MuscleMeat

Mijn schema (3days a week)

herbertn

Novice
Waardering
0
Misschien eerst een kleine introductie:

Ik ben herbertn, 18 jaar, 1m83 groot en ik weeg ongeveer 73kg.
Ik ben redelijk mager en zou graag wat meer massa creëren.
Ik ben sinds vorige week pas beginnen met fitnessen, dankzij een gratis abonnement in de Passage Fitness First. Ik speel veldhockey op hoog niveau ( 4-5x / week trainen + wedstrijd) en voor de nationale ploeg ben ik verplicht 2x per week naar de fitnesszaal te gaan. Ik weet dat ik niet aan massa zal toenemen als ik maar 2x ga en daarom zal ik zeker 3x per week gaan. Dat zal hoogstwaarschijnlijk op maandag, dinsdag en zaterdag zijn, omdat ik dan het meeste tijd heb. Onze physical coach van de nationale ploeg heeft mij reeds een schema gegeven, voornamelijk om de zaken te trainen die ik bij het hockeyen nodig zal hebben. Hier zitten ook enkele stabiliteitsoefeningen bij en het ziet er als volgt uit:

4kuqz4.jpg

Zijn er belangrijke oefeningen die niet in dit schema staan om goed aan massa te winnen? Raden jullie eventueel supplementen aan? Wat vinden jullie van het schema?

Bedankt,

Herbertn

bankdrukken, normale barbell squats, deadlifts, bent over barbell row.
zijn nog wel wat dingetjes die er missen maar dit zijn toch wel de meest belangrijke massa oefeningen.

De oefeningen die jij post zijn functionele oefeningen, puur gericht op hockey.

Algemene krachtoefeningen zijn bench press, squats, deadlift bent over row, overhead presses, dips, chins.

Maar de belangrijkste oefeningen als ondersteuning van een andere sport zijn oefeningen die explosiviteit uitlokken, als: power cleans, snatch etc.

Wat sites:

www.exrx.net
www.stronglifts.com (meer als leidraad qua details niet altijd correct)
www.google.com :)

licht eraan wat je wilt, dit zijn eerder isolatie oefeningen, gericht op hockey, wil jij massa, moet je massa-oefeningen doen ( zie je bbing is niet moeilijk ) ofterwijl :
Benchpress
Barbell Row
Squat
DeadLift
etc.etc

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.
Ik heb me hier aangemeld omdat het oog ook wel wat wil. Ik wil aan massa toenemen en natuurlijk ook wat kracht bijkomen. Ik moet dit schema 2x per week doen, en dus heb ik zeker nog 1 dag vrij om wat anders te doen.
Welke spiergroepen worden in mijn schema het meest getraind en welke worden er niet genoeg getraind? Dan kan ik proberen om op die derde dag zelf een full body schema samen te stellen met als doel aan massa te gainen en te focussen op de spiergroepen die mijns inziens niet genoeg ontwikkeld zijn. Is het mogelijk om massa bij te krijgen door dit schema 2x in de week te doen en dan een extra dag in te lassen?

Grtz,

HerbertN

je kan een fullbody schema doen juist gebaseerd op de al eerder aangehaalde oefeningen; benchpress, squat, deadlift, barbell row.

dit zijn compound oefeningen oftewel samengestelde oefeningen waarbij je meerdere spieren traint in 1 oefeningen(omdat er meer gewrichten actief zijn tijdens de uitvoering).

als je die oefeningen doet train je al het hele lichaam, ja das inclusief armen.:cool:

Terug
Naar boven