XXL Nutrition

Mijn BP techniek beoordelen

Komen je ellebogen niet wat te fel naar voor? Vooral in het 2de filmpje valt dat op.

Bij een powerlift-bench mag je toch niet bouncen ? Dan moet je toch onderin wachten tot de scheidsrechter "lift" roept ?

Ik zou gewoon een "bb" bench proberen, misschien word je daar sterker mee omdat je borst dan ook meer aanspreekt.

is volgens de regels van de race naar 400, dus zonder stop. Maar een echte bounce vind ik het niet ???

dit staat bij de regels:

De spelregels:

* Filmpjes moet aantonen dat je werkelijk 400 totaal behaald hebt.
* Squats moeten beneden parallel zijn (full mag dus ook).
* Bench press moet mét zichtbare stop op de borst zijn.

boeit voor de rest niet ofzo

• Topic Starter Topic Starter
dit staat bij de regels:

De spelregels:

* Filmpjes moet aantonen dat je werkelijk 400 totaal behaald hebt.
* Squats moeten beneden parallel zijn (full mag dus ook).
* Bench press moet mét zichtbare stop op de borst zijn.

boeit voor de rest niet ofzo

:eek: vreemd, vroeg ik gisteren aan BlackRush en dacht ook dat het niet met zichtbare stop moet zijn.

Is een stop zoals die van BlackRush dan reglementair?

Is een touch & go, maakt opzich niet veel uit, maar op een meet is dat 3 rode lichten...

Jep, absoluut géén geldige beurt op een PL-meet. Verder boeit dat voor jullie misschien niet zo veel, maar het is maar even dat je het weet :p

:eek: vreemd, vroeg ik gisteren aan BlackRush en dacht ook dat het niet met zichtbare stop moet zijn.

Is een stop zoals die van BlackRush dan reglementair?

nope, drm vroeg ik het ook in blackrush zijn thread of hij nu gewonnen was of als hij nu nog meedeed. Omdat z'n bench ook zonder stop is.

volgens mij moeten je handen veel wijder maar ik ben maar een amateur :D

Tjah dan is de rom kleiner, maar dan lift ik veel minder, heb het al vaak geprobeerd.

Toch zou ik hem een stukje breder pakken, zoals al is gezegt zoals je nu drukt lijkt het net op een close grip benchpress.

Je zal zeker wel sterke triceps hebben of niet?

En over dat archen, ik doe het zelf nooit blijf gewoon strak op het bankje liggen, voeten aan de grond eventueel wat wijder.
Pak hem volgende keer is een duimlengte plus 1 cm wijder dan wat je nu deed.

Zo voer ik hem in iedergeval uit, en er valt niet veel over mijn bench te zeggen.

Hoe zit het met je schouders? Al wat meer verbetering in gekomen op krachtgebied?

@ 18fitie: ja nu snap ik wrm je dat vroeg.

@ Masallah: Mijn triceps is idd vrij sterk, onlangs +30 dips rep effort gehaald. Schouders zijn qua massa en kracht ook veel vooruitgegaan imo. Borst moet ik met flyes corrigeren want loopt wel achter, mede omdat ik dus close grip bench allicht.

@ Masallah: Mijn triceps is idd vrij sterk, onlangs +30 dips rep effort gehaald. Schouders zijn qua massa en kracht ook veel vooruitgegaan imo. Borst moet ik met flyes corrigeren want loopt wel achter, mede omdat ik dus close grip bench allicht.

Daar heb ik idd ook mn dramatische borst aan te danken.

Ik dacht altijd dat close grip bench de borst juist meer aansprak.
Zoals bij narrow base pushups. Wat is er dan anders bij bench?

Dat weet ik niet.. ik weet alleen dat ik 50kg op mn bench heb geplakt en geen grammetje op mn borst. (Beetje overdreven, maar je snap het wel denk ik).

als je de stang zo snel laat zakken en hem weer "terugveert"...is dat dan niet heel slecht voor je schoudergewrichten en aanhechtingen?

Is dat filmpje in Merelbeke?

Tips heb ik verder niet ;) Ben het eens met 18fitie en harpep

edit: Zie net in het topic van black rush dat het bij S&S Fitness was

Laatst bewerkt:
@ harpep: thx voor je bijdrage. Mijn rows zijn niet slecht, maar je kan wel gelijk hebben.

ik pak em zelf iets breder als ik je filmpje zo zie, maar het is wat lastig te zien omdat het van opzij genomen is

Terug
Naar boven