Fitness Seller

Shocking News MH7 vanuit Amsterdam neergeschoten boven Oekraïne

Experts toegang rampplek ontzegd
Zeven Nederlandse politie-experts zijn in Oost-Oekraïne tegengehouden. Ze wilden het rampgebied bezoeken maar vanwege gevechten en onrust in de regio mochten ze niet verder.

Waar ze precies werden tegengehouden, is niet duidelijk. De zeven zouden vier ander forensische experts van het Team Forensische Opsporing (LTFO) gaan aflossen.

Ook de leden van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, die vannacht in Charkov aankwamen, kunnen vandaag waarschijnlijk nog niet naar het rampgebied. Dat heeft ook te maken met de veiligheidssituatie, zegt correspondent David Jan Godfroid, die in de regio is.
Gevechten

Godfroid zegt dat op de belangrijke weg tussen Donetsk en Slavjansk meldingen zijn over zware gevechten.

Gisteren waren er wel twee Nederlandse politie-experts in het gebied van de ramp. Onder begeleiding van gewapende separatisten konden zij hun werk doen. De politie-experts houden zich vooral bezig met het bergen van lichamen.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

OVSE wil drones in Oekraïne
De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) wil onbewapende camera-drones inzetten in Oekraïne om de situatie op de grond beter in de gaten te houden. De machines moeten vooral een bewakingstaak krijgen.

De drones zullen op een hoogte van ongeveer 4 kilometer vliegen. Ze kunnen bewegende objecten herkennen op een afstand van maximaal 10 kilometer.

OVSE-voorzitter Didier Burhalter wil de drones onder meer inzetten in het grensgebied tussen Oekraïne en Rusland. Zowel Oekraïne als Rusland hebben daarmee ingestemd, zegt de OVSE.

Eergisteren besloot de OVSE 16 waarnemers te sturen naar twee controleposten aan de grens met Rusland. Er waren al 230 OVSE-waarnemers in Oekraïne. Enkelen van hen zijn betrokken bij het onderzoek naar de crash van MH17.

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:13 ----------

Invade Russia?? Mag hopen van niet...

Brzezinski heeft het ook al constant gehad over het gevaarlijke dreigende Rusland.
En dat de troepen daar versterkt moeten worden o.a. Oekraïne/Polen waar ze dus ook de laatste tijd mee bezig zijn geweest.
Ik wil niet gaan ''doom'' denken maar, de kans is groot dat daar een conflict gaat komen waar heel Europa bij betrokken raakt.
Ongeacht of Rusland de agressor is of de VS met de EU, de media propageert het toch wel weer op een manier zodat het volk het slikt.

Ongeacht of Rusland de agressor is of de VS met de EU, de media propageert het toch wel weer op een manier zodat het volk het slikt.

Ik heb niet het idee dat de media in NL onder controle van de overheid staan, zie jij dit anders of begrijp ik het niet?

Ik heb niet het idee dat de media in NL onder controle van de overheid staan, zie jij dit anders of begrijp ik het niet?

Hier heb ik nooit goed onderzoek naar gedaan.
Het zal niet zo erg zijn als de media in de VS en Rusland, maar onafhankelijk zijn ze sowieso niet.
En Nederlandse media neemt toch het meeste over van de grote Amerikaanse media.
Je ziet het nu ook, de Nederlandse media heeft vooral Rusland beschuldigt, daarna vooral met de rouw bezig geweest en toen is de MH17 ''hype'' eigenlijk een beetje verdwenen.
Echte duidelijke onderzoeksresultaten heb ik niet in onze media gezien, ook de belangrijke vragen worden niet gesteld.

Hier heb ik nooit goed onderzoek naar gedaan.
Het zal niet zo erg zijn als de media in de VS en Rusland, maar onafhankelijk zijn ze sowieso niet.
En Nederlandse media neemt toch het meeste over van de grote Amerikaanse media.
Je ziet het nu ook, de Nederlandse media heeft vooral Rusland beschuldigt, daarna vooral met de rouw bezig geweest en toen is de MH17 ''hype'' eigenlijk een beetje verdwenen.
Echte duidelijke onderzoeksresultaten heb ik niet in onze media gezien, ook de belangrijke vragen worden niet gesteld.

Dit is meer onvermogen dan onwil heb ik het idee.
Je hebt gelijk dat er nog wel wat vragen overblijven en nog een hoop bewijzen ontbreken.

Dit is meer onvermogen dan onwil heb ik het idee.
Je hebt gelijk dat er nog wel wat vragen overblijven en nog een hoop bewijzen ontbreken.

