XXL Nutrition

Meningen ??

sebaq

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
70kg
Ik ben een zestien jaar en heb zonet een schema voor mezelf gemaakt.
Mijn doel is kracht en massa vergroten. Vooral mijn borst wil ik boosten, want momenteel is het contrast tussen biceps en borst te groot.
Verder let ik niet op mijn voeding, maar ik denk niet dat ik aan spierafbraak doe. Ik eet namelijk heel goed.
Ik doe ook 4 dagen in de week aan cardio ( + 2u LO op school die niet verekend zijn, maar vaak ook niet benoemingswaardig zijn )
Qua materiaal gebruik ik alles van Domyos : 2 halters, 1 bar en de BM 160.

Ik vraag jullie mening, ook tips en trucs zijn welkom Zowel positieve als negatieve commentaar is welkom.
Hou je niet in :). als het maar nuttig voor mij is.

HOELANG HOUD IK BEST PAUZE TUSSEN 2 SETS ????

Maandag
Rug
Deadlifts ( 3 x 12 )
Bent over rows ( 3 x 12 )
Barbell shrugs ( 3 x 12 )
Supermans ( Burn )

Schouders
Shoulder raises ( 3 x 12 )
Seated shoulder raises ( 3 x 12 )
Barbell neck press ( 3 x 12 )

Dinsdag
Buik
Crunches ( 3 x 12 )
Leg raises ( 3 x 12 )
Twist ( 2 x 20 )
+ 1u30 basketbaltraining (cardio )

Woensdag
Biceps
Concentration Curls ( 3 x 12 )
Hammer curls ( 3 x 12 )
Wrist curls (polsen)

Benen
Squats ( 3 x 12 )
Seated leg extension ( 3 x 12 )
Lying leg curl ( 3 x 12 )
Calf raises ( 3 x 30 )
Robe jumping ( 10 min. ) / cycling ( 40-80km , min. 30km/u ) (cardio)

Donderdag
+ 1u30 basketbaltraining (cardio)

Vrijdag Rustdag:D

Zaterdag
Wedstrijd basketball (cardio)

Zondag
Borst
Barbell flat bench press ( 3 x 12 )
Barbell incline bench press ( 3 x 12 )
Dumbbell flys ( 3 x 12 )
Push-ups met bars ( 3 x 20 )

Triceps
Seated tricep extension ( 3 x 12 )
Concentration Extension ( 3 x 12 )

Laatst bewerkt:
Je moet deadlift en squat nog aan je schema toevoegen.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou je die oefeningen willen vervangen , compounds zullen nog altijd voor de meeste massa en kracht zorgen.
ja na wat opzoekwerk en ook wat argumenten van een vriend ben ik overtuigd dat deadlift en squat onderdeel maken van een goed schema, verder nog iets wat mankeert of beter kan in mijn schema ?

Maak squats en deadlifts een CENTRAAL deel van je schema.
Dus niet alleen een onderdeel. Het is de basis. Al het andere is minder belangrijk. Zeker als je 16 bent.

Kijk eens naar het Rippetoe-programma (daar is ie weer!).
Ik persoonlijk doe de squat en deadlift ze elke keer dat ik train.
Dus elke keer zit er tenminste 1 squat, 1 press (benchpress, shoulder press) en een lift (zoals deadlift, bor) in.

nja ik geloof erin dat het ook zonder die compounds kan ...

als ge daar in gelooft moet ge ni traine...
squat, deadlift en bench press, die zijn gewoon essentieel in een trainingschema... als je die ni WIL doen ben je een mietje.
en ik zou toch ook op men voeding letten als ik jou was, voeding is alles.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

trouwens vijf oefeningen voor borst vind ik te veel, 3 voor rug te weinig...
voeg dus deadlift toe aan rug en voor borst doe je: bench press, incline bench press en cable crossovers.

als ge daar in gelooft moet ge ni traine...
squat, deadlift en bench press, die zijn gewoon essentieel in een trainingschema... als je die ni WIL doen ben je een mietje.
en ik zou toch ook op men voeding letten als ik jou was, voeding is alles.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

trouwens vijf oefeningen voor borst vind ik te veel, 3 voor rug te weinig...
voeg dus deadlift toe aan rug en voor borst doe je: bench press, incline bench press en cable crossovers.

Ik heb gistern voor het eerst de deadlift gedaan en deze morgen opgestaan met stijfheid in onderarmen + zijkant van de rug, ik denk wel dat het een goeie oefening is als je goed op je techniek let dus ik steek de compounds in mijn schema.
En op je voeding letten gaat niet voor iemand die op school eet enzo
Wat die rug betreft daar heb ik inderdaad de deadlift gedaan gisteren.
En bij borst zal ik de deadlift weglaten, aangezien ik benchpress al heb.

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Kijk eens naar het Rippetoe-programma (daar is ie weer!).
Ik persoonlijk doe de squat en deadlift ze elke keer dat ik train.
Dus elke keer zit er tenminste 1 squat, 1 press (benchpress, shoulder press) en een lift (zoals deadlift, bor) in.
Maar ik wil geen bodybuilder worden é, ik wil strakke spieren, maar niet opgeblazen zijn.

Maar ik wil geen bodybuilder worden é, ik wil strakke spieren, maar niet opgeblazen zijn.

Dat wil ik ook!
Het programma van Rippetoe heet 'Starting Strength', en daaraan merk je dat dit geen body builder programma is.
Het gaat om het sterker worden van jezelf, niet om het zo groot mogelijk maken van jezelf.

Je moet deadlift en squat nog aan je schema toevoegen.

En waarop baseer jij je dat iedereen moet squatten en deadliften? Het is niet omdat veel mensen op dit forum roepen JE meot DL en je MOET Squatten dat je het ook moet doen. IK wed erop dat er veele grootte fysieken niet Deadliften en squatten.

Ik zou altijd eerst de compounds doen en daarna pas je isolatie. Geen side raises voor je presses doet. Woensdag ook eerst squatten voordat je isolatie doet. Zou bij biceps beginnen met chins.
Ik snap die deadlift op zondag niet, het kan wel, maar waarom niet gewoon op maandag?

Ik zou altijd eerst de compounds doen en daarna pas je isolatie. Geen side raises voor je presses doet. Woensdag ook eerst squatten voordat je isolatie doet. Zou bij biceps beginnen met chins.
Ik snap die deadlift op zondag niet, het kan wel, maar waarom niet gewoon op maandag?
Ja voor chins heb ik geen bar om aan te gangen. Maar inderdaad die deadlifts op zondag zijn niet nodig.

Terug
Naar boven