Fitness Seller

Mentale strijd van BB

Lekker mn ding doen. Doordeweeks goed vreten en in het weekend wat pilsen
Heb ondertussen toch al meer massa/kracht dan de gemiddelde en ben geen bber

Weeg mn voeding ook niet af, zoveel mogelijk vant goeie naar binnen proppen

Oke, ik dacht namelijk dat er enorm veel dingen belangrijk waren als je iets langer traint, zoals repranges en schema's aanpassen, kijken waar je lichaam het best op reageerd, geen alcohol, etc. Ik ga nu weer een goed voedingsschema maken (eerst weer keuzes maken hoeveel kcal ik boven me onderhoud zit, ekv verhoudingen, enz) en dan gewoon lekker weer trainen en er plezier in krijgen.

natuurlijk mag je geen alcohol absoluut niet uitzonderingen van oud en nieuw en verjaardag kan maar alcohol verpest je spieropbouw. verder zijn er om goed aan te komen niet meer dingen dan goed je eten plannen en heel hard trainen, een site met tips die je wel kunt gebruiken over trainen is: http://www.simplyshredded.com/
doe je best man met de juiste instelling haal je je doel

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor het meedenken, heeft me echt goed gedaan!

Volhouden doe je door er vooral niet te obsessief mee bezig te zijn...

Wat mijn hobby ook is ik ben er na een tijdje altijd obsessief meebezig. Bodybuilding past echt perfect bij mij.

---------- Post toegevoegd Fri 12 Oct 2012 om 23:14 ----------

natuurlijk mag je geen alcohol absoluut niet (...)

Alcohol is vooral slecht voor het herstel en de prestaties, en dit hangt dan ook sterk af van persoon tot persoon. Ik laat het drinken als ik de volgende dag plan te gaan trainen want bij mij gaat het dan echt rot slecht.
Maar als je goed je dieet en trainingsschema aanhoudt dan gaat drinken dit niet te niet doen.

Nadat ik erachter kwam dat meal timing, meal frequency en de hele rotzooi weinig uitmaakt (weet niet hoe t pre contest ligt) en de vooruitgang niet veranderde leef ik een stuk makkelijker, hoewel mn vp nog wel eens aan de loop gaat, maar dat gebeurt slechts als je je kcal niet elke dag goed bij houdt.

Meal timing maakt wel uit, meal frequency alleen niet. Eet je in 3 brokken, perfect, maar doe het dan rond consequente tijdstippen want het verloop van je hormoonspiegels doorheen de dag wordt hierop afgesteld.

Srs? Shit :(

Niet te veel over na denken (tenzij je een competitief bier bent ofc). Maak een mooi reisschema voor jezelf, verander em om de 8 weken oid. Stop jezelf de hele dag vol met clean eten. En als het weekend is en je gaat naar de kroeg, trakteer je zelf dan op een lekker biertje (of 2, 3..10). Je zal prima geinen op deze manier en op een leuke manier bezig zijn met de sport.

Nadat ik erachter kwam dat meal timing, meal frequency en de hele rotzooi weinig uitmaakt (weet niet hoe t pre contest ligt) en de vooruitgang niet veranderde leef ik een stuk makkelijker, hoewel mn vp nog wel eens aan de loop gaat, maar dat gebeurt slechts als je je kcal niet elke dag goed bij houdt.
Als ik ga rommelen met de timming, dan merk ik dat wel degelijk, vooral aan mijn energie. En energie beïnvloed weer mijn training, en dagelijks leven.
Ik heb de hele dag genoeg energie, ik kan tijdens mijn trainingen knallen, mijn vet daalt en mijn gewicht blijft hetzelfde. Ofwel, ik win massa. Voor minder doe ik het niet. Maar voor mij is timing wel één van die factoren om dat te kunnen vasthouden.

Maar voor iemand die (ver) boven zijn behoeftes zit, zal de timing minder uitmaken. Maar om daarom nu te zeggen dat de hele rotzooi weinig uitmaakt? Lijkt me dat zoiets alleen maar verwarrend is voor mensen die net beginnen en het wel graag zo goed mogelijk willen doen.

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 08:41 ----------

Volhouden doe je door er vooral niet te obsessief mee bezig te zijn...
Wanneer is het obsessief, en wanneer is het een andere levensstijl?

Ja, wist niet dat 't wel uitmaakte voor je vooruitgang. :)
Dat je je energieker voelt als je een betere meal timing hebt geloof ik graag.

hoe serieuzer je bent, hoe meer resultaat.

Niks mis met 1 smokkel meal in de week, als de rest maar schoon is;)

Ja, wist niet dat 't wel uitmaakte voor je vooruitgang. :)
Dat je je energieker voelt als je een betere meal timing hebt geloof ik graag.
Minder energie is toch al snel een slechtere training?
En minder energie over de rest van de dag maakt alles zwaarder, ook je dieet. Toch?

Ik lees wel twee uitersten in dit topic.

Een keer een meal missen maakt niet uit. Al vraag ik me wel af hoe je een meal kan 'missen'? Of je nou met 3x eet of 6x... Zolang je maar je kcals binnen krijgt. En eet je een keer een dag wat minder dan is het nog geen ramp.