Ik heb overigens geen tv, dus misschien mis ik dingen hier en daar die wel getoond worden hier in Nederland.
Is bijvoorbeeld de persconferentie van het ministerie van defensie van Rusland hier op tv geweest?
Dit is nog altijd een van de belangrijkste al dan niet de belangrijkste video m.b.t. MH17, met o.a. satellietbeelden, de detectie van een Oekraïens gevechtsvliegtuig, en nog veel meer vragen.

.

Laatst bewerkt:

Hoeft ook niet.

Op een paar Britse columnisten na durft niemand te zeggen dat de EU ook een aandeel in het starten van dit conflict heeft.

Ik heb overigens geen tv, dus misschien mis ik dingen hier en daar die wel getoond worden hier in Nederland.
Is bijvoorbeeld de persconferentie van het ministerie van defensie van Rusland hier op tv geweest?
Dit is nog altijd een van de belangrijkste al dan niet de belangrijkste video m.b.t. MH17, met o.a. satellietbeelden, de detectie van een Oekraïens gevechtsvliegtuig, en nog veel meer vragen.

Je gebruikt zelf ook vrij eenzijdige bronnen als je geen tv hebt er vanuit gaat dat in Nederland alleen Telegraaf-achtig het nieuws wordt gebracht.

De Telegraaf loopt voorop in het beschuldigen van Rusland en de pro Russische separatisten maar dat betekent nog niet dat alle media daar achteraan loopt.

Media in Nederland neerzetten als marionet van Amerikaanse media is in ieder geval zwaar overtrokken. Zeker bij gebeurtenissen waar Nederlanders bij betrokken zijn is het toch vooral eigen nieuwsgaring. In andere gevallen is het vaak copy-paste van ANP of andere grote nieuwsdiensten.

Je gebruikt zelf ook vrij eenzijdige bronnen als je geen tv hebt er vanuit gaat dat in Nederland alleen Telegraaf-achtig het nieuws wordt gebracht.

De Telegraaf loopt voorop in het beschuldigen van Rusland en de pro Russische separatisten maar dat betekent nog niet dat alle media daar achteraan loopt.

Media in Nederland neerzetten als marionet van Amerikaanse media is in ieder geval zwaar overtrokken. Zeker bij gebeurtenissen waar Nederlanders bij betrokken zijn is het toch vooral eigen nieuwsgaring. In andere gevallen is het vaak copy-paste van ANP of andere grote nieuwsdiensten.

Vrij eenzijdige bronnen als je geen tv hebt?
Internet = alle bronnen, ik check ook alle ''tv'' bronnen zoals NOS,RTL, maar ook kranten als Telegraaf en Volkskrant.
Ik weet alleen niet wat de tv exact toont en wat de verslaggevers zeggen omdat ik slechts enkele video's bekijk en voornamelijk teksten lees.

Laatst bewerkt:
Hoeft ook niet.

Op een paar Britse columnisten na durft niemand te zeggen dat de EU ook een aandeel in het starten van dit conflict heeft.

Dat de media het volk naar de mond praat is geen geheim inderdaad. Daarnaast hebben ze deze ramp ondertussen tot Bijbelse proporties weten te vergroten om iedereen maar geïnteresseerd te houden.

Vrij eenzijdige bronnen als je geen tv hebt?
Internet = alle bronnen, ik check ook alle ''tv'' bronnen zoals NOS,RTL, maar ook kranten als Telegraaf en Volkskrant.
Ik weet alleen niet wat de tv exact toont en wat de verslaggevers zeggen omdat ik slechts enkele video's bekijken en voornamelijk teksten lees.

Internet is lang niet alle bronnen, zeker niet als je de media er van beschuldigd dat ze vooral de USA napraten. Internet is vooral copy-paste ANP. Kijk maar op news.google.nl, bijna alle kranten die hetzelfde brengen met als bron ANP of andere nieuwsdiensten.

Op Internet vind je geen opiniestukken en achtergrondrapportages die in kranten staan. Eventueel zou je via sites als Blendle dat soort stukken wel kunnen vinden, scheelt weer alle kranten lezen en kopen.

Op dit gebied is er maar 1 media die echt erg is, de Russische die alles wat krom is probeert recht te praten. Weinig objectiviteit in ieder geval maar dat lukt ook niet met bijna alleen maar media die aangestuurd wordt door het Kremlin.

