MuscleMeat

Mijn ervaring als body builder Dolph Wilkens

Leuk om horen te Dolph.
Frank Zane was inderdaad een idool voor velen. Als bodybuilder had je altijd het gevoel dat dat wel haalbaar moest zijn. Arnold was gewoon out of reach.

Waar ik benieuwd naar ben; als je alle verhalen hier op het forum leest, gaat het dan toch niet weer een beetje kriebelen of heb je die tijd echt achter je gelaten?

• Topic Starter Topic Starter
ja natuurlijk het begon met een fotootje en nu denk ik constant aan die tijd terug haal ouwe fotoos weer te voorschijn maar ik kan het echt niet meer opbrengen ,ik ben wel harder gaan trainen hahaha

Laatst bewerkt:
Prachtig verhaal dolph, met zeer bruikbare informatie:thumbs:

We zullen het hier even voor je laten kriebelen:D. Er komen leuke wedstrijden aan in het nieuwe jaar met veteranen klasses, heb ik gezien !, dus kom op Dolph je kunt het nog !!!:cool:

Grolmus zei:
Prachtig verhaal dolph, met zeer bruikbare informatie:thumbs:
We zullen het hier even voor je laten kriebelen:D. Er komen leuke wedstrijden aan in het nieuwe jaar met veteranen klasses, heb ik gezien !, dus kom op Dolph je kunt het nog !!!:cool:

me vrouw ziet me aan komen kan gelijk me koffers pakken hahaha

bedankt voor je verhaaltje! altijd leuk, een story achter de foto's!

Cool verhaal man! Je foto's zijn ook top, vooral die uit de toneelstukken ed waarin je hebt gespeeld :D

dolph zei:
me vrouw ziet me aan komen kan gelijk me koffers pakken hahaha

Je hebt je al die jaren netjes gedragen??? :D , 12 weken voorbereiding moeten toch nog wel een keer kunnen of doe je altijd rare dingen in je voorbereiding:laugh: :D.

Mooi verhaal, Dolph ! Bedankt !
Frank Zane had idd een schitterende fysiek en is voor mij (als ecto) echt een voorbeeld om naar te streven !

Offtopic: Mooie MX-5 heb je trouwens !

Laatst bewerkt:
Grolmus zei:
Je hebt je al die jaren netjes gedragen??? :D , 12 weken voorbereiding moeten toch nog wel een keer kunnen of doe je altijd rare dingen in je voorbereiding:laugh: :D.

dat kun je wel zeggen dat ik welles rare dingen doet daar weet de plaatselijke politie wel alles van maar voor de rest gaat t goed

Leuk stuk om te lezen, en ik vind het goed dat je kennis deelt met ons,

dolph zei:
dat kun je wel zeggen dat ik welles rare dingen doet daar weet de plaatselijke politie wel alles van maar voor de rest gaat t goed

:roflol: :roflol: :roflol:
Maar fantastisch dat je nog lekker bezig bent met de sport ! en wie weet
strijkt moeders thuis nog eens over het hart;)

Kun je nog het e.a. herinneren van die wedstrijden ?, de voorbereiding, andere bekende deelnemers, het succes, want het zijn niet de minste wedstrijden die je hebt gewonnen. Altijd leuk zulke verhalen, hoe het toen allemaal in zijn werk ging :dance:

Grolmus zei:
:roflol: :roflol: :roflol:
Maar fantastisch dat je nog lekker bezig bent met de sport ! en wie weet
strijkt moeders thuis nog eens over het hart;)
Kun je nog het e.a. herinneren van die wedstrijden ?, de voorbereiding, andere bekende deelnemers, het succes, want het zijn niet de minste wedstrijden die je hebt gewonnen. Altijd leuk zulke verhalen, hoe het toen allemaal in zijn werk ging :dance:

de wedstrijden zijn niet zo interesant ik bedoel de verhalen daar over voor mij was het wel leuk om te doen.
wedstrijden zelf zijn nogal saai als je weleens een wedstrijd heb gezien dan weet je wat ik bedoel als er een lijnupp staat van een man of vrouw of 15 en dan nog in alle gewicht klasse en ze moeten allemaal nog poseren dan heb je het wel gehad na een mannetje of 10 teminste dat was mijn ervaring
het leuke vond ik de optredens op sport scholen of op party,s je werd overal voor gevraagd in die tijd heb ik me ook laten in schrijven bij modelen buro,s
en toen is het balletje gaan rollen kreeg veel rolletjes in films en toneel heb zelf een opleiding gevolgd voor miem speler dat is acteren zonder woorden.want je moet me niet horen praten (plat amsterdams )
en daar wilde ik verder mee gaan heb dat een jaar of 5 gedaan
maar dat zette ook geen zode aan de dijk kwa verdienste
ik werkte ook nog als Ambtenaar bij de amsterdamste riolering en dat doe ik nog steeds ,dus als ik terug kijk op mijn leven had ik het aardig druk gehad maar een hele leuke tijd en ik zou het zoweer doen
maar wedstrijden dat kan ik niet meer opbrengen ben blij dat ik het leven heb

trainigsschema ben ik wel benieuwd naar, zoals hoeveel sets en reps welke spiergroepen je combineerd welke oef. heb gelezen dat je veel supersets deed.

Door posten Dolph, leuke bb verhalen lees ik graag:thumbs:

In die tijd had je nog niet veel supp's, welke nam jij buiten je shakies???
In die tijd was het nog echt pionieren:cool: .

Dave Hawk zei:
Door posten Dolph, leuke bb verhalen lees ik graag:thumbs:
In die tijd had je nog niet veel supp's, welke nam jij buiten je shakies???
In die tijd was het nog echt pionieren:cool: .

ik zelf nam geen supp,s klink een beetje raar maar ik vond in die tijd als je goed eet waarom nog zoveel geld aan uitgeven
in het begin liet ik het mijn moeder opsturen van WEIDER weet niet of dat nog bestaat
eiwit poeder en pillen waarvan ik de naam niet meer weet maar dat was zo duur dat ik maar besloot om het maar niet meer te nemen
ben toen gaan zoeken naar een alternatief en dat was soja eiwit 95 zo hete dat spul was niet te zuipen dat heb ik zeker mijn hele body building tijd genomen,
ben nu ongeveer weer een jaar eiwit aan het proberen van alle merken maar ik heb nog niks gevonden wat me aanstaat
ik denk toch maar dat ik weer op zoek gaat naar die soja eiwit
dat vindt ik tot nu toe toch wel de beste
was goed koop 1 kilo was toen 25 fl
en der zat voor 95% aan eiwit in en plant aardig
( soja eiwit is weer in opspraak was van de week volop in het nieuws)
ik mixste het met kwark en een appel en wat jus voor de smaak
en dat maakte ik twee keer per dag
ik kan je vertellen dat ik er behoorlijk sterk van werd
ik kocht het bij het reform huis
ik ga toch maar weer kijken of het nog steeds te koop is
ik hoop t want ik heb zo,n beetje alles al geprobeert

ga gelijk de deur uit doeiii

dolph zei:
k ga toch maar weer kijken of het nog steeds te koop is
ik hoop t want ik heb zo,n beetje alles al geprobeert
ga gelijk de deur uit doeiii
O jee, hij wordt steeds enthousiaster !
Strax gaat hij er weer volledig tegenaan !

Dolph heb je er nooit aan gedacht om in het verleden internationaal te gaan draaien ?. Denk dat je zeker een eind was gekomen, Nederland sprak in die jaren een woordje mee op het internationale vlak.

Gasten als Edward Boef, Appie Steenbeek, Theo Voorbij, Dennis Castellion, Willem Jonkman, Jamo Brizzi, Jean Lynch etc etc. deden het toch allemaal aardig in die tijd.

Terug
Naar boven