Fitness Seller

Mijn schema, comments aub

brxpower

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Dag iedereen,
ik heb 9 maand getraind met een vrij vast schema. 'k Ben enkele weken geleden rippetoe begonnen maar naar 3 weken ben ik ermee gestopt. Niet omdat ik ontevreden was maar omdat ik gewoon nog sneller vooruitgang wil boeken. Dus heb ik enkele dagen geleden een nieuw schema opgesteld. Eerst wat informatie over mezelf:
- ik eet en drink ZEKER genoeg, vetperc. 13%(denk ik)
- bench press max: 10x60kg
- squat max: 10x80kg
- deadlift max: 120kg
- mijn doel: massa stijgen, vetperc. ietwat naar omlaag maar is niet dringend, en natuurlijk meer kunnen liften.

MA: - borst: benchpress, flat bench flies, incline bench press, dips, dumbbell pullovers, chest press. ELKE OEF: 4 SETS, 12 REPS
- biceps: barbell curls, seated dumbbell curls, dumbbell concentration curls. ELKE OEF: 4 SETS, 12 REPS

DI: - rug: wide-grip chin-ups (70%van je max.), seated pully rows, one-arm dumbbell rows, deadlift, bent over rows, dumbbell schrugs
- been: squat, legg press, legg extensions, legg curls, standed calf raises, seated calf raises, one-legged calf raises

WOE: rust

DO: - schouders: stand-up military press, lateral reaise weight, rear delt lateral raises
- triceps: close grip benchpress, pushdowns, barbell french press, one-armed dumbbell triceps extension

VR: - bench press: 3*5reps(max)
- squat: 3*5reps(max)
- chin ups: 3*max

OP MA DO EN VR 15 min. buik instincttrainen

Zoals je kan zien heb ik vrijdag gepland om enkele basics te hernemen... Ik heb dit nog niet op een ander schema zien staan maar ik denk toch dat het niet zo slecht is.

Gelieve wat kritiek/bedenkingen/commentaar/positieve punten.
Bedankt

Laatst bewerkt:
Na 3 weken met Rippetoe stoppen?
Na 6 weken bereik je pas echt iets als je je voormalige PR's gaat verbreken...

• Topic Starter Topic Starter
Na 3 weken met Rippetoe stoppen?
Na 6 weken bereik je pas echt iets als je je voormalige PR's gaat verbreken...
dan train ik beter die 6 weken met schema denk ik. 6 weken is niet niets om te wachten om toch vooruitgang te boeken. Als ik 6 weken met schema train heb ik al flinke vooruitgang

Maar je bent een beginner en je kunt die eerste 6 weken goed gebruiken om je techniek aan te scherpen.
Ik zou eerst je grote 3 omhoog halen met Rippetoe en wat meer op de lange termijn denken.

En ik vind je schema ook raar die Vrijdag slaat nergens op.
En teveel oefeningen per spier imo.

Maar je bent een beginner en je kunt die eerste 6 weken goed gebruiken om je techniek aan te scherpen.
Ik zou eerst je grote 3 omhoog halen met Rippetoe en wat meer op de lange termijn denken.
na 9 maanden trainen heb ik de techniek al onder te knie hoor

enkele opmerkingen aub

dan train ik beter die 6 weken met schema denk ik. 6 weken is niet niets om te wachten om toch vooruitgang te boeken. Als ik 6 weken met schema train heb ik al flinke vooruitgang
Dit slaat natuurlijk nergens op, na die 6 weken ga je natuurlijk enorme progressie maken wat je met een split niet gaat lukken, dus ik raad je aan om er mee verder te gaan.

Maar als reactie op je schema:
Ik zou op dinsdag je benen weghalen, niet echt handig om te squatten en deadliften in een splitje, die zou ik op vrijdag doen. Je doet ook te veel oefeningen beperk dat tot 4 voor grote spiergroep en 2-3 voor kleine spiergroepen.

Ik zou het volgende doen.
Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Rug, Triceps
Donderdag: Schouders, Onderarmen
Vrijdag: Benen

Ik zou op dinsdag je benen weghalen, niet echt handig om te squatten en deadliften in een splitje, die zou ik op vrijdag doen. Je doet ook te veel oefeningen beperk dat tot 4 voor grote spiergroep en 2-3 voor kleine spiergroepen.

Ja bedankt voor je opmerking ik zal er rekening meehouden. Maar onderarmen zou ik niet trainen omdat je deze toch al traint met biceps/triceps en ook lichtjes met borst. Dus voor borst rug benen doe ik 4 oef. en voor de andere 2-3?

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Dit slaat natuurlijk nergens op, na die 6 weken ga je natuurlijk enorme progressie maken wat je met een split niet gaat lukken, dus ik raad je aan om er mee verder te gaan.

Maar als reactie op je schema:

En is het verkeerd om schouders met benen te combineren (dus onderarmen laat ik weg), en dan vrijdag, zoals ik vooraf al had ingepland in mijn schema, de grote 3 eens te herhalen? Want die vind ik echt belangrijk. Nadien heb ik toch rust van 48 uur.

Zou ik niet doen, in een splitschema elke spiergroep maximaal 1x per week want je gaat overbelasten.

Zou ik niet doen, in een splitschema elke spiergroep maximaal 1x per week want je gaat overbelasten.
oké, wat doe ik dan best op vrijdag?? en nee niet onderarmen :P...
of zit ik dan met een extra rustdag?? liefst train ik 4 dagen per week eigenlijk, dan zie ik echt verschillen

Je groeit als je rust dus 3 dagen is goed genoeg
trainen kost tijd, en als je niet traint heb je tijd om te eten.

In het schema van MaxB zou ik triceps en biceps qua dagen sowieso wisselen.

als je 3 dagen traint is dat wel verstandig ja.
succes met je schema iig!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven