XXL Nutrition

Meten van vetpercentage

Voycon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
81kg
Beste forumleden,

Ik ben niet in het bezit van een huidplooimeter en gebruik altijd een meetlint, maar hoe nauwkeurig is dit?

Zelfs een impedantiemeting is beter dan een meetlint.
Meetlint is natuurlijk prima om omtrek van je armen e.d. te meten maar als je armen hebt van 40cm kan je of dik gespierd zijn of gewoon een ****ing papz*k zijn.

Dus aan een meetlint heb je niet zoveel.
Koop gewoon een huidplooimeter, kost maar een 10tje joh.

Ik zou altijd gaan voor een huidplooimeting, dan weet je waar je aan toe bent...

Hoe deed je dat met een meetlint?

Ot huidplooimeter, of bij je gym

Hoe deed je dat met een meetlint?

Ot huidplooimeter, of bij je gym

Hoop dat je dan ook met een huidplooimeter bij de gym bedoelt. Meeste gyms bieden een meting aan op basis van impedantie met zo'n prullige weegschaal. Heb je geen fluit aan.

Haha ja ofcourse

Ik heb een huidplooimeter Maar kan nergens duidelijke Instructies vinden.

@Valadinz, op de sportschool ben ik gemeten op andere posities. Biceps, triceps, onderrug en bij me schouderblad.. raad je die locaties van de video aan?

@Valadinz, op de sportschool ben ik gemeten op andere posities. Biceps, triceps, onderrug en bij me schouderblad.. raad je die locaties van de video aan?

Het meest accurate is als je de volgende 7 volgende locaties meet;

Chest
Abdominal
Thigh
Tricep
Subscapular
Suprailiac
Mixadillary

Daarna een 4 puntsmeting wat dus van de video is;

Abdominal
Thigh
Tricep
Suprailliac

Vind onderrug schouderblad triceps en biceps een beetje raar, je neemt je hele benen en buik daar niet eens in mee.

Heb je een formule van hoeveel punten je meet met hoeveel mm, met als uitkomst je %. Ik heb namelijk alleen een tabel voor 3 punts

Thankss

Weegschaal plus huidplooimeter, kost bijna niets en anders op de sportschool met huidplooimeter.

Terug
Naar boven