XXL Nutrition

Mijn Buikschema, Help!

Ruben 10

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal, ik ben Ruben, ik ben 15 jaar, ben 1.80 groot en weeg 64 kilo (working on it!)

Ben al sinds een tijdje bezig met mijn buikspieren, en het lukt aardig al zeg ik het zelf!

Mijn schema:

3x per week-

Crunch - 2 x 20
Crunch Hands Overhead - 2x20 (heb hier een soort variant op, superoefening al zeg ik het zelf)
Alternate Heel touchers - 2x20 (elke kant natuurlijk, maar hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen, hehe)
Reverse Crunch - 2x20
Air Bike-2 x 20/30
Crunch waarbij je 3 seconde op de peak uitademt en langzaam teruggaat, inademt en verder gaat, weet hiervan de naam niet. ik probeer hier ongeveer 15-20 te doen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet altijd heel strak aan dit schema houd, maar ik doe mn uiterste best!
Mn buikspieren zijn zichtbaar als ik sta, dus ik zal wel rond de 6-7 BF hebben.
Ik honkbal ook nog 3x per week, en doe aan golfsurfen (2-3-4x per week) wat wel goed op zn plaats valt als cardio training denk ik.

<------------Foto van mijn buikspieren----> ImageShack - Hosting :: bierbuikminirw4.png

Kunnen jullie mij helpen met mn schema? pas hem gerust aan, en verzin er oefeningen bij.

PS: ik ben ook momenteel bezig massa te kweken

Laatst bewerkt:
K ken nog wel een paar leuke oefeningen voor als je tijd hebt (max 2 keer per week wegens hoge intensiteit):

3 x 19 low gear helions jump

2 x 11 bench flip + head twist 360

???train je alleen je buik dan???

• Topic Starter Topic Starter
K ken nog wel een paar leuke oefeningen voor als je tijd hebt (max 2 keer per week wegens hoge intensiteit):

3 x 19 low gear helions jump

2 x 11 bench flip + head twist 360
KIJK :D daar heb ik wat aan, super man, bedankt :D
*geeft zoen op het voorhoofd*

EDIT: ik kan je oefeningen niet vinden op google, zou je misschien een link kunnen posten?

Natuurlijk niet, ik zit ook 3x per week aan de dumbbells! en we hebben ook een sportschool in onze school, maar dat moet even rusten aangezien ik nu vakantie heb... dumbbells for the win! :D

je bent niet van plan om massa te winnen dus? gezien je een bf van 7 procent wilt hebben? als ik jou was zou ik eerst lichtelijk gaan bulken om meer massa te kweken..als je genoeg massa heb (naar eigen inzien) dan ga je rustig aan droger worden...ik ben iets kleiner dan jij, 1.78 ong en toen ik net zo oud als jij was woog ik denk hooguit 60 kilo. toen ik 20 was woog ik iets van 66/67 kg en was dus dun..toen ben ik me gaan verdiepen in voeding en vorig jaar eigenlijk pas goed gaan trainen...en in ong 2,5 a 3 jaar heb ik ong 20 kilo gegaind...waarvan het grootste deel gelukkig spieren :D
maar goed heel verhaal..ik doe zelf weighted abs met een triceps touwtje..zoals arnold dat ook deed...die voelt lekker aan..succes

je bent niet van plan om massa te winnen dus? gezien je een bf van 7 procent wilt hebben? als ik jou was zou ik eerst lichtelijk gaan bulken om meer massa te kweken..als je genoeg massa heb (naar eigen inzien) dan ga je rustig aan droger worden...ik ben iets kleiner dan jij, 1.78 ong en toen ik net zo oud als jij was woog ik denk hooguit 60 kilo. toen ik 20 was woog ik iets van 66/67 kg en was dus dun..toen ben ik me gaan verdiepen in voeding en vorig jaar eigenlijk pas goed gaan trainen...en in ong 2,5 a 3 jaar heb ik ong 20 kilo gegaind...waarvan het grootste deel gelukkig spieren :D
maar goed heel verhaal..ik doe zelf weighted abs met een triceps touwtje..zoals arnold dat ook deed...die voelt lekker aan..succes
Ben zelf ook bezig met massa te gainen, ben vorige maand 3 kilo aangekomen, en ik eet als een idioot, ik eet echt heel veel de laatste tijd; de kilo's vliegen eraan haha! Ook groei ik nog als kool, laatst in 15 dagen van de 1.79 naar de 1.80-1/2 gegaan.

En weighted abs? ik hoor jullie allemaal praten over ''je abs trainen met compound'' maar wat houd dat nou eigenlijk in? Met gewichten kan ik ook nog wel raden, maar hoe?

Ben zelf ook bezig met massa te gainen, ben vorige maand 3 kilo aangekomen, en ik eet als een idioot, ik eet echt heel veel de laatste tijd; de kilo's vliegen eraan haha! Ook groei ik nog als kool, laatst in 15 dagen van de 1.79 naar de 1.80-1/2 gegaan.

En weighted abs? ik hoor jullie allemaal praten over ''je abs trainen met compound'' maar wat houd dat nou eigenlijk in? Met gewichten kan ik ook nog wel raden, maar hoe?

squaten en deadlift

Kijk, daarvoor zou ik nou naar een ''echte'' sportschool moeten, en ik ben 15, is het dan niet gevaarlijk om te beginnen met deadliften en squatten? lijkt me geweldig hoor :D daar niet van :)

Nope is niet gevaarlijk, als je maar de techniek leert, en niet direct te zwaar begint en de uitvoering verkeerd doet. Dit is natuurlijk om problemen vragen.

Beetje gay trouwens, dat je je buik als avatar gebruikt.:gay:

Nope is niet gevaarlijk, als je maar de techniek leert, en niet direct te zwaar begint en de uitvoering verkeerd doet. Dit is natuurlijk om problemen vragen.

Ik ben zelf met squatten, met nog niet eens zo heel veel kilo begonnen, maar damn wat een spierpijn heb ik al zeg.. ;)

Maarjah, nu gaat het me ook nog niet om de kilo's maar eerst om de goede uitvoering, daarna komen de kilo's wel. ;)

buik trainen met alleen compounds? dat vind ik onzin

weighted abs trainen vind ik de beste manier om je core sterker te maken...dus bijvoorbeeld zoals ik al zei met een triceps rope langs je oren en dan met je buikspieren het gewicht omlaag brengen (je maakt een buiging), of met schijven op je borst bijvoorbeeld..alle 2 lekker oldschool :D

Dus een goede manier om de core trainen is een paar schijven op mn borst te leggen, en vervolgens crunches te gaan doen? zal het morgen wel eventjes proberen, vandaag al 2 sets gedaan namelijk.

Terug
Naar boven