MuscleMeat

Mensen....bedankt!!!

Even vergeten welke maar een gemeente had er al mee geëxperimenteerd om mensen te verplichten werk aan te nemen onder hun opleidingsniveau wanneer ander werk niet beschikbaar was. Als ze dat niet deden verloren ze het reht op hun uitkering.

Was vorig jaar meen ik op Netwerk.

Ken je de uitslag van dat onderzoek/experiment? Ik vind het een hele goede zaak namelijk :thumbs: Dat mag overal in Nederland per direct ingevoerd worden.

Rotterdam doet toch zoiets, mensen worden begeleid en als ze niets vinden(of gewoon onwil) mogen ze fietsen in elkaar steken of de straten gaan vegen.
Als ze dit dan niet doen verliezen ze deels of helemaal hun uitkering had ik laatst gelezen (of het was iets in die zin)

Even vergeten welke maar een gemeente had er al mee geëxperimenteerd om mensen te verplichten werk aan te nemen onder hun opleidingsniveau wanneer ander werk niet beschikbaar was. Als ze dat niet deden verloren ze het reht op hun uitkering.

Het is allemaal wel nog niet zo makkelijk als gezegd. Als je momenteel een uitkering hebt en je doet werkweigering dan raak je ook het recht op een uitkering kwijt.

Toch vreemd dat er genoeg mensen zijn die niet meewerken aan het vinden/krijgen/houden van werk/opleiding die een uitkering hebben en toch nog gewoon hun geld krijgen.

In de praktijk is het blijkbaar nog wel te omzeilen.

Volgens mij Alkmaar.
Daar moesten mensen langskomen voor hun uitkering.
Kwamen ze langs werden ze aan het werk gesteld. Simpel werk, maar dat vond de gemeente niet erg want ze moesten hun toch betalen.
Velen hadden daar geen trek in en kwamen niet meer opdagen.
En toen hebben ze ook heel veel mensen opgepakt die hun uitkering niet kwamen ophalen.

Rotterdam doet toch zoiets, mensen worden begeleid en als ze niets vinden(of gewoon onwil) mogen ze fietsen in elkaar steken of de straten gaan vegen.
Als ze dit dan niet doen verliezen ze deels of helemaal hun uitkering had ik laatst gelezen (of het was iets in die zin)

Dit geldt al voor heel Nederland vanaf 2006 ofzo... maar werkt het in de praktijk ook zoals gehoopt ?

Voor veel mensen zal de methode werken, dat zeker. Maar voor de mensen die echt niet willen werken gaat dit niet helpen. (die zeggen gewoon dat ze overspannen zijn of dergelijke en ze hoeven niet meer te gaan)

Tja wat is het nou met die wannebee wilders/verdonk aanhangers?
Als een partij teveel geld uitgeeft is het zinloos, als er bezuinigd worden is het ook niet goed.

Pvda is de laatste tijd niet goed bezig, maar Bos moet je zeker niet onderschatten.

Nee zeker niet....hij kan tenslotte nog beter liegen als Ciko en Sisevano bij elkaar.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Bos heeft zijn beste tijd gehad...gelieg en bedrieg...ik ga eerlijk toegeven, wat hij bij P&W uitkraamde stond ik volledig achter, maar toen ik zijn verhaal las in de krant over 1 miljard (!!) teveel berekend met kinderopvang, toen kreeg ik aardig onderbuik gevoelens, en nee ik werd niet ongesteld ofzo.

Zijn gewoon boeven eerste klas.

Dit geldt al voor heel Nederland vanaf 2006 ofzo... maar werkt het in de praktijk ook zoals gehoopt ?

Voor veel mensen zal de methode werken, dat zeker. Maar voor de mensen die echt niet willen werken gaat dit niet helpen. (die zeggen gewoon dat ze overspannen zijn of dergelijke en ze hoeven niet meer te gaan)
Daarom ben ik er zo blij mee dat die controles scherper zijn geworden al worden sommige er de dupe van. Ik heb een tante met een lichte vorm van MS die ook thuis zit te niksen en op een uitkering teert terwijl ze goed in staat is 35 uur per week lichte arbeid te verrichten ondanks haar ziekte.:rolleyes:
Nee zeker niet....hij kan tenslotte nog beter liegen als Ciko en Sisevano bij elkaar.
:roflol:

Hoe bedoel je liegen?De kosten dreigen uit de hand te lopen, dan moet er toch ingegrepen worden of zie ik het verkeerd?Hij heeft als minister van financien te maken met de realiteit, dan kan niet zomaar genegeerd worden.Imo moeten ze gewoon de hyptheekrente aanpakken, daar gaat teveel naartoe imo.

