XXL Nutrition

Mijn BP techniek beoordelen

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Had graag wat feedback gehad omtrent mijn bench. Die voelt zelden goed aan en ik betwijfel of bvb mijn arch zelfs iets uithaalt.

YouTube - Bench 1x92.5
YouTube - bp 95 fail

Ik pak de stang net op schouderbreedte en elbows in, heel smal dus. Naar mijn gevoel kom ik ook te dicht naar mijn keel toe met de stang, maar op het filmpje vind ik dat dan weer goed meevallen.

Mijn MP en PP zijn vrij goed, ik denk dat ik dus wat extra uit de bench moet kunnen halen met een betere techniek.

Wat denken jullie?

volgens mij moeten je handen veel wijder maar ik ben maar een amateur :D

Het is bijna een close grip bench press man?

Ziet er aardig uit...Heb wel het gevoel dat je hem redelijk snel laat zakken/vallen...Leuk dat je het met een filmpje wilt delen;)

Wat ik ervan vind:

-je pakt de bar smal, zo pak ik hem voor mn close grip, maar als je je hiermee comfortabler voelt, moet je het blijven doen.
-je stuitert de bar, ik zou hem trager laten zakken en lichtjes aantikken.
-dat je naar keel toekomt valt goed mee, je laat hem zo te zien onder je borst zakken

Je techniek is best goed verder, oja mss moet je hem meer laten aangeven door spotter, dan was je 95 wel gelukt denk ik.

Voeten op de grond houden en kracht door je benen zetten, zal je meer mee benchen en bovendien wordt je beurt op een wedstrijd afgekeurd als je voeten niet blijven staan. Probeer verder je buik vol lucht te zuigen, vast te houden en in een rechte lijn te drukken.

• Topic Starter Topic Starter
Voeten op de grond houden en kracht door je benen zetten, zal je meer mee benchen en bovendien wordt je beurt op een wedstrijd afgekeurd als je voeten niet blijven staan. Probeer verder je buik vol lucht te zuigen, vast te houden en in een rechte lijn te drukken.

Maar wel schuin laten zakken als je met arch bencht? Vind je dat mn arch op iets lijkt?

@ the rest: thx. Een close grip bench zal idd niet veel smaller zijn bij me :o

Zo te zien bouw je geen explosie op...

De manier waarop je van neergaande naar opgaande beweging switch, lijkt erop alsof je dan effe volledig de spanning eraf laat vallen. Deed ik zelf ook altijd...
Laat hem zakken, bouw spanning op tijdens het zakken engebruik die spanning om die stang omhoog te jetsen...

Klinkt misschiuen wat vaag maar er is een groot verschil tussen of je vanuit die spanning drukt of dat je echt in je hoofd een omschakeling maakt, meestal verlies je dan in een fractie van een seconde heel je tightness namelijk.

Maar wel schuin laten zakken als je met arch bencht? Vind je dat mn arch op iets lijkt?

@ the rest: thx. Een close grip bench zal idd niet veel smaller zijn bij me :o

Je arch moet strak blijven, voeten evt verder naar achter en zo houden, buik strak (vol met lucht) houden enz.

Goede tips...Ga zelf ook eens wat letten op mijn technieken...

Ik denk dat je zwaarder en sterker moet worden. Je bench zal dan beter worden. Vrij simpel. Met je techniek is niet veel mis lijkt mij tenminste.

• Topic Starter Topic Starter
Zo te zien bouw je geen explosie op...

De manier waarop je van neergaande naar opgaande beweging switch, lijkt erop alsof je dan effe volledig de spanning eraf laat vallen. Deed ik zelf ook altijd...
Laat hem zakken, bouw spanning op tijdens het zakken engebruik die spanning om die stang omhoog te jetsen...

Klinkt misschiuen wat vaag maar er is een groot verschil tussen of je vanuit die spanning drukt of dat je echt in je hoofd een omschakeling maakt, meestal verlies je dan in een fractie van een seconde heel je tightness namelijk.

Dus trager en gecontroleerder laten zakken zodat ik makkelijker kan switchen naar het omhoog gaan? Klinkt vrij logisch eigelijk, maar dacht tevoren dat me dat teveel energie zou kosten in het neerlaten, en dat is voor niks nodig. Zal het eens proberen :thumbs:

@ Ironsport: dat is vrij logisch ja :D

Wat ik ervan vind:

-je pakt de bar smal, zo pak ik hem voor mn close grip, maar als je je hiermee comfortabler voelt, moet je het blijven doen.
-je stuitert de bar, ik zou hem trager laten zakken en lichtjes aantikken.
-dat je naar keel toekomt valt goed mee, je laat hem zo te zien onder je borst zakken

Je techniek is best goed verder, oja mss moet je hem meer laten aangeven door spotter, dan was je 95 wel gelukt denk ik.

mee eens

Dus trager en gecontroleerder laten zakken zodat ik makkelijker kan switchen naar het omhoog gaan? Klinkt vrij logisch eigelijk, maar dacht tevoren dat me dat teveel energie zou kosten in het neerlaten, en dat is voor niks nodig. Zal het eens proberen :thumbs:

Ik ga dat ook een checken...Lijkt me ook wel logisch...

Ik vind hem erg lelijk :)

-Je bounct em van je chest

Ik pak de bar ook zo breed dus dat moet je helemaal zelf weten.. maar dat bouncen is te erg.

Je techniek is ok.

Dat bounchen valt ook wel mee. Het is niet nodig om je bench te overanalyseren zoals hier nu gebeurt. Jou techniek is een medium/smalle grip, geen probleem zo ben jij op dit moment sterker.

Wimmos gewoon door trainen en vooral eten. Je zal zien dat als je "overall" sterker word je bench mee omhoog gaat.

Je squat, bench en deadlift zijn verhoudings gewijs trouwens aardig in balans.

Ik denk dat het wel uitmaakt of je het vanuit de optiek van een Bodybuilder bekijkt of vanuit die van een powerlifter...

Dit is het powerlift gedeelte van het forum dacht ik:D

Terug
Naar boven