XXL Nutrition

Mijn eerste schema (cutten).

Bondjamesbond

Novice
Waardering
0
Ik ben nu ongeveer 3 maandjes bezig met krachttraining, en heb nu besloten het serieus aan te pakken met voedingsschemas, supplementen waar dat nodig is, etc. Ik heb dus lopen rondkijken op deze site en heb nu geloof ik wel een redelijk idee van hoe het allemaal werkt.

Leeftijd: 18 jaar
Gewicht: 80 kilo
Lengte: 1.86 meter
Bodyfat: 17.2%

Aangezien mijn bodyfat redelijk hoog is, leek het me een goed idee om eerst naar 12% ofzo te cutten voordat ik echt serieus ga bulken.

Ik zat aan dit schema te denken:

7:30

Brinta Fruitvit (50 gram)
Melk (250 mililiter)
1 Banaan

10:30

2 bruine bolletjes
8 plakjes kipfilet (ja, het zijn best wel kleine plakjes...)

13:00

1 Banaan
Amandelen (40 gram)

16:00

1 bruin bolletje
4 plakjes kipfilet

17:30 (workout)

Dextrose (20 gram)

18:30 (post-workout)

1 banaan
Whey (50 gram)

20:00

Willekeurige groenten (400 gram) (welke groenten hangt af van wat mn ma klaarmaakt. Ze staat erop dat ik op zn minst de groenten eet die ze kookt. :p)
Halve komkommer (200 gram)
3 bruine bolletjes
12 plakjes kipfilet

23:00

Magere Kwark (500 gram)

Met dit schema krijg ik 2592 kcal per dag binnen, dat is ongeveer 450 kcal onder mijn onderhoudsniveau (3053 kcal/dag). 187 gram eiwitten (29%), 336 gram koolhydraten (51%) en 59 gram vet (20%)

Feedback graag, het zit vast nog bomvol met fouten. :p

Ik weet niet precies hoeveel procent vet je hebt maar ik zal niet zo vroeg beginnen met cutten als ik jou was. Lijkt me verstandig om eerst half jaar tot een jaar te bulken en dan te cutten. Maar voor als ej wilt cutten.

zou in iedergeval met deze verhouding beginnen

50% k
25% v
25% e

en dan werken naar deze verhouding

40% k
30% v
30% e

Ook zou ik die fruit brinta vervangen door normale brinta. En savonds i.p.v. bruine bolletjes gewoon volkoren macaroni te eten. Voor de rest succes er mee.

Mja, je kan eventueel nog een maand of 2 "clean" bulken, maar boven de 18% zou ik toch niet gaan.
Voedingsschema ziet er goed uit qua verhoudingen en kcal. "Bruine bolletjes" ken ik wel niet, zijn dit pistolets ofzo? Anders vervang je die beter door roggebrood of volkorenbrood ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Victormor: Dank je voor de tips over de Brinta en Macaroni, eens kijken of ik daar wat mee kan doen. Mn verpercentage heb ik trouwens wel erbij gepost (17,2%) en daarom zit ik te denken om te gaan cutten voordat ik echt serieus ga bulken.

Je vindt dus dat ik 5% minder eiwitten moet nemen en dan 5% meer vetten ga nemen? Om op de manier op de 50/25/25 verhouding te komen? Of zou 50/30/20 op zich ook prima zijn?

Tripax:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven