AndroidHealthClinic

Mijn Homegym

joshualeitao

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Hallo allemaal,

Dit is mijn home gym, Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of er evt nog materialen aan toegevoegd moeten worden/beter zouden kunnen. ;) Ik heb natuurlijk een fitness Abbo.

Op de foto's... :

Een squat/press rack --> De spotters waar de barbell op ligt zijn voor het bankdrukken. De spotters daarachter zijn er om mee te squaten. Deze zijn allebei in hoogte verstelbaar. Achter de squat spotters zijn twee dip steunen. Om te dippen moet je het rack verstellen. Ik heb dit echter bij bankdrukken en squatten altijd lekker breed staan omdat ik dat comfortabeler vind trainen.

Verstelbaar bankje --> Kan op verschillende posities ingesteld worden. Ik gebruik hem voor chest bench/dumbell presses, dumbell en barbell shoulder presses en voor chest dumbell fly's.

Losse gewichtsschijven --> In totaal 50kg aan gewichten, (50mm). Met de barbell kan er dus maximaal 65kg gewicht getild worden. Ik ben momenteel 15 jaar oud, dus voorlopig genoeg gewicht voor mij.

Verstelbare dumbells 30kg --> De chromen gewichtschijven op de foto horen bij de verstelbare dumbells. Het zijn 30mm schijven. In totaal 25kg losse schijven, met de dumbell bars erbij 30kg aan gewicht. Per arm dus 15kg max.

50mm barbell --> Barbell voor 50mm gewichtsschijven. belastbaar tot 265kg volgens mij.

Hexa 10kg dumbells --> spreekt voor zich

Crosstrainer --> Gebruik ik niet heel veel ;P

Dan heb ik tenslotte nog een tafeltje waar mijn supplemten op staan en waar ik mijn progress bij houd. Op het magneetbord plaats ik mijn trainings-/voedselschema's en foto's van mijn progress. Verder zijn er nog 2 matjes aanwezig voor buikspier oefeningen enz.

Groetjes!

20140111_150236.jpg

20140111_150312.jpg

20140111_150817.jpg

20140111_150401.jpg

20140111_150942.jpg

20140111_150852.jpg

20140111_150254.jpg

basis is helemaal prima.

denk wel dat ook al ben je 15 dat je binnenkort wel meer schijven nodig gaat hebben. ik zou als ik jou was een setje (ronde) 20 kg schijven aanchaffen

Waar komt die barbell vandaan? Lijken mij erg korte sleeves.

• Topic Starter Topic Starter
Waar komt die barbell vandaan? Lijken mij erg korte sleeves.

Helisports, het is een barbell van Kroon en is 180cm lang. Zag je goed haha. I.v.m ruimtegebrek heb ik voor 180cm gekozen. Maakt dat veel uit ten opzichte van een barbell van 220? Ik bedoel met resultaten, is het bv beter om met een stang van 220cm te bankdrukken dan met een stang van 180cm?

Nee maakt niet zo bijster veel uit met bankdrukken. Je hebt minder whip, dat wel. maar dat zal niet zoveel uitmaken met deze gewichten.

Terug
Naar boven