MuscleMeat

MichkenBE's log

MichkenBE

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
83kg
Hey everyone,

Ik volg intussen al even het forum en heb besloten me eens aan een trainingsschema te wagen.
Ik ga het Rippetoe programma doen.

Ik ben M 23j, 83kg, VP geen idee. Het vet zit vooral rond mijn buik en lenden.

Ik heb wat materiaal thuis waaronder een squatrek, olympische halter en 200kg schijven.

Ik was eerst begonnen met een split schema maar ik heb het gevoel dat ik beter start met wat compounds omdat ik gewoon algemeen te ongetraind ben.

Doelen heb ik nog niet gesteld.

Gisteren men eerste training gedaan:
Ik had totaal geen idee op welk gewicht ik moest starten, dus heb eerst eens met wat minder gewicht een 3tal reps gedaan om te testen.

SQ: 3x5x50kg
BP: 3x5x45kg
DL: 2x5x50kg

Enkel de squat was even wennen, want ik had nog nooit eerder benen getraind. Toch had ik na het eerste setje het gevoel dat ik deze ochtend niet men bed ging uitraken van de stijfheid, maar ik heb de andere 2 sets ook gedaan en deze ochtend eigenlijk weinig tot geen last gehad.

Morgen doe ik volgende sets:

3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

Ook hier heb ik geen idee hoeveel gewicht ik best probeer.
rippetoe zegt elke workout meer gewicht te pakken, dus de squat ga ik licht laten stijgen naar 52.5 om te zien wat dat geeft.
Men schouders heb ik altijd al licht bevonden dus het wordt prutsen met de MP

Rustig aan opbouwen en dan komt alles wel goed! Slim van je om je toe te leggen op de compounds ipv onmiddellijk een split schema. Ik probeer je oogje wel af en toe te volgen :D

• Topic Starter Topic Starter
ik denk dat ik nog iets rustiger moet opbouwen.
Na de training van dinsdag had ik niet super veel last. de woensdag gingalles goed, de donderdag was ik iets stijver en dan was men volgende training gepland. Ik had er al ff zitten naar uitkijken maar het liep niet helemaal zoals gehoopt..

Het plan was:
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

ik was wat aan het opwarmen voor de squat, door gewoon door mijn knieën te buigen maar na 2 of 3 keer voelde ik een stekende pijn in men linker knie.
Alles wat goed gestretcht en geprobeerd met lege bar in men nek.
Mijn stabiliteit was echt ver te zoeken, en ik merkte al dat het niet ging lukken.
Dus dan maar in de smith geprobeerd omdat ik toch wel zin had om te trainen.

3x5x30kg - ging redelijk
3x5x50kg - ging zeeeer moeizaam
3x5x30kg - ging redelijk

hierna waren mijn benen echt kapot.

MP:
eerste keer dat ik het probeerde dus wist niet goed welk gewicht te nemen.
5x30 - beviel redelijk
5x35 - moeilijk
5x30 - deed pijn
10x20 na gedaan om ze toch wat te stressen

Pendlay Rows:
was ook eerste keer geweest maar ik kon het niet correct uitvoeren doordat ik mijn benen niet deftig kon buigen. heb dan maar wat rows gedaan op een low pulley
3x5x30kg

na de training nog 5 minuutjes mijn benen losgegooid met touwtjespringen en daarna heel goed gaan stretchen om in de toekomst dergelijke situaties te vermijden.

Als je last hebt van je knie kan dit bvb door je form komen. De stress op uw knieën mag opzich geen pijn veroorzaken tijdens het squatten.
Stabiliteit met lege bar is bij mezelf ook niet top, heb er liever wat gewicht op hangen dus dit maakt niet zoveel uit. Is persoons gebonden.

Terug
Naar boven