Freggeltje
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 18%
Ik ben inmiddels ruim 2 maanden aan het trainen en heb een Fit4Free krachttraining schema wat aangepast met wat meer dumbell en barbell oefeningen erbij en wat minder op de machines, omdat ik merk dat ik sneller/meer progressie maak met losse gewichten. Er zitten nog wel wat veel machines tussen, maar zo veel mogelijkheid met dumbells en barbells aan de slag te gaan is er bij F4F helaas niet (vrij klein hoekje), helaas wist ik dat niet voordat ik me een jaar had vastgelegd... dus dat jaar wil ik wel uitdienen en even de mogelijkhede gebruiken die ik daar heb.
Echt professionele begeleiding is er ook niet het aanpassen van het schema zal ik dus vooral zelf uit moeten zoeken.
Ik ben 35jaar, 1meter94 en 94kg.
Het doel is vooral krachttraining en massa opbouwen. Alle oefeningen doe ik 3 sets van met 8-10 herhalingen, behalve de buikspieren die ik elke training mee pak en 3 sets van 15 herhalingen.
Ik train 3x per week, een enkele keer doe ik dat 4 keer, maar dan concentreer ik de 4de keer op cardio/benen, om ook een beetje conditie op te bouwen en wat overtollig vet weg te branden J
Voedingsschema ben ik nog niet aan begonnen, dat wordt een latere stap.
Ik let er wel op veel eiwitten en minder vet binnen te krijgen en minimaal rond onderhoud (qua calorieen) uit te komen. De afgelopen maanden merk ik dat spieren groeien en vet verdwijnt, dus dat gaat redelijk.
Ik wil ik jullie vragen of onderstaand schema wat is en of jullie tips hebben om dit te verbeteren en meer progressie te boeken.
Onderstaand schema doe ik dus om en om:
Schema voor dag 1:
Rug:
Lat Pulldown
Cable row (pull back)
Dumbell Row
Triceps:
Triceps pull down
Assisted Dip (tot dat de assist niet meer nodig is ;-) )
Dumbell Push
Benen:
Leg Press
Leg Extension
Seated Leg Curl
Abductor (beide kanten)
Buik: Abdominal machine en Rotary Torso
Schema voor dag 2:
Borst:
Peck Deck
Dumbell Chest press
Chest Press
Bench press
Schouders:
Dumbell Shoulder press
Dumbell Side raise
Reverse Peck deck
Deltoid machine
Biceps:
Dumbell Biceps curl
Barbell Biceps Curl
Echt professionele begeleiding is er ook niet het aanpassen van het schema zal ik dus vooral zelf uit moeten zoeken.
Ik ben 35jaar, 1meter94 en 94kg.
Het doel is vooral krachttraining en massa opbouwen. Alle oefeningen doe ik 3 sets van met 8-10 herhalingen, behalve de buikspieren die ik elke training mee pak en 3 sets van 15 herhalingen.
Ik train 3x per week, een enkele keer doe ik dat 4 keer, maar dan concentreer ik de 4de keer op cardio/benen, om ook een beetje conditie op te bouwen en wat overtollig vet weg te branden J
Voedingsschema ben ik nog niet aan begonnen, dat wordt een latere stap.
Ik let er wel op veel eiwitten en minder vet binnen te krijgen en minimaal rond onderhoud (qua calorieen) uit te komen. De afgelopen maanden merk ik dat spieren groeien en vet verdwijnt, dus dat gaat redelijk.
Ik wil ik jullie vragen of onderstaand schema wat is en of jullie tips hebben om dit te verbeteren en meer progressie te boeken.
Onderstaand schema doe ik dus om en om:
Schema voor dag 1:
Rug:
Lat Pulldown
Cable row (pull back)
Dumbell Row
Triceps:
Triceps pull down
Assisted Dip (tot dat de assist niet meer nodig is ;-) )
Dumbell Push
Benen:
Leg Press
Leg Extension
Seated Leg Curl
Abductor (beide kanten)
Schema voor dag 2:
Borst:
Peck Deck
Dumbell Chest press
Chest Press