XXL Nutrition

Mijn BP techniek beoordelen

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Had graag wat feedback gehad omtrent mijn bench. Die voelt zelden goed aan en ik betwijfel of bvb mijn arch zelfs iets uithaalt.

YouTube - Bench 1x92.5
YouTube - bp 95 fail

Ik pak de stang net op schouderbreedte en elbows in, heel smal dus. Naar mijn gevoel kom ik ook te dicht naar mijn keel toe met de stang, maar op het filmpje vind ik dat dan weer goed meevallen.

Mijn MP en PP zijn vrij goed, ik denk dat ik dus wat extra uit de bench moet kunnen halen met een betere techniek.

Wat denken jullie?

volgens mij moeten je handen veel wijder maar ik ben maar een amateur :D

Het is bijna een close grip bench press man?

Ziet er aardig uit...Heb wel het gevoel dat je hem redelijk snel laat zakken/vallen...Leuk dat je het met een filmpje wilt delen;)

Wat ik ervan vind:

-je pakt de bar smal, zo pak ik hem voor mn close grip, maar als je je hiermee comfortabler voelt, moet je het blijven doen.
-je stuitert de bar, ik zou hem trager laten zakken en lichtjes aantikken.
-dat je naar keel toekomt valt goed mee, je laat hem zo te zien onder je borst zakken

Je techniek is best goed verder, oja mss moet je hem meer laten aangeven door spotter, dan was je 95 wel gelukt denk ik.

Voeten op de grond houden en kracht door je benen zetten, zal je meer mee benchen en bovendien wordt je beurt op een wedstrijd afgekeurd als je voeten niet blijven staan. Probeer verder je buik vol lucht te zuigen, vast te houden en in een rechte lijn te drukken.

• Topic Starter Topic Starter
Voeten op de grond houden en kracht door je benen zetten, zal je meer mee benchen en bovendien wordt je beurt op een wedstrijd afgekeurd als je voeten niet blijven staan. Probeer verder je buik vol lucht te zuigen, vast te houden en in een rechte lijn te drukken.

Maar wel schuin laten zakken als je met arch bencht? Vind je dat mn arch op iets lijkt?

@ the rest: thx. Een close grip bench zal idd niet veel smaller zijn bij me :o