Op TV wordt verder ook zo goed als geen hetze gevoerd of alleen maar syndicated news gebracht. Iets wat je vaak wel ziet bij grote conflicten, dan is er wel sprake van nieuwsgaring die je amper objectief kan noemen. Alleen wat naar buiten gebracht mag worden komt dan ook in de media.

Internet is lang niet alle bronnen, zeker niet als je de media er van beschuldigd dat ze vooral de USA napraten. Internet is vooral copy-paste ANP. Kijk maar op news.google.nl, bijna alle kranten die hetzelfde brengen met als bron ANP of andere nieuwsdiensten.

Op Internet vind je geen opiniestukken en achtergrondrapportages die in kranten staan. Eventueel zou je via sites als Blendle dat soort stukken wel kunnen vinden, scheelt weer alle kranten lezen en kopen.

Op dit gebied is er maar 1 media die echt erg is, de Russische die alles wat krom is probeert recht te praten. Weinig objectiviteit in ieder geval maar dat lukt ook niet met bijna alleen maar media die aangestuurd wordt door het Kremlin.

Op TV wordt verder ook zo goed als geen hetze gevoerd of alleen maar syndicated news gebracht. Iets wat je vaak wel ziet bij grote conflicten, dan is er wel sprake van nieuwsgaring die je amper objectief kan noemen. Alleen wat naar buiten gebracht mag worden komt dan ook in de media.

Alles wat in kranten staat is terug te vinden, je kan zelf je research doen m.b.t. achtergrondinformatie.
De propaganda media in Rusland valt niet te ontkennen natuurlijk.

Maar nogmaals de vraag, is de video van het ministerie van defensie van Rusland getoond en evt besproken op Nederlandse tv? Mocht deze niet getoond/besproken zijn, dan zegt mij dat al genoeg wat betreft de Nederlandse media.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Moskou meent dat sancties samenwerking belemmeren
De extra sancties die de EU heeft opgelegd aan Rusland, belemmeren de samenwerking op het gebied van veiligheid en in de strijd tegen terrorisme en georganiseerde misdaad.

Dat zei Moskou zaterdag in reactie op de sanctielijst, waarop onder anderen vertrouwelingen van president Vladimir Poetin staan.

''De aanvullende sanctielijst is direct bewijs dat de EU-landen de samenwerking met Rusland op het gebied van internationale en regionale veiligheid afschalen'', zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken.

De EU heeft zaterdag de namen van vijftien mensen en achttien instanties bekendgemaakt aan wie extra sancties zijn opgelegd. Het hoofd van de Russische federale veiligheidsdienst (FSB) Alexander Bortnikov en voormalig premier Mikhail Fradkov staan ook op de lijst. De EU besloot donderdag de sancties uit te breiden na het neerhalen van het toestel van Malaysia Airlines boven Oekraïne.

Rusland liet verder weten de Verenigde Staten deels verantwoordelijk te houden voor de crisis in Oekraïne, omdat de VS de Oekraïense regering steunen.

''Obama's regering is ook verantwoordelijk voor zowel het conflict in Oekraïne als de ernstige gevolgen daarvan'', schrijft Buitenlandse Zaken. Het departement zegt dat naar aanleiding van Obama's verwijt dat Poetin schuldig is aan de vliegramp vorige week.

• Like
Waarderingen: Roth
are russia the baddies?

Alles wat in kranten staat is terug te vinden, je kan zelf je research doen m.b.t. achtergrondinformatie.
De propaganda media in Rusland valt niet te ontkennen natuurlijk.

Nogmaals, op internet vind je vooral ANP-dumps. Wat kranten als premiumnieuws brengen vindt je niet gratis op internet. Of afgeschermd of alleen in de papieren versie.

ANP-dumps zijn ook nieuws maar bieden niks extra's t.o.v. wat je op het journaal ziet.

Wat jij overigens boeiend vindt hoeft voor nieuwsdiensten hier niet boeiend te zijn. Het zijn geen doorgeefluiken van media of instanties die op zeker sterk gekleurd zijn.

Nogmaals, op internet vind je vooral ANP-dumps. Wat kranten als premiumnieuws brengen vindt je niet gratis op internet. Of afgeschermd of alleen in de papieren versie.

ANP-dumps zijn ook nieuws maar bieden niks extra's t.o.v. wat je op het journaal ziet.

Wat jij overigens boeiend vindt hoeft voor nieuwsdiensten hier niet boeiend te zijn. Het zijn geen doorgeefluiken van media of instanties die op zeker sterk gekleurd zijn.

