Hey everyone,
Ik volg intussen al even het forum en heb besloten me eens aan een trainingsschema te wagen.
Ik ga het Rippetoe programma doen.
Ik ben M 23j, 83kg, VP geen idee. Het vet zit vooral rond mijn buik en lenden.
Ik heb wat materiaal thuis waaronder een squatrek, olympische halter en 200kg schijven.
Ik was eerst begonnen met een split schema maar ik heb het gevoel dat ik beter start met wat compounds omdat ik gewoon algemeen te ongetraind ben.
Doelen heb ik nog niet gesteld.
Gisteren men eerste training gedaan:
Ik had totaal geen idee op welk gewicht ik moest starten, dus heb eerst eens met wat minder gewicht een 3tal reps gedaan om te testen.
SQ: 3x5x50kg
BP: 3x5x45kg
DL: 2x5x50kg
Enkel de squat was even wennen, want ik had nog nooit eerder benen getraind. Toch had ik na het eerste setje het gevoel dat ik deze ochtend niet men bed ging uitraken van de stijfheid, maar ik heb de andere 2 sets ook gedaan en deze ochtend eigenlijk weinig tot geen last gehad.
Morgen doe ik volgende sets:
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
Ook hier heb ik geen idee hoeveel gewicht ik best probeer.
rippetoe zegt elke workout meer gewicht te pakken, dus de squat ga ik licht laten stijgen naar 52.5 om te zien wat dat geeft.
Men schouders heb ik altijd al licht bevonden dus het wordt prutsen met de MP
Ik volg intussen al even het forum en heb besloten me eens aan een trainingsschema te wagen.
Ik ga het Rippetoe programma doen.
Ik ben M 23j, 83kg, VP geen idee. Het vet zit vooral rond mijn buik en lenden.
Ik heb wat materiaal thuis waaronder een squatrek, olympische halter en 200kg schijven.
Ik was eerst begonnen met een split schema maar ik heb het gevoel dat ik beter start met wat compounds omdat ik gewoon algemeen te ongetraind ben.
Doelen heb ik nog niet gesteld.
Gisteren men eerste training gedaan:
Ik had totaal geen idee op welk gewicht ik moest starten, dus heb eerst eens met wat minder gewicht een 3tal reps gedaan om te testen.
SQ: 3x5x50kg
BP: 3x5x45kg
DL: 2x5x50kg
Enkel de squat was even wennen, want ik had nog nooit eerder benen getraind. Toch had ik na het eerste setje het gevoel dat ik deze ochtend niet men bed ging uitraken van de stijfheid, maar ik heb de andere 2 sets ook gedaan en deze ochtend eigenlijk weinig tot geen last gehad.
Morgen doe ik volgende sets:
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
Ook hier heb ik geen idee hoeveel gewicht ik best probeer.
rippetoe zegt elke workout meer gewicht te pakken, dus de squat ga ik licht laten stijgen naar 52.5 om te zien wat dat geeft.
Men schouders heb ik altijd al licht bevonden dus het wordt prutsen met de MP