo,vr) fullbody, 3 sets per spiergroep met 15 herhalingen en tussen die sets geen rust.
Dus het wordt dan in feite een lange set van 45 herhalingen per spiergroep.
Aan te raden of tijdverspilling? (op langere termijn gezien, uiteraard voor maximale spiergroei)

Verhaal erachter:

Nieuwe trainingspartner die dit altijd doet.
Ziet er erg goed uit in mijn ogen en dus voor mij iets om naar toe te streven.
En het is niet zo dat ik hem niet geloof maar ik zou toch ook graag andere meningen horen en zien hoe jullie erover denken.

Eigen bevindingen tot nu toe:

Toch wel een vooruitgang te zien (anderhalve maand) en met elke training een behoorlijke pomp. De spieren knallen zowat uit je lichaam.

Alvast bedankt!

Gr

Hey mensen,

Even een snelle vraag als jullie het goed vinden.

3x in de week (ma,wo,vr) fullbody, 3 sets per spiergroep met 15 herhalingen en tussen die sets geen rust.
Dus het wordt dan in feite een lange set van 45 herhalingen per spiergroep.
Aan te raden of tijdverspilling? (op langere termijn gezien, uiteraard voor maximale spiergroei)

Verhaal erachter:

Nieuwe trainingspartner die dit altijd doet.
Ziet er erg goed uit in mijn ogen en dus voor mij iets om naar toe te streven.
En het is niet zo dat ik hem niet geloof maar ik zou toch ook graag andere meningen horen en zien hoe jullie erover denken.

Eigen bevindingen tot nu toe:

Toch wel een vooruitgang te zien (anderhalve maand) en met elke training een behoorlijke pomp. De spieren knallen zowat uit je lichaam.

Alvast bedankt!

Gr

hey kerel! even wat opmerkingen/tips.

ten eerste de pomp absoluut geen indicatie van progressie of groei, vaak als je zoveel reps en sets doet is het meer een ophoping van afvalstoffen na enige tijd.

je vriend zal er waarschijnlijk beter uit zien als hij wel pauze tussen de sets neemt en zwaarder gewicht neemt.

45 reps is gewoon spierconditie trainen, zover zelfs dat er meer sprake is van een aerobe training ipv anaerobe. kracht en massa zul je hier niet mee winnen.

ga gewoon die 3 sets doen en neem je rust en ga dan tussen de 6-12 in reps zitten en neem een zwaarder gewicht.

als je aerobe wilt trainen ga je gewoon lekker cardioen.

doe dat en je zult meer progressie zien.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dus toch beter 3 sets volgens jou.
Kan ik dan toch fullbody blijven doen? want dan word het wel erg veel denk ik.
Of moet ik dan gewoon minder oefeningen per spiergroep doen? 2 in plaats van 3 ofzo?
En ik altijd maar denken dat het om de pomp gaat:p

Pomp is maar een tijdelijk effect, een dag later zie je er al niks meer van.

Zoals barbellman zegt, gewoon meer rust tussen de sets, meer gewicht en lagere reps.

Post ff je volledige schema als je daar commentaar op wil.

Oke ik weet niet hoe alle oefeningen precies heten maar ik zal het proberen.

Rug:

Zittend op een bank en dan trek je een handvat naar je middel?
Lat pulldown in de nek.
Staan voor een pulley en dan een recht handvat naar beneden duwen?
Lat pulldown met smalle onderhandse greep.

Borst:

Dumbbell press.
Benchpress.
Pullover.

Biceps:

Hammercurl.
Dumbbellcurl.
Barbellcurl.

Triceps:

Dippen.
Extension (dumbbell in je nek?)
Pressdown.

Schouders:

Side raise.
Front raise. (1 dumbbell naar voren)
Military press met 2 dumbbells.

Benen:

Hyperextension.
Calf raise.
Leg extension.
Leg extension? (liggend op de buik voor achterkant been)
Squat.

Dat is dus t schema, zit het een beetje goed in elkaar en wat zou ik kunnen aanpassen? qua sets en reps

Gr

Rug: deadlift, chinnen/pullups, BOR
Borst: pullover hoort hier niet bij, eerder flyes, dippen
Schouders: frontraise eruit, shoulderpress erin
Benen: leg press erin, tweede leg extension is een leg curl.
Triceps: eventueel skullcrushers.
;)

Oke tnx allemaal, ik zal inderdaad die oefeningen in mijn schema passen.
Maar als ik fullbody wil blijven doen, moet ik dan minder oefeningen per spiergroep pakken of gewoon bovenstaand schema maal 3 sets aanhouden?

Hey mensen,

Na een tijdje op internet rond te speuren en wat materiaal over bb gelezen te hebben heb ik besloten om helemaal op nieuw te beginnen en me de komende maanden alleen met compounds bezig te houden.
Het schema wat ik nu hier neer zet zal ik me de komende maanden dan ook me gaan bezighouden.
Als jullie dan zo vriendelijk willen zijn om er even naar te kijken dan kan ik eventueel nog wat aanpassen.

Het word een fullbody voor 3 dagen in de week (ma,wo,vrij)

Benchpress - 8/8/6/6/6

Lat.pulldown - 8/8/6/6/6

Military press (staand) 8/8/8/8/6

Barbell curl - 8/8/6/6/6

Triceps frech press (staand) 10/10/10/10/10

Squat - 8/8/8/8/8

Legcurl - 10/10/10/8/8

Calf raise - 15/15/15/15/15

Dit moet het dus worden.
Eventueel wil ik di-do nog een half uurtje cardio doen.
Ziet dit er goed uit?
Of word dit teveel? De sportschool eigenaar adviseert 2x in de week, omdat ik zwaar werk heb, maarja ik heb er plezier in dus het liefst doe ik het elke dag natuurlijk:p

tnx!

ziet er netjes uit op zich, ik zou alleen de grootste spiergroepen vooraan plaatsen met de heavy compounds en dus dan naar klein toewerken.

wat voor werk heb je overigens?

mmmm doe je dit met telkens 1 topsetje of zijn dat allemaal werksetjes? als het allemaal werksetjes zijn ga je dit niet lang volhouden (tenzij je veel te lichten gewichten hanteert)

ziet er netjes uit op zich, ik zou alleen de grootste spiergroepen vooraan plaatsen met de heavy compounds en dus dan naar klein toewerken.

wat voor werk heb je overigens?

Oke goede tip bedankt!
Ik werk bij een groothandel die spullen voor fysiotherapie en revilidatie verkoopt.
En dan natuurlijk net in het magazijn dus ik loop de hele dag met pulleys, compressors, gewichten en dat soort spullen te sjouwen.

mmmm doe je dit met telkens 1 topsetje of zijn dat allemaal werksetjes? als het allemaal werksetjes zijn ga je dit niet lang volhouden (tenzij je veel te lichten gewichten hanteert)

Wat je daarmee bedoelt weet ik niet precies, maar het is dus zo dat ik de eerste set opwarm en met 3 sets naar een maximum gewicht opbouw en daarmee de laatste set doe:D

1 topsetje dus, 1 setje met max gewicht.. dus das te doen

Het topic is al wat oud, maar toch.

ik begrijp iets niet helemaal Raymond. Je hebt een trainingspartner, maar geen rust tussen de sets?
Trainen jullie dan naast elkaar ipv NA elkaar ? Want normaal als de partner zijn set doet heeft de andere dus (relatief)rust........

Ben je nog steeds met fullbody bezig?
Of heb je al een mooie split gemaakt?

Terug
Naar boven