XXL Nutrition

Mijn (beginner) planning, is dit goed?

AdmiralHorse

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
79kg
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw bij het bodybuilden. Heb veel motivatie en wil graag veel spiermassa opbouwen :). Naast het naar de sportschool gaan doe ik ook aan wedstrijdschaatsen. Dus de beentjes heb ik bijna al :P

Mijn planning voor de week ziet er zo uit, wat denken jullie ervan?

-Maandag: Schaatsen
-Dinsdag: Rust
-Woensdag: Benen (sportschool)
-Donderdag: Hele bovenlichaam
-Vrijdag: Rust
-Zaterdag: Schaatsen + meestal schaatswedstrijd
-Zondag: Hele bovenlichaam

Ik probeer elke dag rond de 3000 calorieën te eten en veel eiwitten. Ook maak ik nachten van 9 a 10 uur dus ik slaap veel. Wat kunnen jullie mij aanraden nog te verbeteren/veranderen? Alles welkom, ik ben nieuw dus leer graag veel.

groeten,

Tijmen

2gram+ eiwit per kilo lichaamsgewicht
1gram+ vet per kilo lichaamsgewicht
Rest opvullen met koolhydraten

Reken even je onderhoud uit, ik voetbal in totaal 3x weeks en nog 3x sportschool mijn onderhoud is 3000kcal en moet daar dus nog boven zitten :p

Verder is je indeling prima, nu er nog een goed schema bij maken.

Persoonlijk zou ik niet mn hele bovenlichaam doen maar een verdeling van spiergroepen maken

Persoonlijk zou ik niet mn hele bovenlichaam doen maar een verdeling van spiergroepen maken

Je zou de 2 trainingen kunnen variëren qua oefeningen, zoals het schema van Kelei (google maar).

Totale split is niet wenselijk voor een nature sporter, je wilt je spieren het liefst elke 2-3 dagen uitdagen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb nog een vraagje, denken jullie dat ik drie keer per week compleet bovenlichaam kan doen zonder te overtrainen? Ik ben namelijk heel gemotiveerd en het liefst train ik elke dag :p

Hangt ervan af of je er een rustdag tussen kan krijgen, 2 dagen achter elkaar dezelfde groepen pakken is niet echt wenselijk.

Veel beginners trainen te vaak, maar niet intensief genoeg, probeer niet diezelfde fout te maken :)

• Topic Starter Topic Starter
Is 1 dag rust genoeg?

Als je een spiergroep 2 dagen achter elkaar pakt (bijv; maandag + dinsdag) dan hebben je spieren geen kans zich te ontwikkelen, je wil dan liever de maandag, woensdag doen.

Terug
Naar boven