XXL Nutrition

Mijn cutschema

thijsdehaan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik echt serieus aan het sporten. Ik sport in totaal al een jaar, maar sinds een aantal weken met een eetschema.
Aangezien ik hier weinig/geen ervaring mee heb, zou ik graag jullie advies willen hebben. Ik heb een excel bestandje gedownload en deze aangepast naar mijn eet-situatie. Zo kwam ik er al achter dat ik 600kcal per dag te weinig binnen kreeg, inmiddels eet ik dus wat meer.

Het probleem bij mijn huidige schema is, dat ik in mijn ogen geen vet verlies.
Ik train 4-5x per week, met minimaal 20 minuten crosstrainer per training.
Daarnaast heb ik een splitschema, verdeeld in:

Dag 1: Borst en benen
Dag 2: Armen, schouders en rug

Buik doe ik 3x per week een kwartier lang, in het zogeheten 'buikspierkwartier'.

Ik ben op dit moment 1.78m. Ik weeg maar 70kg en heb een vetpercentage van rond de 11%.

Mijn eetschema is te vinden via de volgende link: Eetschema

De whey perfection + banaan 's avonds zijn post workout. Verder gebruik ik BCAA's tijdens mijn trainingen.

Graag jullie advies!

Laatst bewerkt:
Te weinig vet en teveel koolhydraten.
probeer zo'n 70gr vet te eten en drop daarvoor wat koolhydraten (brood)

maar je wilt nog meer vet verliezen?
Met jou stats moet je wat massa gaan pakken. Je hebt maar 11% wat al heel mooi is.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je goede tips wat ik er voor in de plaats zou kunnen doen?
Naar hoeveel koolhydraten zou ik ongeveer moeten gaan?

Is het misschien een idee om 1-2 broodjes per dag weg te halen en daarvoor in de plaats wat lijnzaadolie te pakken? Wellicht in combinatie met cashewnoten?

Heb mijn schema nu iets veranderd.
Ik heb cashewnoten en lijnzaadolie toegevoegd, verder heb ik de olijfolie (daar bakken we mee) ook toegevoegd.

Ik kom nu op:
K: 220
E: 186
V: 70

Graag reactie!

Laatst bewerkt:
Vet is nu goed, lijnzaad en cashews zijn perfect hiervoor net als olijfolie.

Je mag nog wat droppen in eiwitten.. 20 eraf en die bij carbs optellen of ook bij vet.

Terug
Naar boven