XXL Nutrition

Mentale strijd van BB

jbrwjan

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Hoe gaan jullie om met het mentale deel van bb? Vooral met de keuzes die je hebt zoals repranges, schema's, van je vaste routine afstappen om iets nieuws te proberen, tijdje rust nemen, uberhaupt door blijven gaan met bb, avondje zuipen of helemaal strict doen, etc.
En dan nog dag in dag uit constant nadenken over je eten, training, rust, alles opzij zetten voor je sport. En 's-avonds rondlezen om maar zoveel mogelijk info te verzamelen om weer in je trainingsmethode toepassen.
Hoe gaan jullie met dit mentale deel van bb en hoe houden jullie het vol? Heb zelf namelijk dat ik hier echt nachten van wakker kan liggen.

Gr Jan

Het is 1 van de aspecten waardoor ik het een heerlijke sport vind...

Volhouden doe je door er vooral niet te obsessief mee bezig te zijn...

Mentaal is het soms zooo k*t dat het gwn een MIND**** is haha( van oh shit ik kan niet mee want kmoet dan eten), maarja je moet er wat voor over hebben. + de gedachten, terwijl jij aan het feesten/drinken ben is er iemand op deze wereld op dezelfde tijdstip die keihard zit te trainen/eten om vooruit te gaan terwijl jij achteruit gaat:p

dat helpt tenminste bij mij

Hallo allemaal,

Hoe gaan jullie om met het mentale deel van bb? Vooral met de keuzes die je hebt zoals repranges, schema's, van je vaste routine afstappen om iets nieuws te proberen, tijdje rust nemen, uberhaupt door blijven gaan met bb, avondje zuipen of helemaal strict doen, etc.
En dan nog dag in dag uit constant nadenken over je eten, training, rust, alles opzij zetten voor je sport. En 's-avonds rondlezen om maar zoveel mogelijk info te verzamelen om weer in je trainingsmethode toepassen.
Hoe gaan jullie met dit mentale deel van bb en hoe houden jullie het vol? Heb zelf namelijk dat ik hier echt nachten van wakker kan liggen.

Gr Jan

Kijk je stats en kijk hoe serieus ue bent, chill out, eenkeer cheaten of een keer zuipen boeit niet. Bekijk het in grote lijnen man. Niet zo obsessief zijn, is nergens goed voor

• Topic Starter Topic Starter
Kijk je stats en kijk hoe serieus ue bent, chill out, eenkeer cheaten of een keer zuipen boeit niet. Bekijk het in grote lijnen man. Niet zo obsessief zijn, is nergens goed voor

Wat bedoel je dan met mijn stats? Klopt idd dat het geen obsessie moet worden, maar het is lastig om een middenweg te vinden. Aan de ene kant wil je zoveel mogelijk gainen maar aan de andere kant ook gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Heb nu zelf bijvoorbeeld 2 maanden lekker vakantie geviert, bijna niet getraind en slecht gegeten maar kijk er nu wel weer op terug dat het zonde is van mijn gains

Ik vind BB een heerlijke sport, maar je moet ook genieten van het leven hé kerel. Ik vind dat als ik doordeweeks goed heb getraind, goed aan voedingsschema heb gehouden enz. ik het best verdien om zaterdagavond met vrienden te gaan stappen, inclusief alcohol. Dan groei ik maar ietsje minder snel en doe ik er een halfjaar langer over.

alles aan de kant voor bb? lol wut

okay ik was in het begin ook zwaar obsessief maar af en toe wat junken met vrienden of zuipen etc. moet gewoon kunnen, wat jonggeleerd zegt zolang het in grote lijnen maar in orde is en je je 100% geeft in de gym.

Zie nu met opkomende gains, lekkerder eten en een goed schema echt het plezier in van BB :D

Zolang ik geen prof bb'er ben zie ik geen reden waarom ik niet zo nu en dan zou kunnen stappen, cheaten en leuke dingen doen met vrienden/vriendin.

Dit moet kunnen. Tevens vind ik werk/studie belangrijker dan op amateur niveau bodybuilden. Dit zal altijd voor gaan en daar pas ik mijn trainings/eetschema dan ook op aan.

Ik drink uberhaupt niet vaak of veel meer tegenwoordig maar in de bulk maak ik me niet zo druk om een biertje meer of minder.... in de cut is het uiteraard een ander verhaal maar in de bulk ben ik niet zo streng voor mezelf.

