MuscleMeat

Mijn schema, comments pls

Think

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Hoi iedereen!

Ik check al een tijdje dit forum maar heb nog niet veel gepost. Dus bij deze men eerste schema dat ik post. Ik train in functie van men gevechtsporten namelijk judo en binnenkort ook free-fight. Ben momenteel aan het studeren voor de examens en heb men schema hieraan aangepast. (nl. minder judo, meer fitness)

Maandag:
Borst:
-Bench Press
-Peck Deck
-Decline Dumbbell Bench Press
Biceps:
-Incline Dumbbell curl
-Staande Barbell curl
-Zittende Barbell curl (onderarmen ondersteund)
Buik:
-Crunches
-Ab roller
-Leg Raises

Dinsdag:
Cardio:
Lopen 30 min.(interval)

Woensdag:
Triceps:
-Dumbbell Overhead Extensions
- Triceps Dips
- Triceps cable pull
Rug:
- Rugsitups
- Chin-up
- Barbell pullover
Buik:
-Crunches
-Ab roller
-Leg Raises

Donderdag:
Cardio:
Lopen 30 min.(interval)

Vrijdag:
Judo training:
of
Benen:
- Leg Extension
- Leg Curl
- Squats
Buik:
-Crunches
-Ab roller
-Leg Raises

Zaterdag en Zondag:
Rust

Herhalingen:
Alles 3x6 behalve triceps-dips en buik oef.à3xF

Doel:
Ik moet natuurlijk zowel uithouding als kracht hebben voor de judo maar ik dacht om deze periode vooral kracht en dus massa te doen want ik kan nog wel wat extra gewicht gebruiken in mijn categorie. Ik vecht in de -73kg, ik weeg 70kg, dus nog 3kilo spieren dat erbij kan hehe.

Ik train al 10 jaar judo.
1jaar en een half fitness.

Graag jullie mening en tips

Alvast bedankt!!!

Laatst bewerkt:
sjah...ik ben net zoals jij begonnen, in functie van judo..

nu, imo is dit niet zo'n goed combinatie...je gaat namelijk veel spierpijn hebben, en toch wat van je snelheid verliezen.

zelf had ik het bodybuilding microob snel te pakken, en ben ik dan ook snel heel sterk geminderd met judo.

anyway, als je echt op kracht wilt gaan, zou ik ook niet zo'n basic split schema gebruiken als dit. ga dan eerder voor de basic oefeningen (grote 3, bor, military press, powercleans...) rippetoe, bill star, texas method, wendler 5/3/1, er zijn zoveel dingen.

een split schema vind ik zéér goed voor massa, maar kracht heb ik er nooit echt op gepakt.

moest je toch dit schema houden, hier wat comments:

Maandag:
Borst:
-Bench Press
-Peck Deck flyes zijn wat beter, maar zoveel maakt dat niet uit
-Decline Dumbbell Bench Press Waarom decline?dit lijkt me vrij onnodig, veel mensen krijgen door decline te benchen een achterlopende bovenkant.
Biceps:
-Incline Dumbbell curl
-Staande Barbell curl
-Zittende Barbell curl (onderarmen ondersteund) ik ben geen voorstander van 3 biceps oefeningen (1-2 is genoeg) maar dat moet je zelf zien, veel mensen vinden het net wel goed.
Buik:
-Crunches
-Ab roller
-Leg Raises

Dinsdag:
Cardio:
Lopen 30 min.(interval) pas je je voeding aan deze cardio aan?

Woensdag:
Triceps:
-Dumbbell Overhead Extensions
- Triceps Dips
- Triceps cable pull triceps omwisselen met rug, eerste de grote spiergroep, dan de kleine.
Rug:
- Rugsitups wegdoen, deadlifts
- bent over row
- Chin-up
- Barbell pullover
-barbell shrugs
Buik:
-Crunches
-Ab roller
-Leg Raises

Donderdag:
Cardio:
Lopen 30 min.(interval)

Vrijdag:
Judo training:
of
Benen: weer de typische shit. vrijdag benen OF judo. en dan benen volledig verwaarloosd. voor judo heb je ook sterke benen nodig, en deze dan op zo'n manier trainen? nah. squaten of het einde? :roflol:

-squats
- leg press/front squats
- Leg Extension
- Leg Curl (romanian deadlifts?)
- calve raises

Buik:
-Crunches
-Ab roller
-Leg Raises

Zaterdag en Zondag:
SCHOUDERS ONTBREKEN????

Herhalingen:
Alles 3x6 behalve triceps-dips en buik oef.à3xF

als je voor kracht wilt gaan zou ik voor 5x5 gaan, hoewel ik bij mijn eerste mening blijf dat een split schema niet de meest optimale oplossing is in combinatie met judo.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reactie,

Critmonster, wat je bij de benen en de rug hebt geschreven ga ik zeker doen, ziet er allemaal goed uit.

Ik vind de decline een goede oefening, ik voel hem goed op de borst...

Ik had het er in het begin moeten bijzetten maar ik doe geen schouders omdat ik daar toch wel wat last aan heb en ik wil ze dus wat sparen.

5x5 zie ik wel zitten, ga daar wat meer over opzoeken, ik snap wat je bedoeld en ik weet dat je trager word maar ik ben het beu om zo zwak te zijn. :) Ik zal zeker nadat ik wat sterker ben (ik weet dat dat even kan duren) me terug gaan focus op men snelheid. + ik blijf altijd goed stretchen

Ik snap niet goed hoe ik men voeding kan aanpassen aan cardio? Srry maar daar heb ik nog nooit van gehoord? Ik heb een basis voedingschema. 6x per dag eten, shakes, enz...(ga ik zo snel mogelijk ook eens posten)

nogmaals bedankt voor comment!!

Bedankt voor de snelle reactie,

Critmonster, wat je bij de benen en de rug hebt geschreven ga ik zeker doen, ziet er allemaal goed uit.

Ik vind de decline een goede oefening, ik voel hem goed op de borst...probleem bij decline is dat je bovenkant nogal achter kan gaan lopen.

Ik had het er in het begin moeten bijzetten maar ik doe geen schouders omdat ik daar toch wel wat last aan heb en ik wil ze dus wat sparen. dat is niet slim. bij benchpress bijvoorbeeld pak je je voorkant schouders ook, als je dan zwakke schouders heb ga je vragen om blessures. beter train je gecontroleerd en op hoge reps dan helemaal niet.

5x5 zie ik wel zitten, ga daar wat meer over opzoeken, ik snap wat je bedoeld en ik weet dat je trager word maar ik ben het beu om zo zwak te zijn. :) Ik zal zeker nadat ik wat sterker ben (ik weet dat dat even kan duren) me terug gaan focus op men snelheid. + ik blijf altijd goed stretchen
strechen na je training is zeer onverstandig, niet doen dus.
5x5 zou ik me zeker in verdiepen, rippetoe, billstar, texas method en dat soort dingen gaan je zeker meer kracht geven dan een standaard split schema.

Ik snap niet goed hoe ik men voeding kan aanpassen aan cardio? Srry maar daar heb ik nog nooit van gehoord? Ik heb een basis voedingschema. 6x per dag eten, shakes, enz...(ga ik zo snel mogelijk ook eens posten) met cardio verbruik je kcal, en deze moet je dan wel bijeten om boven je onderhoud te blijven.

nogmaals bedankt voor comment!!

Terug
Naar boven