XXL Nutrition

Mijn schema, feedback?

xOmega

Novice
Waardering
0
Even beginnen met de gevraagde info

* Hoelang je traint
Beginner op vlak van krachttraining

* Wat je doel is
spiergroei

* Waar je prioriteiten liggen
idem doel, lijkt me logisch

* Beschikbare apparatuur
Train thuis, heb oefenbank staan, iets zoals dit: [Link niet meer beschikbaar]
(niet exact maar de oefeningen zijn +- zelfde)

* Beschikbare tijd
Niet iedereen kan 7 dagen per week trainen.
feit maar het is vakantie dus ik nu wel :p

verder:
18 jaar, 1.74m, 65 kg, vetgehalte: geen flauw idee, iemand een eenvoudige manier om dit uit te rekenen(nee, heb geen huidplooimeet-iets in huis).

Volgens laatste conditietest is conditie nog steeds zeer goed.
max hartslag: 198
omslagpunt: 186

Trainingschema:
vrij eenvoudig: elke dag 6 km joggen, 1ste 3 aan 158 hartslag, 2de 3 aan 165
(nuchter: voor ontbijt, schijnt beter te zijn voor vetverbranding??)

dag 1: krachttraining: 6 sets van 12 reps, 30 sec tussen sets aan +- 70 % van het gewicht dat ik max kan heffen voor de oef --> heb ergens gelezen dat dit beste manier is om spiergroei te trainen.

dag 2: buikspieroefeningen: elke oefening in 3 sets van 12: gewone crunch, zijwaartste buikspieren(knieën tegen grond zodat als je recht naar omhoog komt je zijdelingse buikspieren gebruikt), reverse crunch

dag 3: idem dag 1
dag 4: idem dag 2
....

Nog enkele goede buikspieroefeningen die zonder atributen te doen zjin zijn zeer welkom!

voeding: 1900-2000 kcal/dag, 80-90g eiwitten per dag (whey proteine aangeraden/nuttig???)
Minstens 2 l water per dag, haal gemakkelijk meer + ik ben een theedrinker :D

enige feedback is welkom want er zal nog wel wat fout zitten zeker :rolleyes:

hoop dat dit voldoende info is, mocht er nog wat zijn, vraag maar :D

Train je niet met losse gewichten? Want die werken stukken beter dan die apparaten. Tevens zou ik niet 6 sets doen maar 4 sets met ongeveer een minuut pauze tussen de sets in.
bij de eerste serie pakje dat gewicht waarmee je maximaal 10 herhalingen / reps kunt maken. Pak bij de tweede serie dat gewicht waarmee je maximaal 8 herhalingen kunt maken. Pak bij de derde serie dat gewicht waarmee je maximaal 6 herhalingen kunt maken. Pak bij de vierde hetzelfde gewicht als bij de derde serie en maak daarmee wederom 6 herhalingen.
Dit is het beste voor spiergroei wat mij betreft, maar als ik jou was zou ik toch naar een sportschool gaan of gewichten aanschaffen want met alleen zo'n bank kan je niet serieus trainen.

Terug
Naar boven