AndroidHealthClinic

Mentale strijd van BB

Wat betreft schema's ed; trainingen een paar weken vooruit plannen. Dan denk je er één keer over na. Vervolgens voer je het uit en evalueer je. Dan hoef je niet elke training er weer over na te denken dus dat scheelt al een hoop. De overdosis aan (vaak ook nog eens tegensprekende) informatie op internet is inderdaad erg irritant, maar probeer gewoon veel en leer van je ervaring. Hele schema's overnemen heeft vaak geen zin. BTW ik train geen BB maar het mentale aspect komt op hetzelfde neer.

Mentaal is het soms zooo k*t dat het gwn een MIND**** is haha( van oh shit ik kan niet mee want kmoet dan eten), maarja je moet er wat voor over hebben. + de gedachten, terwijl jij aan het feesten/drinken ben is er iemand op deze wereld op dezelfde tijdstip die keihard zit te trainen/eten om vooruit te gaan terwijl jij achteruit gaat:p

dat helpt tenminste bij mij

Je wil toch niet zeggen dat je niet mee weg gaat met je vrienden omdat je anders een maaltijd zou missen? Als dat zo is dan ben je er imo veel te hard mee bezig.

En als je je dagen goed plant dan heb je tijd zat om nog uit te gaan en tja drinken...Sommige mensen hebben het nodig om zich te amuseren. Je kan perfect uitgaan zonder alcohol te drinken. Just my opinion!

Je wil toch niet zeggen dat je niet mee weg gaat met je vrienden omdat je anders een maaltijd zou missen? Als dat zo is dan ben je er imo veel te hard mee bezig.

En als je je dagen goed plant dan heb je tijd zat om nog uit te gaan en tja drinken...Sommige mensen hebben het nodig om zich te amuseren. Je kan perfect uitgaan zonder alcohol te drinken. Just my opinion!

Precies, of je neemt in zo'n geval een goede eiwitreep mee? Zo, nu eerst ff 6 tosti's naar binnen werken..

Het is maar net hoe je ermee omgaat, een trainingsmaatje van mij kwam met een verhaal, dat hij vergeten was kwark te vreten voor het slapen, schrok hij rond 3u 's nachts wakker, rende hij naar de keuken en vrat binnen 3min 500gr kwark op en rende weer naar bed:roflol: om vervolgens heel de nacht over kwark te dromen:roflol:

Volhouden doe je door er vooral niet te obsessief mee bezig te zijn...

+1

Maar voordat je zo ver bent dat het obsessieve los kunt laten ben je een paaaaaaaaaaar jaar verder. Je moet zowiezo eerst door krijgen dat je obsessief bezig bent :)

Precies, of je neemt in zo'n geval een goede eiwitreep mee? Zo, nu eerst ff 6 tosti's naar binnen werken..

Weet niet of je serieus bezig bent maar als ik uitga dan ga ik uit en dan neem ik geen eiwit repen of shakes of iets mee. Kom op zeg, precies of die ene eiwitreep op die bewuste dag gaat uit maken of je spier bij krijgt of niet.

Trouwens die ene eiwitreep zal die 10+ alcohol consumpties echt niet teniet doen :)

voedings is het moelijkste, trainen heb ik totaal geen last van. met gebrekkig motivatsie

opzich heb ik met geen van bijde last ik kijk echt nu al weer uit om morgen weer te knallen, heerlijk

eten is voor mij ook niet het probleem, en als ik een dag weg ga met fam of wat dan ook los ik dat meestal op met of een shake of boterhammen anders skip ik gwn effe

over stappen en drinken word het iets moeilijker ik ben echt verslaaft aan wisky(ja ik weer dat ik 17 ben) maarja doorgaans lukt het me prima om er vanaf te blijven

Nadat ik erachter kwam dat meal timing, meal frequency en de hele rotzooi weinig uitmaakt (weet niet hoe t pre contest ligt) en de vooruitgang niet veranderde leef ik een stuk makkelijker, hoewel mn vp nog wel eens aan de loop gaat, maar dat gebeurt slechts als je je kcal niet elke dag goed bij houdt.

Weet niet of je serieus bezig bent maar als ik uitga dan ga ik uit en dan neem ik geen eiwit repen of shakes of iets mee. Kom op zeg, precies of die ene eiwitreep op die bewuste dag gaat uit maken of je spier bij krijgt of niet.