Oke dan mis ik het afgeschermde nieuws misschien, maar belangrijke stukken en feiten worden vaak toch nog besproken op onafhankelijke blogs/vlogs.
Als je een keuze moet maken om je nieuws uit tv/kranten/radio moet halen of internet dan is de keuze wat mij betreft makkelijk gemaakt.

Maar ik geef je gelijk wat betreft premiumnieuws(anders heeft een krant ook totaal geen nieuwswaarde meer), maar wanneer dit essentiële feiten zou bevatten, blijft dit natuurlijk niet lang afgeschermd.

Oke dan mis ik het afgeschermde nieuws misschien, maar belangrijke stukken en feiten worden vaak toch nog besproken op onafhankelijke blogs/vlogs.
Als je een keuze moet maken om je nieuws uit tv/kranten/radio moet halen of internet dan is de keuze wat mij betreft makkelijk gemaakt.

Maar ik geef je gelijk wat betreft premiumnieuws(anders heeft een krant ook totaal geen nieuwswaarde meer), maar wanneer dit essentiële feiten zou bevatten, blijft dit natuurlijk niet lang afgeschermd.

Wat jij belangrijk vindt betekent nog niet dat het belangrijk is voor de media. Deze ramp wordt toch vooral het lot van de slachtoffers en nabestaanden belicht. De afwikkeling van de ramp krijgt ook aandacht maar de schuldvraag dient nog vastgesteld te worden. Dan kan je als media hysterisch gaan doen zoals de Telegraaf maar als er geen nieuws is heeft het ook weinig zin om te gaan speculeren.

Wat jij belangrijk vindt betekent nog niet dat het belangrijk is voor de media. Deze ramp wordt toch vooral het lot van de slachtoffers en nabestaanden belicht. De afwikkeling van de ramp krijgt ook aandacht maar de schuldvraag dient nog vastgesteld te worden. Dan kan je als media hysterisch gaan doen zoals de Telegraaf maar als er geen nieuws is heeft het ook weinig zin om te gaan speculeren.

Media heeft in het begin niks anders gedaan dan speculeren, vervolgens is de aandacht naar het rouwen gegaan.
En ik ben benieuwd hoeveel feiten we nou daadwerkelijk boventafel krijgen de aankomende weken.
De ''hype'' is natuurlijk al een beetje voorbij en Rusland is de schuldige zonder bewijs.

Media heeft in het begin niks anders gedaan dan speculeren, vervolgens is de aandacht naar het rouwen gegaan.
En ik ben benieuwd hoeveel feiten we nou daadwerkelijk boventafel krijgen de aankomende weken.
De ''hype'' is natuurlijk al een beetje voorbij en Rusland is de schuldige zonder bewijs.

Telegraaf-achtige media, kan je net zo serieus nemen als de media van Rusland. Kutter dan kut, draagt niks bij aan het nieuws.

Volgens mij worden toch vooral separatisten aangewezen met een link naar Rusland. Die BUK moet toch ergens vandaan komen. Of geloof je in de theorie dat een ander vliegtuig de MH17-vlucht uit de lucht heeft geschoten?

Telegraaf-achtige media, kan je net zo serieus nemen als de media van Rusland. Kutter dan kut, draagt niks bij aan het nieuws.

Volgens mij worden toch vooral separatisten aangewezen met een link naar Rusland. Die BUK moet toch ergens vandaan komen. Of geloof je in de theorie dat een ander vliegtuig de MH17-vlucht uit de lucht heeft geschoten?

Nee die theorie lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien SU25 gevechtsvliegtuigen niet op die hoogte functioneel kunnen opereren.
Maar Als Oekraïne aan ''de goede'' kant staat en de waarheid naar buiten wil brengen zullen ze toch een verklaring moeten geven wat die vliegtuigen zo dicht mij MH17 deden.
Zo ook alle andere vragen en satellietbeelden die Rusland heeft getoond.

Ja het lijkt erop dat het de separatisten zijn geweest met hulp van Rusland.
Maar er zal toch echt wel degelijk bewijs moeten komen om dit te onderbouwen, zeker met een grootmacht als Amerika die genoeg bewijs zouden moeten kunnen leveren uit satellietbeelden.

USA en bewijs leveren, zou dan voor het eerst zijn. USA heeft zijn eigen agenda, daar moet je het niet van hebben nu. Van het onderzoek in het veld waarschijnlijk ook niet. Denk dat dit een geval wordt waar nooit volledig de schuldvraag kan worden vastgesteld.

Terug
Naar boven