XXL Nutrition

Mijn review van de nieuwste Edonkey

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Edonkey's opmars is behoorlijk. zo schrijft Nu.nl.

Ik besluit de nieuwe versie van het prog te installeren om mijzelf van m'n koppige houding af te halen dat Edonkey alleen leuk is voor de slimme tweaker en dat de gemiddelde gebruiker de lul is omdat ie geen download krijgt maar al z'n upload kwijt is.

Ik install het prog en kijk eens, verzoeken om andere rotzooi te laten installen; bedrijven zijn óók vertegenwoordigd op Edonkey, een newbee kijkt er zo overheen en laat die zooi installeren.

Aan de slag: De zoekterm wordt Bourne Supremacy, een film dus.
Meteen rollen er 220 files uit.
Dat ziet er goed uit.
Naderhand, als de files goed bekeken worden is 30% fake en 25% zijn andere subs en talen.

Ik hou er 4 over, pak er 2 voor download.
Ik ga, zoals een goed Edonkey gebruiker, wachten.
Want nu staat er wel dat er 95 sources zijn aangeboord, hij is nog steeds 'zoekende'.
Huh? 95 bronnen en nog geen download?
Bij Kazaa kun je al met 2 bronnen metéén downen!

Inmiddels zijn mijn bronnen opgelopen tot 170 en begint ie te downen met 'maar liefst' 15kb/s :roflol: :roflol:

Maar zoals je al had verwacht, is men ondertussen ook van mij aan het downloaden, en wel met de volle uploadsnelheid.
Sommige liefhebbers hebben in hun eentje gewoon 40kb/s van mij gepakt!

IK ben geduldig. IK laat de computer aan staan en ga slapen.
Na 5 uur slapen loop ik even naar de WC en check mijn download.
Dood! Beide files verroeren zich niet en tot dusver heb ik 70 lullige shit-MB's gekregen! Wahahahaha! Hier trappen wij niet in hoor!

Vanochtend wakker geworden en kijk eens: 270 sources gekregen!
En wat denk je? 78MB tot nu toe!!!
En dát bedoel ik nou mensen! Laat je niet misleiden door die hufters!
Want dit is het principe van Edonkey2000: Zuig de newbee leeg en verrijk je met de upload van het groentje.

Wáárdeloos netwerk, zoals ik al eerder beschreef.
Kazaa mag dan misschien oud zijn, Kazaa schiet wel op en ben je al aan het downen met een paar bronnen of misschien maar eentje zelfs!

Nee, bij de tijd dat ik Bourne Supremacy van Edonkey heb, had ik em al van de gespendeerde stroomkosten voor de PC kunnen huren in de videotheek. :thumbd:

PS: Enne, kijk eens even hoeveel ruimte een Edonkey inneemt op je HDD.....dat hoeft toch niet voor een goed P2P-program?
Daar past Kazaa of WinMX 180 keer in!!!

Laatst bewerkt:
Download dan ook gewoon uit de nieuwsgroepen, geen gezeik met uploads en in combi met [Link niet meer beschikbaar] ook de zekerheid dat je het gewenste file ook echt krijgt.

Emule netwerk werkt wel, maar je moet je donkey dan dagen zo niet weken open laten staan. Tegen die tijd heb je bij velen genoeg credits om keer op keer hoog in de download queue te komen. Mijn broer laat zijn pc 24 uur per dag aan en die haalt bijna altijd tegen zijn max download limit aan bij dat netwerk.

• Topic Starter Topic Starter
De kosten/baten-analyse is dan duidelijk. :thumbd:

Maar is dat makkelijk te gebruiken, dat prog van [Link niet meer beschikbaar]

Ik keek net even maar er wordt nogal vaag over gesproken.
Er is geen porg voor te downen, je kunt niet van Usenet downen, nee, zij zijn slechts content-providers....ja leuk maar als ik m'n CC++ prog heb...hoe kom ik verder???

Volgens mij moet ik naar m'n providers-site en daar een link naar de nieuwsgroepen afhalen....?

Newzbin is alleen een indexeer site, je kan voor het downloaden een programma als newsleecher gebruiken (www.newsleecher.com).

Bij Newzbin haal je een nzb-file op, die importeer je in newsleecher en gaan met het downloaden.

Nieuwsgroep toegang kan vrij goedkoop en als je een goede provider hebt zelfs gratis. Mijn provider bied dezelfde files aan als www.usenetserver.com (waarvoor je $ 39,95 per drie maanden betaalt). Inderdaad niet gratis, maar gelet op wat je kan downloaden uit nieuwsgroepen zeer de moeite waard.

Newzbin kost overigens ook nog eens $ 0,50 per week.

Bourne Supremacy nu te downloaden in :

alt.binaries.x
alt.binaries.svcd

DBC01 zei:
Volgens mij moet ik naar m'n providers-site en daar een link naar de nieuwsgroepen afhalen....?
Als je provider een groot gedeelte van de nieuwsgroepen doorgeeft is dat een keuze. Anders is die $39,95 voor 3 maanden bij usenetserver zeker geen weggegooid geld.

IK kan gratis op die nieuwsgroepen.
Ben nu als een gek ik-weet-niet-wat aan het downen.

Ik klikte een groep aan met 899 subgroepen en nu 'laadt' íe die allemaal?

Ik heb in 5 minuten meer gedowned dan in 5 uur Edonkey hahaha!
Gemid. snelheid is 115kb/s.
Maar wát ik down? :D:D:D ??? 'receiving group headers'??? :D

Je moet de progamma's die je gebruikt wel een beetje configureren ;) Op deze manier zit je HD binnen een dag vol.

Demon heeft geloof ik wel een redelijk goede newsfeed, enige waar je vaak mee zit is de retentie van de files (beschikbaarheid in dagen).

Neem gewoon een abbo bij [Link niet meer beschikbaar], dan weet je tenminste wat je aan het downen bent :)

Woeha!

Ik heb zomaar een film gepakt (Logan's Run, nog niet eens een review van op IMDB dus splintertjenieuw!) en die rent met 100kb/s naar binnen.

Karma voor Eric.

You must spread some stars around before giving them to Ericr again. :D

Tralala dag k*t-Edonkey gemiddelde downspeed 114,8 dat haalt Sinterklaas niet eens en het is nog nie eens december! :D :cool:

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
You must spread some stars around before giving them to Ericr again. :D
;) Neem aan dat je minimaal 2 Mbit qua verbinding hebt ? Dan is het een aanrader om volledige dvd's te downen. Althans degenen die je echt wilt hebben, kost je al gauw 8 uur voor 1 film.

/me die blij is met zijn 8 Mbit pijpje.

Ik heb dit jaar al 2.8 Terabyte gedownload. Dat komt neer op 2800 GB.

Ja nieuwsgroepen is de beste manier om te download.

Ericr zei:
;) Neem aan dat je minimaal 2 Mbit qua verbinding hebt ? Dan is het een aanrader om volledige dvd's te downen. Althans degenen die je echt wilt hebben, kost je al gauw 8 uur voor 1 film.

* Ericr die blij is met zijn 8 Mbit pijpje.

Ik heb nu 1024.

Volgend jaar misschien 2MB.
Moet ik even zien. Ik ben blij met Demon en voor zover ik weet heb ik nog geen betere voorwaarden en service gezien.

voor films gebruik ik regelmatig [Link niet meer beschikbaar]
kvinnet best een goed programma ( dit gebruikt het netwerk van direct connect aka dc++)
edonkey vinnek persoonlijk ook maar shit.. en kazaa en soulseek gebruik ik enkel voor mp3's

Terug
Naar boven