Als ik wakker word is het eerste wat in me kop komt, VANDAAG ****ING TRAINEN, de hele dag blijft het door me kop dwalen en het geeft mij de concentratie en energie om s'avonds flink te zwoegen. Ik verplicht mezelf om te trainen, als ik niet met die gedachte rond loop heb ik al gauw van, **** it vanavond lekker chillen, naar vrienden blabla.
Het eten is gewoon automatisme, doe d'r geen moeite voor.
En Zaterdagavond gewoon flink zuipen en scheit aan alles.

Liever wat minder kennis over BB dan over elk klein dingetje te liggen mierennken. Zoals Kai Green ook in zijn vid vertelt; dat de meeste te moeilijk doen over dingen die weinig invloed hebben op je progress, het beste is gewoon om consequent te blijven eten/trainen/slapen en niet moeilijk gaan doen of je bepaalde supps nodig hebt of bepaalde producten minder zou moeten eten. Minder mierennken, just ****ing do it.
Velen krijgen het al niet voor mekaar om fatsoenlijk te blijven eten/trainen/slapen, maar wel geld aan supps of belachelijke dingen uit te geven.
I'm sticking to the basics and it works just fine :)

Wat bedoel je dan met mijn stats? Klopt idd dat het geen obsessie moet worden, maar het is lastig om een middenweg te vinden. Aan de ene kant wil je zoveel mogelijk gainen maar aan de andere kant ook gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Heb nu zelf bijvoorbeeld 2 maanden lekker vakantie geviert, bijna niet getraind en slecht gegeten maar kijk er nu wel weer op terug dat het zonde is van mijn gains

herken dit gevoel heeel erg. heb de laatste drie maanden niet/nauwelijks getraind en slecht gegeten en veel gedronken. zit zelf ook met een mind ****. aan de ene kant verlang je naar t gevoel om weer te groeien. aan de andere kant is gewoon schijt hebben.aan je voeding ook echt heeeeerlijk

herken dit gevoel heeel erg. heb de laatste drie maanden niet/nauwelijks getraind en slecht gegeten en veel gedronken. zit zelf ook met een mind ****. aan de ene kant verlang je naar t gevoel om weer te groeien. aan de andere kant is gewoon schijt hebben.aan je voeding ook echt heeeeerlijk

het is gewoon een afweging lange termijn/korte termijn ;)

• Topic Starter Topic Starter

Het is idd echt een mind****. Ik ga denk doordeweeks gewoon strict bezig zijn, en in het weekend wat losser en 1x per maand lekker zuipen. Al is het lastig om weer lekker los te doen als mensen weer zeggen dat je zo breed bent/ grote armen hebt terwijl je nog veel groter wil worden. Heb ook wel in de gaten dat als je iets losser doet dat je het ook langer volhoud, en als je constant strikt traint je het ineens zat bent

de motivatie die mij door laat gaan met dit deel is dat ik het goed wil doen want je lichaam is belangrijk en je doet het om gespierd te worden en niet om blesures op te lopen. ook kun je samen trainen met iemand en die het werk laten doen net zoals mijn trainings maat mij daarvoor gebruikt.
gr

ps. waarom heeft iedereen het over afzien en dat ze weer willen genieten?
het trainen opzich is voor mij genieten en tevreden in de spiegel kunnen kijken, anders dan een paar uur per in het weekend kunnen genieten en je doordeweeks k*t voelen. het is net wat je zelf belangrijk vind maar als je bb'en afzien vind denk ik dat je beter kan stoppen.

Laatst bewerkt:
idd.. bb hoort geen afzien te zijn, behalve als je blessures ofzo hebt maar je moet er toch plezier in hebben

't enige k*tte bij mij is af en toe vreetbuien als er een keer wat ongezonds op tafel staat (bij een feestje ofzo) wat ik normaal nooit eet. Dan kan ik echt makkelijk 2000-3000 kcal aan rommel wegwerken.

idd zie af en toe ook mijn broertje friet bakken of een hele doos met koek staan, just resist

elke keer als er iets lekkers staat denk je gewoon aan het doel wat je wilt bereiken en dat helpt een hele hoop, mischien is het ook niet een slecht idee om een foto van je doel op je mobiel te zetten. verder mag je wel eens wat pakken maar hou je dan wel in de hand dan is het ook niet zo een groot probleem

Ik heb soms wel wat moeite met het eten maar het trainen vind ik heerlijk. Kijk bijna altijd de hele dag uit naar me training. Behalve als ik echt moe ben dan.

Terug
Naar boven