Trouwens die ene eiwitreep zal die 10+ alcohol consumpties echt niet teniet doen :)

Gewoon een eiwitreepje in de auto voor als je weer naar huis rijdt lijkt me redelijk toch ? Beter dan dat je McDonalds voer gaat wegvreten

• Topic Starter Topic Starter
moet je hierin gelijk geven.

Ik weet dat mijn stats natuurlijk niet indrukwekkend zijn, maar juist daarom wil ik zoveel mogelijk gainen zodat ik wel goede stats krijg. Doel is om over 3 jaar 90 kg te wegen (natty) dus moet dan denk ik behoorlijk strikt zijn

Ik weet dat mijn stats natuurlijk niet indrukwekkend zijn, maar juist daarom wil ik zoveel mogelijk gainen zodat ik wel goede stats krijg. Doel is om over 3 jaar 90 kg te wegen (natty) dus moet dan denk ik behoorlijk strikt zijn

ik zou sommige dingen niet al te serieus nemen bro,
eet goed, maak je maaltijden klaar en wees voorbereid op je trainingen. dat is he tbeste wat je kan doen.

• Topic Starter Topic Starter
ik zou sommige dingen niet al te serieus nemen bro,
eet goed, maak je maaltijden klaar en wees voorbereid op je trainingen. dat is he tbeste wat je kan doen.

Oke, ik dacht namelijk dat er enorm veel dingen belangrijk waren als je iets langer traint, zoals repranges en schema's aanpassen, kijken waar je lichaam het best op reageerd, geen alcohol, etc. Ik ga nu weer een goed voedingsschema maken (eerst weer keuzes maken hoeveel kcal ik boven me onderhoud zit, ekv verhoudingen, enz) en dan gewoon lekker weer trainen en er plezier in krijgen.

Nee man zo belangrijk is het constant aanpassen van schema's en repranges echt niet, het belangrijkste qua trainen is dat je hard genoeg traint. Dat is het belangrijkste.

Als je niet hard genoeg traint met een goed schema bereik je nog niet veel. Maar train je echt hard op een minder goed schema zul je toch gains hebben.
Hoe vaak zie je niet filmpjes of gasten in de sportschool met een slechte uitvoering of schema's die toch duidelijk goede gains gemaakt hebben? Vaak wordt er dan commentaar geuit in de zin van 'Moet je hem zien! Dat is maar 3/4e ROM! Zo kan ik ook wel flyes met 26kg doen' of 'Kijk zn benen, zeker 55 cm maar wel 44cm armen!' So what? Hij heeft wel die 44cm armen, dankzij het harde trainen.

Verandering van spijs doet eten... Geld dus ook voor trainingen, variatie in zowel oefeningen als sets&reps werkt dus wel degelijk! Niet alleen om zoveel mogelijk verschillende spiergroepen en delen van spieren aan te spreken, maar ook om het leuk te houden voor jezelf. Net als met vreten, elke dag kip&rijst komt me ook mijn neus uit na 2 weken. Daarnaast krijg je met alleen dat krachtvoer ook niet alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt.

Iedereen mag zijn/haar eigen manier erop nahouden uiteraard, maar voor mij is variatie in alles wat met BB te maken heeft gewoon KEY!

Oke, ik dacht namelijk dat er enorm veel dingen belangrijk waren als je iets langer traint, zoals repranges en schema's aanpassen, kijken waar je lichaam het best op reageerd, geen alcohol, etc.
Enorm veel dingen belangrijk valt wel mee imo. Natuurlijk heeft het allemaal meerwaarde en moet je die dingen niet verwaarlozen.

Ik vind het helemaal geen opgave, het is gewoon waar je voor kiest en ik voel me er uitermate prettig bij. Je kunt ook problemen maken waar ze niet zijn.......

Ik cheat wel eens, ja. Ik heb een cheatmaaltijd wekelijks. Maar ik probeer men voedingsschema zo clean mogelijk te maken.

Ik ga niet vaak uit maar als ik uitga drink ik niet. Ik heb nooit veel gedronken, en nu helemaal niet. Ik heb het niet nodig om plezier te hebben.

Ik word niet depressief als ik een maaltijd mis. Of ik maak me niet druk over: "doe ik nu 3x8 met gelijk gewicht of oplopend, wat zou betere gains geven".
Ik volg gewoon men schema. En nee, ik leef niet heilig volgens men voedingsschema. Ik weeg niet men rijst af en begin te flippen omdat het maar 99gr is i.p.v 100.

Maar teveel mensen denken: o je junkt niet graag en zuipt je niet in coma. Je bent obsessief bezig. wtf

voor de rest denk ik hetzelfde als Beaudien.

Terug
Naar boven