Hoe bedoel je liegen?De kosten dreigen uit de hand te lopen, dan moet er toch ingegrepen worden of zie ik het verkeerd?Hij heeft als minister van financien te maken met de realiteit, dan kan niet zomaar genegeerd worden.Imo moeten ze gewoon de hyptheekrente aanpakken, daar gaat teveel naartoe imo.

Als je tijdens de verkiezingen loopt rond te schreeuwen dat je de kinderopvang goedkoper wilt maken cq gratis wilt maken, dan valt dit onder kiezersbedrog. Simpel. Maar goed, dat waren we inmiddels wel bekend.

Ik dacht dat het rechtse volk juist stond voor zelfbeschikking, onafhankelijkheid, individuele vrijheid en nihile inbreng van de overheid, dan zou een volledige loslating van kinderopvang toch zeker als muziek in de oren moeten klinken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je tijdens de verkiezingen loopt rond te schreeuwen dat je de kinderopvang goedkoper wilt maken cq gratis wilt maken, dan valt dit onder kiezersbedrog. Simpel. Maar goed, dat waren we inmiddels wel bekend.

Hij moet toch compromieen sluiten.Pvda heeft 33 zetes en niet alle 80.Je kan wel ideeen of praatjes hebben, maar als je echt iets wil doen zal het niet zo makkelijk gaan.

Je zegt dat je hem bij PW hebt gezien, dan heb je dus ook zijn uitleg over verkiezingsbeloften gehoord.

Hij moet toch compromieen sluiten.Pvda heeft 33 zetes en niet alle 80.Je kan wel ideeen of praatjes hebben, maar als je echt iets wil doen zal het niet zo makkelijk gaan.

Je zegt dat je hem bij PW hebt gezien, dan heb je dus ook zijn uitleg over verkiezingsbeloften gehoord.

Klopt, ware het niet dat de PvdA met zijn 33 zetels helemaal niks waar maakt. 33 is toch nog steeds aardig wat.

Toch als beseft dat Bos zowel cum laude is afgestudeert in economie als politicologie dan verwacht je toch wat. Maar is het dan zijn onkunde of is het verschrikkelijk moeilijk om zoveel mensen in verschillende richtingen tevreden te stellen? En inderdaad 33 zetels houdt in dat je de hele dag deals moet sluiten om maar een klein beetje vooruit te kunnen komen. Maar de laatste tijd maken ze nou niet echt reclame nee die PVDA. Ach eigenlijk geldt dat voor ongeveer alle partijen..

Wat is de PvdA toch een fantastische partij.

De VVD is overigens voor gratis kinderopvang, zodat alle opgeleide vrouwen hun talenten ook volledig kunnen benutten op de arbeidsmarkt. Betaalt zich weer terug in belasting en economische groei.

Niet waar,doordat er vrouwen zijn die nu doorleren en voor carriere kiezen gaat de bevolkingsgroei achteruit in nederland.
Het is nu al niet meer mogelijk om de volgende generatie die met pensioen gaat op te vullen.Houd dus in dat we dat gat moeten opvulen met mensen uit het buitenland.
Het moet juist gestimuleert woorden dat gezinnen meer kinderen gaan maken.
Een vrouw moet weer vrouw woorden zoals de natuur dat gewild heeft,en de man is de jager.

Klopt, ware het niet dat de PvdA met zijn 33 zetels helemaal niks waar maakt. 33 is toch nog steeds aardig wat.

Hij heeft het generaal pardon gekregen, donner kan niks doen aan het ontslagrecht omdat pvda het tegenhoudt.Bovendien wordt de kinderopvangregeling niet helemaal afgeschaft, maar wat bijgewerkt.Budget is nog steeds hoger dan bij de vorige kabinetten.En zo zijn er nog wat dingen die hij heeft gekregen.

Natuurlijk heeft ie wel wat moeten slikken, maar dat komt omdat cda ook 10 meer zetels heeft.

graag gedaan

Terug
Naar boven