En alleen maar clean eten is ook onzin. Wat suiker na je training is van harte welkom. En een koekje of stukje taart hier en daar is ook geen probleem. Ook in de cut niet. Zolang je de TEF maar in acht neemt.

Wat ik echter niet kan begrijpen is dat sommigen elk weekend zich klem zuipen. Ik vind een biertje of een whiskey op z'n tijd lekker. Een kleine hoeveelheid sterke drank heeft nog beperkte gunstige bijwerkingen ook. Maar 10 bier? Dat zijn aardig wat kcals die je zo weg werkt. Ook lekker voor je lever als je dat op regelmatige basis doet...

Voor je gains is het ook niet best. De eerste twee jaar zal het niet zo heel veel uitmaken, maar als je een goede basis hebt neergezet en je kan misschien nog maar 2kg of zelfs 1kg per jaar vvm winnen... Tsja, te veel alcohol gaat dat wel degelijk in de weg zitten. En dan is het geen kwestie meer van 'dan doe ik er een half jaartje langer over'. Nee, dan komen die gains gewoon niet meer.

Dus nee, obsessief gedrag in de zin van 'ik moet elke 3 uur eten', 'ik mag geen alcohol' en dergelijke is imo niet gewenst, maar een zekere mate van zelfbeheersing met onder anderen betrekking tot alcoholconsumptie is gewenst. Imho!

Ik denk er niet teveel over na. Gewoon zwaar trainen, beetje fatsoenlijk eten, meer niet.

Ik denk er niet teveel over na. Gewoon zwaar trainen, beetje fatsoenlijk eten, meer niet.

Dit.

Je kan er gerust wel mee bezig zijn, maar geen obsessie maken dan houd je het prima vol!

Laat je af en toe een keertje lekker gaan, en af en toe wat strenger. Have fun, thats what its all about.

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 14:22 ----------

Iedereen bedankt voor het meedenken, heeft me echt goed gedaan!

Alcohol is trouwens wel echt slecht voor je gains.

maat van me heeft epic genes en kan wekelijks drinken maar is toch buff, maar ik zelf drink nog maar max 1x per maand. Enigste opoffering die je wss zult moeten maken zonder super genen als je goede gains wilt zien.

Eerste 2 jaar dat ik alles op een rijte kreeg wbt bodybuilding (voeding, training etc.) echt een klooster leventje gehad.
Zag toen ik me voeding op orde had, ik begon te gainen en sloeg min of meer door. Niet meer uitgaan, geen alcohol, geen random shit doen waardoor ik een maaltijd over moest slaan of in het ergste geval niet kon trainen.

Ik miste geen maaltijd, geen training gemist' doordeweeks niet en in het weekend niet.
Uit eindelijk een zeer vervelende blessure gehad, waardoor ik een jaar lang gestopt was met bodybuilding
Nu alweer lange tijd aan het knallen, serieus en dedicated? Ja absoluut! Obsessief? Hell no.

Me maaltijden maak ik gewoon lekker, ipv alles droog te eten.
Vrijdag en in het weekend, stappen en leuke dingen doen met me maatjes.
Kan ik een keer niet eten? So be it. Eet ik later wel wat meer.

Heb gemerkt dat je snel door kan slaan in deze sport, denk dat het iets is wat jezelf moet ondervinden.

Eerste 2 jaar dat ik alles op een rijte kreeg wbt bodybuilding (voeding, training etc.) echt een klooster leventje gehad.
Zag toen ik me voeding op orde had, ik begon te gainen en sloeg min of meer door. Niet meer uitgaan, geen alcohol, geen random shit doen waardoor ik een maaltijd over moest slaan of in het ergste geval niet kon trainen.

Ik miste geen maaltijd, geen training gemist' doordeweeks niet en in het weekend niet.
Uit eindelijk een zeer vervelende blessure gehad, waardoor ik een jaar lang gestopt was met bodybuilding
Nu alweer lange tijd aan het knallen, serieus en dedicated? Ja absoluut! Obsessief? Hell no.

Heb gemerkt dat je snel door kan slaan in deze sport, denk dat het iets is wat jezelf moet ondervinden.

Komt bekend voor :)

• Topic Starter Topic Starter

Dit had ik dus ook, veel te obsessief bezig zijn met bb. Nu heb ik de balans kunnen vinden tussen bb en lekker leven. Eerst 1x per maand alcohol maar nu een paar maanden niet meer door roacutane. Verder doe ik ook niet zo moeilijk met me voeding, als ik me kcal maar binnen krijg. Merk dat ik het nu veel beter volhoud, alleen nu nog gaan gainen :D

Kap met die bullshit over je moet wel genieten van je leven, andere bepalen niet waar jij van geniet. Als jij ervan geniet om obsessief bezig te zijn met bodybuilden, niet te zuipen, niet te feesten en alles op alles zet dan moet jij dat doen.

Anderen zullen dat zien als niet leven, maar het is gvd jou leven bepaald zelf wat je wilt!

Terug
Naar boven